Projekta ID
25-TA-1608Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
08.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
DAIF Latvija atkārtoti aicina papildināt šo likumprojekta punktu ar kosmosa spēju attīstīšanu.
Piedāvātā redakcija
2) visaptverošas valsts aizsardzības stiprināšanai, attīstot civilo aizsardzību, krīzes vadības sistēmu, iekšējo drošību, kiberdrošību, kosmosa spējas un valsts robežas drošību;
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
DAIF Latvija atkārtoti aicina papildināt fonda līdzekļu izmantošanas virzienus ar 5.punktu attiecībā uz piegādes drošības, kritiskās infrastruktūras, stratēģisko partneru un kritisko pakalpojumu sniedzēju darbības stiprināšanu sabiedrības noturības un to darbības nepārtrauktībai.
Ņemot vērā arī šobrīd nacionālā līmenī notiekošās diskusijas un normatīvā regulējuma izstrādi par papildus nepieciešamos finansējumu drošības un aizsardzības industrijām (kā Aizsardzības inovāciju fonds, lielie investīciju projekti), būtu svarīgi kāpināt ražošanas jaudas un kapacitāti stratēģiskajos drošības un aizsardzības uzņēmumos, kā arī kritisko pakalpojumu sniedzēju un produktu ražotāju krājumu (tai skaitā, izejmateriālu) veidošanu, lai nodrošinātu primāri drošības un aizsardzības iestāžu apgādi.
Būtiski arī nepieciešamais finansējuma nodrošinājums kritiskās infrastruktūras objektiem (kā osta, dzelzceļš, lidosta, ceļu infrastruktūra, kas saistās ar loģistiku, militāro mobilitāti un apgādes nodrošināšanu drošības un aizsardzības nozarei) - to darbībai un nepārtrauktības nodrošināšanai.
Ņemot vērā arī šobrīd nacionālā līmenī notiekošās diskusijas un normatīvā regulējuma izstrādi par papildus nepieciešamos finansējumu drošības un aizsardzības industrijām (kā Aizsardzības inovāciju fonds, lielie investīciju projekti), būtu svarīgi kāpināt ražošanas jaudas un kapacitāti stratēģiskajos drošības un aizsardzības uzņēmumos, kā arī kritisko pakalpojumu sniedzēju un produktu ražotāju krājumu (tai skaitā, izejmateriālu) veidošanu, lai nodrošinātu primāri drošības un aizsardzības iestāžu apgādi.
Būtiski arī nepieciešamais finansējuma nodrošinājums kritiskās infrastruktūras objektiem (kā osta, dzelzceļš, lidosta, ceļu infrastruktūra, kas saistās ar loģistiku, militāro mobilitāti un apgādes nodrošināšanu drošības un aizsardzības nozarei) - to darbībai un nepārtrauktības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
5) Piegādes drošības, kritiskās infrastruktūras, stratēģisko partneru un kritisko pakalpojumu sniedzēju darbības stiprināšanai sabiedrības noturības un to darbības nepārtrauktībai.
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
DAIF Lavtvija atkārtoti aicina precizēt likumprojekta anotāciju attiecībā uz potenciālajiem fonda līdzekļa saņēmējiem. Piemēram, ja arī kā viens no fonda līdzekļu izmantošanas virzieniem ir civilā aizsardzība, tad šobrīd nav iespējams saprast, vai šādi līdzekļi varētu arī tikt novirzīti civilās aizsardzības jautājumu risināšanai pašvaldību, kā arī drošības un aizsardzības jomas kritisko uzņēmumu atbalstam.
Diemžēl arī precizētā likumprojekta anotācija nesniedz pietiekamu informāciju par potenciālajiem saņēmējiem. Ņemot vērā paredzētais, ka Ministru kabinets var izdot instrukciju, kas nosaka Fonda finanšu līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas kārtību, šī likumprojekta anotācijā būtu arī jāparedz šādas instrukcijas pamata nosacījumi, saturs.
Diemžēl arī precizētā likumprojekta anotācija nesniedz pietiekamu informāciju par potenciālajiem saņēmējiem. Ņemot vērā paredzētais, ka Ministru kabinets var izdot instrukciju, kas nosaka Fonda finanšu līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas kārtību, šī likumprojekta anotācijā būtu arī jāparedz šādas instrukcijas pamata nosacījumi, saturs.
Piedāvātā redakcija
-
