Atzinums

Projekta ID
21-TA-1169
Atzinuma sniedzējs
"Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācija"
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz  Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.

Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
Piedāvātā redakcija
Svītrot
2.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz  Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.

Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
 
Piedāvātā redakcija
Svītrot
3.
Likumprojekts
Iebildums
Pretrunā ar mērķi, kas norādīts likumprojekta anotācijā. Tiek dublētas “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, kā arī likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” noteiktās normas. 
 
Piedāvātā redakcija
Svītrot
4.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz  Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto” , kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.

Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
 
Piedāvātā redakcija
(2) Operators veic pasākumus, lai ierobežotu ietekmi uz vidi un novērstu turpmākus pārkāpumus vai piesārņojuma un avārijas rašanās iespējamību. Dienests pamato šo mērījumu nepieciešamību.
 
5.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM nekorekti norāda un maldina saistībā ar direktīvu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu"" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz  Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.

Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
 
Piedāvātā redakcija
Dienests var uzdot operatoram veikt papildpasākumus, kas ir nepieciešami, lai ierobežotu ietekmi uz vidi un novērstu turpmākus pārkāpumus vai piesārņojuma un avārijas rašanās iespējamību.  Dienests pamato šo mērījumu nepieciešamību.
6.
Likumprojekts
Iebildums
Ogļūdeņražu ieguvei jurā un sauszemē nav vispār noteiktas robežvērtības.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 15. pantu.

 
Piedāvātā redakcija
Ievērojot, ka Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām ir pamats robežlielumu noteikšanai, ir nepieciešams ieviest robežlielumus arī ogļūdeņražu ieguvei gan sauszemē, gan jūrā.