Atzinums

Projekta ID
22-TA-1506
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar jaunu punktu, kurā tiktu iekļauta informācija  par investīcijas sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 6.16.apakšpunktu, norādot, ka uz projektu iesniegumu atlases brīdi vai AF plānā identificēto konkrēto projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības. Atgādinām, ka rīcība 4.1.1.2.i. investīcijas ietvaros tika atsevišķi saskaņota ar EK, par izņēmumu attiecībā par pabeigtajām darbībām uz projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildus skaidrot, kādas citas ar pasākuma “Ieteikumi integrētas veselības aprūpes attīstībai” un pasākuma “Ieteikumi epidemioloģiski drošas veselības aprūpes attīstībai” mērķu sasniegšanu un īstenošanu saistītās izmaksas ir paredzētas, kuras noteiktas informatīvā ziņojuma projekta 6.2.3.apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai informatīvā ziņojuma projekta 6.2.1. apakšpunktā domātas ekspertu izmaksas, kuri nodrošinās pētījuma sagatavošanu, vai plānotas arī citas īstenošanas personas.
Norādām, ka AF plāna 2.pielikuma aprēķinā norādītas tikai ekspertu izmaksas (ārpakalpojumā), kas nodrošina pētījuma sagatavošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar informāciju, no kāda finansējuma plānots īstenot pasākumu “Infrastruktūras investīciju stratēģijas izstrāde”.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precīzi norādīt informatīvā ziņojuma projekta 3.5. apakšpunktā 4.1.1.r Reformas atskaites punkta “Uz cilvēku vērsta, visaptveroša un integrēta veselības aprūpes sniegšanas modeļa izstrāde, izstrādājot investīciju stratēģiju un ieteikumus integrētas un epidemioloģiski drošas veselības aprūpes attīstībai” kvalitātes rādītāju, t.i. līdz 2022. gada 31. decembrim – Veselības ministrija apstiprinājusi integrētās veselības aprūpes sniegšanas modeļa dokumentus, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulai Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu pielikumā saskaņotajām redakcijām, kuras iztulkojis Valsts valodas centrs. https://www.esfondi.lv/upload/anm/darbibas_kartiba_lv.pdf 
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt informatīvā ziņojuma projekta 6.5.apakšpunktu, ka projekta iesniedzējs tiek vērtēts arī atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas kritērijiem, tik tālu cik tas attiecināms uz konkrēto investīciju, ņemot vērā, kā finansējuma saņēmējs ir paredzēta Veselības inspekcija.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Saskaņā ar informatīvā ziņojuma projekta 4.2. apakšpunktu Atveseļošanas fonda finansējums nesedz investīcijas PVN izmaksas, savukārt informatīvā ziņojuma projekta 4.3. apakšpunkts paredz nacionālā valsts budžeta finansējumu PVN segšanai. Ņemot vērā to, ka PVN ir attiecināms (un sedzams no publiskiem resursiem), tikai tad, ja tas nav atgūstams, lūdzam to skaidri norādīt informatīvā ziņojuma projekta 4. nodaļā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Skaidrojam, ka, lai finansējuma saņēmējs - publiska persona, slēdzot iepirkuma līgumus vai veicot iepirkumu, izslēgtu komercdarbības atbalstu konkrētam piegādātājam, tam jārīkojas kā tirgus ekonomikas dalībniekiem, proti, darījumam ir jāatbilst tirgus nosacījumiem.
Līdz ar to, lai izslēgtu ekonomiskās priekšrocības preču piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi novēršot tiem komercdarbības atbalsta piešķiršanu, tie būtu jāizraugās atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Procedūrai ir jābūt konkurenci nodrošinošai, lai procesā varētu piedalīties visi ieinteresētie un nosacījumiem atbilstīgie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji, kā arī procedūrai ir jābūt pārredzamai, lai nodrošinātu, ka visi ieinteresētie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji katrā konkursa procedūras posmā ir vienādi un pienācīgi informēti. Iepirkuma procedūrai jābūt pietiekami plaši publiskotai, lai par to varētu uzzināt potenciālie piedāvājumu iesniedzēji. Nepieciešamie priekšnosacījumi ir nediskriminējoša attieksme pret visiem piedāvājumu iesniedzējiem visos procedūras posmos un objektīvu atlases un līgumslēgšanas kritēriju noteikšana pirms procedūras. Lai garantētu vienlīdzīgu attieksmi, līgumslēgšanas kritērijiem būtu jābūt tādiem, kas dod iespēju objektīvi salīdzināt un novērtēt piedāvājumus. Skaidrojam, ka preču/pakalpojumu iegāde no komersantiem, neievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts tiem un tad tas var tikt piešķirts, tikai ievērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu.
Lai nodrošinātu, ka preču piegādātāju/pakalpojumu sniedzēja līmenī netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 6. nodaļu ar nosacījumu, ka īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas preču piegādātāju/pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām precizēt informatīvā ziņojuma 7.7. apakšpunktu, jo finansējuma saņēmēja apliecinājumā būtu jānorāda, ka PVN nav un netiks atgūts no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 7.8. apakšpunktu, norādot konkrētus MK noteikumus.

Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 7.1. apakšpunktā norādīt pilno nosaukumu Ministru kabineta noteikumiem Nr. 326 un Ministru kabineta noteikumiem Nr.630.

Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir arī Veselības ministrija, lūdzam skaidrot, vai finansējuma saņēmējam, kurš ir Veselības ministrija, ir paredzēts, ka būs sadarbības partneris, kas arī ir Veselības ministrija. Lūgums izvērtēt un precizēt informatīvā ziņojuma projekta 6.19.apakšpunktā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt informatīvā ziņojuma projekta 6.15.apakšpunktā vārdus “Finanšu ministrijas izstrādātajās vadlīnijās “Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda 2021.–2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijas” ar vārdiem "Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas" .
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 6.11.4. apakšpunktu, lai tiktu nodrošināta vienota pieeja visā tekstā, ņemot vērā, ka iepriekš tekstā tiek noteikts saīsinājums “ziņojums”.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atskaites punktam “digitālā stratēģija” ir paredzēts gan īstenotājs, gan ieviesējs, lūdzu izvērtēt un ja attiecināms papildināt informatīvā ziņojuma projektu vai tā 6.10.apakšpunktu ar minētās reformas īstenošanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā informatīvā ziņojuma projekta 6.11.apakšpunktā noteikto, lūgums papildināt informatīvā ziņojuma projekta 6.9.apakšpunktu ar atsauci uz informatīvā ziņojuma projekta 6.11.apakšpunktu vai norādi uz konkrēto pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā informatīvā ziņojuma projekta 6.10.apakšpunktā noteikto par iekšējā normatīvā akta esamību, lūgums izvērtēt nepieciešamību slēgt vienošanos un attiecīgi minēto nosacījumu informatīvā ziņojuma projekta 6.8. apakšpunktā svītrot (secīgi precizējot turpmākos punktus) un tādējādi mazinot administratīvo slogu, bet visus ar projekta īstenošanu saistītos nosacījumus noteikt iekšējā normatīvajā aktā atbilstoši informatīvā ziņojuma projekta 6.10.apakšpunktā jau noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām precizēt informatīvā ziņojuma 7.6.1. apakšpunktu, vārdu "investīcijas" aizstājot ar vārdu "reformas".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 6.5.1.apakšpunktā aizstāt vārdu “Atveseļošanās” ar vārdu “Atveseļošanas”.

Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai informatīvā ziņojuma 4.2. apakšpunktā vārds "investīcijas" nebūtu aizstājams ar vārdu "reformas".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 6.4.apakšpunktā vārdu "projekta" aizstāt ar vārdiem "projekta atbilstību".

Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 6.4.apakšpunkta 1.teikumu izteikt šādā redakcijā: “Nozares ministrija vadības informācijas sistēmā veic projekta atbilstības pārbaudi.”.

Piedāvātā redakcija

 
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 5.1.1.apakšpunktu papildināt ar vārdiem “Ministru kabineta” pirms skaitļa un vārda “2019. gada”.

Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Pie informatīvā ziņojuma projekta 2.9. un 3.12.apakšpunkta nav noteikts, vai nozares ministrija būs kā atbalsta sniedzējs. Lūgums papildināt minētos apakšpunktus pēc analoģijas kā tas noteikts 3.18.apakšpunktā, ja tas attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Izvērtējot informatīvā ziņojuma projekta 2.7. , 3.10. un 3.17.apakšpunktu, secināms, ka projekta īstenošanu nodrošinās un būs finansējuma saņēmējs Veselības ministrija, tomēr attiecīgajos punktos ir lietota atšķirīga terminoloģija. Lūdzam precizēt minētos un arī citus informatīvā ziņojuma projekta punktus, kur tas attiecināms, vienādojot norādīto terminoloģiju, lai nerastos interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt informatīvā ziņojuma projekta 3.12.apakšpunktu ar vārdiem “ievieš un” pirms vārda “īstenošanas”, pēc analoģijas kā tas noteikts informatīvā ziņojuma projekta 2.9.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, aizstāt informatīvā ziņojuma projekta 3.10.apakšpunktā vārdu “ievieš” ar vārdu “īsteno”, pēc analoģijas kā tas noteikts informatīvā ziņojuma projekta 2.7.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar norādi no kāda finansējuma tiks īstenots informatīvā ziņojuma projekta 2.8.apakšpunktā norādītais atskaites punkts.

Piedāvātā redakcija
-
30.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 2.3.apakšpunktā norādīt "DigiVes" platformas pilno nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 2.3.apakšpunktā norādīt "PVO" pilno nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma projekta 1.1.apakšpunktā norādīt informatīvā ziņojuma pilno nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvajā ziņojumā skaidrot, kā plānots uzraudzīt 2.5.punktā atrunātā atskaites punkta “digitālā stratēģija” un 3.2.1.punktā atrunātā atskaites punkta pasākuma “Infrastruktūras investīciju stratēģijas izstrāde” sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam savstarpēji saskaņot 3.7.apakšpunktā un 3.9.apakšpunktā norādīto informāciju – kura institūcija (VM vai MK) apstiprina VM izstrādāto dokumentu “Infrastruktūras investīciju stratēģija”.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka informatīvā ziņojuma projektā nav 3.3.1.apakšpunkta, lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 6.5.2.apakšpunktā norādīto atsauci uz 3.3.1.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-