Atzinums

Projekta ID
23-TA-1221
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1. Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. punkta 2. apakšpunkta tekstā drukas kļūdu attiecībā uz piemērojamo vadlīniju Nr. : " Ekonomikas ministrijas ieskatā CFLA ir jāpiemēro vadlīniju Nr.5.7. noteikumu izņēmumu gadījums (force majeure) ņemot vērā, ka kopējais SAM rādītājs ir sasniegts. "
2.CFLA, izvērtējot finansējuma saņēmēju līguma grozījumus, nevar pārbaudīt un nodrošināt, ka precizētie sasniedzamie rādītāji projektos sasniedz kopā noteiktos sasniedzamos rādītājus, bet no anotācijas 1.3. punkta 2. apakšpunkta pēdējās  rindkopas iekļautās redakcijas:"Vienlaikus līgumu grozījumu ietvaros ir jānodrošina, lai visi projekti kopā sasniegtu MK Noteikumos Nr. 365 un ar šo Noteikumu projektu precizētos sasniedzamos rādītājus [..]" var interpretēt, ka tā kā par līguma grozījumu veikšanu atbild CFLA, tad arī CFLA būtu jānodrošina šo rādītāju sasniegšanas uzraudzība. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas teksta minētās rindkopas redakciju: "Vienlaikus Ekonomikas ministrijai kā atbildīgajai iestādei, saskaņojot no CFLA saņemto  informāciju par ierosinātajiem projekta līguma  grozījumiem,  ir jānodrošina, lai visi projekti kopā sasniegtu [..]"
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam EM anotāciju papildināt ar skaidri definētiem kritērijiem, pēc kuriem CFLA var apstiprināt  Finansējuma saņēmēja iesniegtos līguma grozījumus, lai nodrošinātu vienlīdzīgu attieksmi pret visiem Finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Risinājuma apraksts" 2.apakšpunktu "izslēgt nosacījumu par papildu finanšu korekcijas iespējamību finansējuma saņēmējam" anotācijas tekstā kā pamatojums 63. punkta dzēšanai ir norādīts, ka: “lai netiktu piemērotas papildu finanšu korekcijas par projektos norādīto plānoto rādītāju nesasniegšanu, jo [..] Vadlīnijas jau ir noteiktas finanšu korekcijas[..] ja plānoto rādītāju vērtības sasniegums ir vienāds vai zemās par 65 %”.
Lūdzam norādīt pamatotu pamatojumu MK noteikuma 63.punkta dzēšanai, t.sk. sniegt skaidrojumu definējumam - “papildu finanšu korekcijas”. Papildus vēršam uzmanību, ka neatbilstības un finanšu korekcijas piemērošana ir neatkarīgs process, pārkāpuma konstatēšanas procesā neatbilstība var tiks konstatēta, neatkarīgi no tā vai punkts tiks dzēsts no SAM noteikumiem vai netiks.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Risinājuma apraksts" 2.apakšpunktā "izslēgt nosacījumu par papildu finanšu korekcijas iespējamību finansējuma saņēmējam" tiek norādīts, ka CFLA veic līgumu grozījumus ar finansējuma saņēmējiem samazinot projekta līmenī noteiktos sasniedzamos rādītājus attiecībā pret plānotajiem sākumā noteiktajiem sasniedzamajiem rādītājiem.
Ņemot vērā, ka EM ir veikusi Finansējuma saņēmēju iesniegtās informācijas apkopošanu par sasniegtajiem rādītājiem un ir secinājusi, ka kopējais sasniedzamais rādītājs SAM ietvaros gan 1.2.2.3. pasākumā, gan 13.1.6. SAM ir sasniegts, lūdzam izvērtēt vai līguma grozījumos, sasniedzamos rādītājus, nav nepieciešams grozīt pret faktiski sasniegtajiem rādītājiem, t.sk. ņemot vērā plānotos sākumā noteiktos sasniedzamos rādītājus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzu precizēt MK noteikumu 10.1 punkta redakciju, paredzot, ka minētajā punktā uzraudzības rādītājus plāno sasniegt šo noteikumu ietvaros, nevis 13.1.6.SAM.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā dažādās punkta interpretācijas par atbalstu kas saistīts ar PVN un to, ka pēc AI sniegtajām atbildēm nav skaidrs, kā tiek noteikts atbalsta apmērs komersantiem saistībā ar šo noteikumu 33.1.1.4.1. apakšpunktā minēto ārpakalpojuma izmaksām, kā arī to, ka faktiski atbalsts tiek piešķirts neslēdzot trīspusējos līgumus, kā tas bija minēts anotācijā, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiek piešķirts atbalsts par konkrēto ārpakalpojumu un PVN, kas minēts noteikumu 33.1.1.4.1. apakšpunktā, vai attiecīgi grozīt šos MK noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā dažādās punkta interpretācijas par atbalstu kas saistīts ar PVN un to, ka pēc AI sniegtajām atbildēm nav skaidrs, kā tiek noteikts atbalsta apmērs komersantiem saistībā ar šo noteikumu 33.1.1.4.1. apakšpunktā minēto ārpakalpojuma izmaksām, kā arī to, ka faktiski atbalsts tiek piešķirts neslēdzot trīspusējos līgumus, kā tas bija minēts anotācijā, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiek piešķirts atbalsts par konkrēto ārpakalpojumu un PVN, kas minēts noteikumu 33.1.1.4.1. apakšpunktā, vai attiecīgi grozīt šos MK noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-