Atzinums

Projekta ID
24-TA-181
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tieslietu ministrijā ir izskatīts Veselības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra noteikumi” (turpmāk – projekts) un par to izsakām šādus iebildumus.
Projekta 39.2. apakšpunktu nepieciešams precizēt, svītrojot iekavās iekļauto piemēru angļu valodā un normu izteikt izvērstāk paskaidrojoša teksta veidā. Savukārt projekta anotācijā paskaidrojumā par minēto normu var minēt arī piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 56. punktu nepieciešams precizēt un izteikt tādējādi, ka ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai Veselības inspekcijas reģistrācijas apliecības saņemšana ir tiesības, nevis pienākums, jo maksas pakalpojumu izmantošanu nevar noteikt kā obligātas prasības ieinteresētajām personām. Savukārt projekta anotācijā nepieciešams sniegt skaidrojumu par šāda maksas pakalpojuma izmantošanas iespējām un nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 62. un 63. punktā paredzēto Veselības inspekcijas lēmuma apstrīdēšanas regulējumu, kā arī 6. nodaļu “Lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana” kopumā piedāvājam svītrot. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlijā noteikumu Nr.537 “Veselības inspekcijas nolikums” 11. un 12. punktā ir pietiekami precīzi noteikta Veselības inspekcijas amatpersonu lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība un dažādos nozares Ministru kabineta noteikumos nav jādublē Administratīvā procesa likumā (turpmāk – APL) vai iestādes nolikumā paredzētais regulējums par administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību. Turklāt šāda veida Ministru kabineta noteikumu normās nav pieļaujams uzskaitījums lēmumiem, kurus var apstrīdēt, jo atbilstoši APL apstrīdēt var jebkuru iestādes lēmumu, kas ir administratīvais akts. Vienlaikus nepieciešams precizēt projekta anotāciju un svītrot detalizēto skaidrojumu par lēmumu apstrīdēšanu, pārsūdzēšanu vai lēmumu un tiesas spriedumu izpildi. Projekta anotācijā, ņemot vērā normatīvo aktu hierarhiju, būs pietiekami, ja vienā teikumā vispārīgi tiks pateikt, ka administratīvais process iestādē notiek APL noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 69. punktā paredzēto pārejas regulējumu par Vienoto digitālo ekosistēmu (nākotnes informācijas sistēmu) un tās izstrādes gaitas skaidrojumu projekta anotācijā nepieciešams svītrot. Vēršam uzmanību, ka jaunas informācijas sistēmas izstrāde ir iestādes kompetencē esošas tehniskas procedūras, bet šobrīd 2024. gadā tās nekādā veidā nav saistītas ar projektā paredzēto normatīvo regulējumu, par ko jānorāda pārejas regulējumā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta normas nosaka ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu datu apstrādi, aicinām papildināt projekta  anotācijas  8.1.13. apakšpunktu ar skaidru un saprotamu informāciju par projektā paredzēto personu datu apstrādi, norādot tiesisko pamatojumu personu datu apstrādei, proti, spēkā esošo ārējo normatīvo aktu (-us) un tā normu (-as), no kā ir izsecināma nepieciešamība apstrādāt personu datus projektā paredzētajā veidā, kā arī sniedziet īsu un kodolīgu skaidrojumu par paredzēto personu datu apstrādi – kādu datu subjektu un kādus tieši datus paredz apstrādāt projekts, kādos konkrētos nolūkos, datu glabāšanas termiņu un tā pamatojumu. Papildus norādiet, vai dati tiks nodoti citām institūcijām un kādā nolūkā un apjomā.
 
Piedāvātā redakcija
-