Atzinums

Projekta ID
23-TA-2867
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju par AS “Pasažieru vilciens” projekta posmošanu un iespējamo izdevumu attiecināšanu ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaros, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka, ievērojot aktuālo situāciju, ir veicami grozījumi arī Ministru kabineta 2022.26.oktobra rīkojumā Nr.763 “Par Satiksmes ministrijas ilgtermiņa saistībām jauno elektrovilcienu projekta īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju par vairāku tramvaju infrastruktūras attīstības projektu sekmīgas īstenošanas riskiem līdz 2023.gada beigām, vēršam uzmanību uz kopējo, t.sk. valdībā atbalstīto pieeju, projektu sekmīgai pabeigšanai prioritāri virzīt posmošanas risinājumu, paredzot projektu izdevumus daļēji finansēt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros. Finanšu ministrija ar 2023.gada 15.novembra vēstuli jau ir aicinājusi Satiksmes ministriju saskaņot sagatavoto grozījumu priekšlikumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam,  lai nodrošinātu iespēju posmot tramvaju infrastruktūras projektus un pēc iespējas operatīvi uzsāktu grozījumu saskaņošanu.
Vienlaikus, ņemot vērā jau šobrīd noteikumu 42.12. punktā noteikto iespēju projektu sadalīt posmos un tā īstenošanu pabeigt ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmumu ar uzdevumu nepieciešamības gadījumā turpināt darbu pie projektu posmošanas risinājuma, piemēram, šādā redakcijā:
Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju nepieciešamības gadījumā turpināt darbu pie risinājuma, lai projekti, kurus nevar pabeigt līdz 2023.gada 31.decembrim, var tikt sadalīti posmos un to īstenošana pabeigta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lai novērstu anotācijā norādītās informācijas nekorektas interpretācijas iespējas, lūdzam papildināt anotācijas 1.6. sadaļu, norādot, ka grozījumi tiks veikti līgumā Nr. 4.5.1.1/22/I/001 par projekta “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu ar informāciju par atbildīgo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā kā noslēguma rindkopu iekļaut informāciju, ka, ņemot vērā grozījumos paredzētās izmaiņas, 4.5.1.1. pasākumā samazinās kopējais finansējums 858 178 euro apmērā, tai skaitā samazinās valsts budžeta finansējums 1 502 527 euro apmērā un palielinās privātais finansējums 644 349 euro apmērā.
Vienlaikus, informācijas nepārprotamai izsekojamībai, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādīto ieņēmumu un izdevumu apmēru, ņemot vērā, ka grozījumi skar divus projektus, no kuriem AS “Pasažieru vilciens” projektam finansējums tiek plānots Satiksmes ministrijas budžetā un SIA “Rīgas satiksme” projektam finansējums tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) budžetā. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2020.gada 22.septembra lēmums (protokols Nr.55, 30§, 2.1.apakšpunkts) neatļauj atbrīvotā finansējuma novirzīšanu citiem projektiem vai jaunām darbībām, bet paredz novirzīt virssaistību izdevumu kompensēšanai negatīvas ietekmes uz valsts budžetu mazināšanai.
Vienlaikus, izvērtējot Satiksmes ministrijas argumentāciju, kā arī aktuālo situāciju Kohēzijas fonda investīciju ieviešanā, galvenokārt dēļ finanšu ietilpīgo transporta sektora projektu kavējumiem, un attiecīgi prognozēto nespēju izmantot Kohēzijas fonda piešķīrumu pilnā apmērā, Finanšu ministrija pēc būtības neiebilst, ka tiek virzīts noteikumu projektā ietvertais Satiksmes ministrijas rosinājums finansējuma pārdalei, vienlaikus atzīmējot, ka gala lēmumu par izņēmuma pieļaušanu pieņem Ministru kabinets.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.punktā ceturtajai atlases kārtai pieejamā finansējuma sadalījumu pa avotiem, palielinot līdzfinansējumu par 1 euro, tādejādi nodrošinot, ka Kohēzijas fonda finansējums nepārsniedz 85% no kopējā konkrētajai atlases kārtai pieejamā finansējuma. 
Piedāvātā redakcija
-