Atzinums

Projekta ID
22-TA-2083
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta pirmā daļa noteic, ka publiska persona var deleģēt privātpersonai un citai publiskai personai (turpmāk – pilnvarotā persona) pārvaldes uzdevumu, ja pilnvarotā persona attiecīgo uzdevumu var veikt efektīvāk. Savukārt Valsts pārvaldes iekārtas likuma 42. pants noteic, ka privātpersonai jābūt tiesīgai veikt attiecīgo pārvaldes uzdevumu. Lemjot par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu privātpersonai, ņem vērā tās pieredzi, reputāciju, resursus, personāla kvalifikāciju, kā arī citus kritērijus. Lemjot par pārvaldes uzdevuma deleģēšanu personu apvienībai, izvērtē, vai tā nepārstāv atsevišķas mantiski vai citādi ieinteresētas grupas intereses. Attiecīgi, ņemot vērā, ka ar noteikumu projekta 2. punktu paredzēts deleģēt privātpersonām pārvaldes uzdevuma izpildi, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu paredzēts veikt izmaiņas Ministru kabineta 2016. gada 28. jūnija noteikumu Nr. 419 "Noteikumi par informācijas apmaiņas un uzraudzības kārtību Iekšējā tirgus informācijas sistēmas ietvaros, informācijas apmaiņā iesaistīto iestāžu atbildību un Eiropas profesionālās kartes izdošanas kārtību" (turpmāk - noteikumi Nr. 419) vienībās, ar kurām ir pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2005. gada 7. septembra Direktīvas 2005/36/EK par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu 56.a panta prasības, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar izvērstu informāciju par minētās direktīvas vienības (56.a panta punktu līmenī) prasību pārņemšanu noteikumu projektā (noteikumos Nr. 419). Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka institūcijas, kas uztur reģistrus, kuros reglamentētajās profesijās normatīvajos aktos ir noteikta obligāta prasība reģistrēties, var būt citas institūcijas, nevis tās, kas veic sertificēšanu vai izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības. Tādēļ ir pamatoti noteikt pienākumu reģistru uzturošajai institūcijai nodot informācija par attiecīgo personu Akadēmiskās informācijas centram (turpmāk - Centrs) tās publicēšanai Iekšējā tirgus informācijas sistēmā. Saistībā ar minēto vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta un tā anotācijas nav skaidrs, kā paredzēts nodrošināt to, ka attiecīgā informācija Centram netiek nodota atkārtoti, t.i., to nodod gan institūcija, kas sertificē (vai izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības), gan reģistru uzturošā institūcija. Attiecīgi lūdzam sniegt atbilstošu skaidrojumu par minēto noteikumu projekta anotācijā. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 1. punktā paredzētais regulējums nav saistīts vienīgi ar Ministru kabineta 2021. gada 14. decembra noteikumos Nr. 818 “Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 6. jūnija noteikumos Nr. 460 "Noteikumi par specialitāšu, apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu sarakstu reglamentētajām profesijām"" paredzētajām izmaiņām reglamentēto profesiju specialitāšu numerācijā, bet gan pēc būtības paredz izdarīt atsauces arī uz Ministru kabineta 2006. gada 6. jūnija noteikumu Nr. 460 "Noteikumi par specialitāšu, apakšspecialitāšu un papildspecialitāšu sarakstu reglamentētajām profesijām" 1. pielikuma 43.- 45. un 52. punktā minētajām reglamentētajām profesijām, lūdzam saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 9.1. apakšpunktu sniegt atbilstošu skaidrojumu par attiecīgā grozījuma (ciktāl paredzēts izdarīt atsauces uz 1. pielikuma 43.- 45. un 52. punktu) būtību, nepieciešamību un mērķi.
Papildus lūdzam noteikumu projekta anotāciju papildināt ar skaidrojumu arī par noteikumu projekta 5. punkta būtību, nepieciešamību un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumos Nr. 419 iepretim noteikumu projekta 2. punktam nav norāžu, ka Centrs izpildītu regulas Nr. 2015/983 23. panta 1. punktā paredzēto kompetenci, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu, tādējādi izslēdzot šaubas par minētās regulas vienības ieviešanas veidu noteikumos Nr. 419.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka koordinējošā institūcija atbilstoši Komisijas 2015. gada 24. jūnija Īstenošanas regulas (ES) 2015/983 par Eiropas profesionālās kartes izdošanu un brīdināšanas mehānisma piemērošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/36/EK (turpmāk - regula Nr. 2015/983), 23. panta 2. punkta otrajam teikumam nodrošina, ka brīdinājumus bez nepamatotas kavēšanās piešķir atbilstošajām kompetentajām iestādēm. Attiecīgi nav skaidrs, kam saskaņā ar noteikumu projekta 2. punktu brīdinājumus piešķir biedrība “Latvijas Ārstu biedrība”, Veselības inspekcija, biedrība “Latvijas Veterinārārstu biedrība”, kādēļ lūdzam sniegt atbilstošu skaidrojumu par minēto noteikumu projekta anotācijā. Alternatīvi lūdzam precizēt noteikumu projektu, nodrošinot tā atbilstību minētajai regulas Nr. 2015/983 vienībai.
Piedāvātā redakcija
-