Projekta ID
24-TA-1827Atzinuma sniedzējs
Latvijas Stividorkompāniju asociācija
Atzinums iesniegts
10.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
IEBILDUMS:
Neatbalstām LSEZ likuma nosacījumu maiņu (valdes atlases kritēriju ieviešanu) līdz 2035.gadam – par LSEZ likuma nemainīšanu jau tika panākta vienošanās ar SM, kas šobrīd tiek pārkāpta.
SKAIDROJUMS:
Uzturam prasību nemainīt Liepājas SEZ likumu līdz 2035.gadam, tai skaitā nemainot valdes locekļu atlases kritērijus.
Nepiekrītam:
- 9.panta dzēšanai
- 9.1 panta iekļaušanai LSEZ likumā,
- pārejas noteikumu piedāvātajai 3.punkta redakcijai.
LSEZ valdes sastāvā ir pašvaldību pārstāvji, kas sekmīgi ir darbojušies gan reģionālo partiju vadošos amatos, gan LSEZ valdē, nodrošinot sinerģiju starp ostas un pilsētas teritorijas harmonisku attīstību. LSEZ valdē sekmīga bijusi arī līdzšinējā sadarbība ar valsts pārstāvjiem, kas vienlaicīgi ir arī attiecīgo ministriju augstākie ierēdņi.
Bez partejiskas piederības pašvaldību pārstāvim var nebūt ietekme pašvaldību lēmumu pieņemšanā, kas tieši saistīti ar ostas attīstību, tāpēc neatbalstām ierobežojumus Liepājas SEZ valdes kandidātiem, izslēdzot iespēju tajā darboties pašvaldības augstām amatpersonām.
Neatbalstām LSEZ likuma nosacījumu maiņu (valdes atlases kritēriju ieviešanu) līdz 2035.gadam – par LSEZ likuma nemainīšanu jau tika panākta vienošanās ar SM, kas šobrīd tiek pārkāpta.
SKAIDROJUMS:
Uzturam prasību nemainīt Liepājas SEZ likumu līdz 2035.gadam, tai skaitā nemainot valdes locekļu atlases kritērijus.
Nepiekrītam:
- 9.panta dzēšanai
- 9.1 panta iekļaušanai LSEZ likumā,
- pārejas noteikumu piedāvātajai 3.punkta redakcijai.
LSEZ valdes sastāvā ir pašvaldību pārstāvji, kas sekmīgi ir darbojušies gan reģionālo partiju vadošos amatos, gan LSEZ valdē, nodrošinot sinerģiju starp ostas un pilsētas teritorijas harmonisku attīstību. LSEZ valdē sekmīga bijusi arī līdzšinējā sadarbība ar valsts pārstāvjiem, kas vienlaicīgi ir arī attiecīgo ministriju augstākie ierēdņi.
Bez partejiskas piederības pašvaldību pārstāvim var nebūt ietekme pašvaldību lēmumu pieņemšanā, kas tieši saistīti ar ostas attīstību, tāpēc neatbalstām ierobežojumus Liepājas SEZ valdes kandidātiem, izslēdzot iespēju tajā darboties pašvaldības augstām amatpersonām.
Piedāvātā redakcija
1. Atstāt 9.pantu
2. Neiekļaut LSEZ likumā 9.1 pantu
3. Atstāt likuma pārejas noteikumus tādā redakcijā, kādu SM piedāvāja aprīlī:
"Papildināt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma Pārejas noteikumus ar 3., 4., un 5.punktu šādā redakcijā:
(3) Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
(4) Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, tad Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē tiek izveidota padome atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
(5) Šī likuma 9. pants tiek izslēgts un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde tiek likvidēta.”
2. Neiekļaut LSEZ likumā 9.1 pantu
3. Atstāt likuma pārejas noteikumus tādā redakcijā, kādu SM piedāvāja aprīlī:
"Papildināt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma Pārejas noteikumus ar 3., 4., un 5.punktu šādā redakcijā:
(3) Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
(4) Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, tad Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē tiek izveidota padome atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
(5) Šī likuma 9. pants tiek izslēgts un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde tiek likvidēta.”
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
IEBILDUMS:
Ostu padomes locekļu atlases kritēriji nevar ierobežot vadītāju līmeņa amatpersonu kandidatūru – uzskatām, ka pašvaldības un ministriju vadošām amatpersonām ir jābūt ostas valdē vai padomē, lai
1) operatīvi pieņemtu stratēģiskus lēmumus,
2) starptautiskiem investoriem parādītu, ka osta attīstās augsta līmeņa vadītāju uzraudzībā.
SKAIDROJUMS:
Ostu padomju galvenais uzdevums ir nodrošināt ostu attīstību un palielināt ostu ieguldījumu pašvaldības un valsts ekonomikas attīstībā, tātad – pašvaldību un valsts interešu realizācijā. Tas ir politisks uzdevums, un to kopā ar uzņēmējiem ir jārealizē pašvaldību virzītiem politiķiem un valsts intereses pārstāvošiem augstākajiem ministriju ierēdņiem. Nepiekrītam SM redzējumam par to, ka ostu padomes ir jādepolitizē. Ostas nav kapitālsabiedrība, bet gan stratēģisks valsts un pašvaldību objekts. Turklāt pašvaldības politiskie vadītāji ir vēlētāju izvēlēti pilsētas attīstībai, tāpēc ir nepareizi liegt tiem strādāt ostas valdē vai Padomē.
Lūdzam dzēst prasību padomes locekļiem pēdējo 24 mēnešu laikā nebūt politiskās partijas vadības amatpersonai, attiecīgi dzēšot piedāvātā 7.3 panta 3.daļas 5.punktu.
Ostu padomes locekļu atlases kritēriji nevar ierobežot vadītāju līmeņa amatpersonu kandidatūru – uzskatām, ka pašvaldības un ministriju vadošām amatpersonām ir jābūt ostas valdē vai padomē, lai
1) operatīvi pieņemtu stratēģiskus lēmumus,
2) starptautiskiem investoriem parādītu, ka osta attīstās augsta līmeņa vadītāju uzraudzībā.
SKAIDROJUMS:
Ostu padomju galvenais uzdevums ir nodrošināt ostu attīstību un palielināt ostu ieguldījumu pašvaldības un valsts ekonomikas attīstībā, tātad – pašvaldību un valsts interešu realizācijā. Tas ir politisks uzdevums, un to kopā ar uzņēmējiem ir jārealizē pašvaldību virzītiem politiķiem un valsts intereses pārstāvošiem augstākajiem ministriju ierēdņiem. Nepiekrītam SM redzējumam par to, ka ostu padomes ir jādepolitizē. Ostas nav kapitālsabiedrība, bet gan stratēģisks valsts un pašvaldību objekts. Turklāt pašvaldības politiskie vadītāji ir vēlētāju izvēlēti pilsētas attīstībai, tāpēc ir nepareizi liegt tiem strādāt ostas valdē vai Padomē.
Lūdzam dzēst prasību padomes locekļiem pēdējo 24 mēnešu laikā nebūt politiskās partijas vadības amatpersonai, attiecīgi dzēšot piedāvātā 7.3 panta 3.daļas 5.punktu.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam dzēst piedāvātā 7.3 panta 3.daļas 5.punktu.
