Projekta ID
24-TA-2279Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
12.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepiekrītam ziņojumā pie D piedāvājuma paustajam viedoklim, kas ņemts par pamatojumu, kādēļ šobrīd Ādažu pagasta un Garkalnes pagasta robežas nevar tikt mainītas, proti - Pašvaldības par iespējamo teritoriālās vienības sadali ir pieņēmušas atšķirīgus lēmumus (atbilstoši Ziņojuma A un B piedāvājumam). VARAM organizētajās sarunās 2024. gada 30. augustā, apspriežot katras pašvaldības priekšlikumu, tika rosināts koriģēt B varianta piedāvājumu, paredzot Ropažu novadam saglabāt noteiktu zaļās teritorijas daļu pie Garkalnes ciema robežas, kuru B variantā piedāvāts nodot Ādažu novada pašvaldībai. Pēc šīs sanāksmes jauni pašvaldību lēmumi par Garkalnes pagasta sadalīšanu nav pieņemti.
Kā jau norādīts LPS 18.10.2024. atzinumā Saeimas Juridiskais birojs Ādažu novada pašvaldībai ir paudis viedokli, ka Garkalnes pagasta sadalīšanas procesam ir piemērojami Ministru kabineta 15.06.2021. noteikumi Nr. 386 “Administratīvā centra, ciema un pilsētas statusa maiņas, kā arī administratīvās teritorijas, novada teritoriālā iedalījuma un ciemu robežu noteikšanas, grozīšanas un aktualizēšanas noteikumi” un atbilstoši iepriekš minēto Ministru kabineta noteikumu 7.punktam gala lēmuma pieņemšanu atstājot VARAM kompetencē.
Tāpat norādām, ka attiecībā uz rīcībām teritoriju robežu izmaiņu veikšanai, Ropažu novada pašvaldība ir bijusi konsekventa un pieņēmusi lēmumu (16.10.2024. lēmums Nr. 3576 “Par nekustamā īpašuma “Lielais Baltezers” zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 003 0254 sadalīšanu” (prot. Nr.107/2024, 9.§)), kas atbilst tās domes sākotnējam 27.12.2023. lēmumam Nr. 2928 “Par Garkalnes pagasta sadalīšanas plāna gala varianta apstiprināšanu” (prot. Nr.83/2023, 2.§). un Ropažu novada pašvaldība pēc VARAM organizētās sarunas 30.08.2024., kurā tika rosināts koriģēt Informatīvā ziņojuma B piedāvājumu, 16.09.2024. to informēja, ka bez oficiālas informācijas par VARAM gatavoto robežu aprakstu un Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Ropažu novada Garkalnes pagasta robežu grozīšanu”, uz kuru pamata lemt par zemes vienību sadalīšanu, Pašvaldības dome lems tikai pēc Ministru kabineta rīkojuma “Par Ropažu novada Garkalnes pagasta robežu grozīšanu” izdošanas.
Lūdzam precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Kā jau norādīts LPS 18.10.2024. atzinumā Saeimas Juridiskais birojs Ādažu novada pašvaldībai ir paudis viedokli, ka Garkalnes pagasta sadalīšanas procesam ir piemērojami Ministru kabineta 15.06.2021. noteikumi Nr. 386 “Administratīvā centra, ciema un pilsētas statusa maiņas, kā arī administratīvās teritorijas, novada teritoriālā iedalījuma un ciemu robežu noteikšanas, grozīšanas un aktualizēšanas noteikumi” un atbilstoši iepriekš minēto Ministru kabineta noteikumu 7.punktam gala lēmuma pieņemšanu atstājot VARAM kompetencē.
Tāpat norādām, ka attiecībā uz rīcībām teritoriju robežu izmaiņu veikšanai, Ropažu novada pašvaldība ir bijusi konsekventa un pieņēmusi lēmumu (16.10.2024. lēmums Nr. 3576 “Par nekustamā īpašuma “Lielais Baltezers” zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 003 0254 sadalīšanu” (prot. Nr.107/2024, 9.§)), kas atbilst tās domes sākotnējam 27.12.2023. lēmumam Nr. 2928 “Par Garkalnes pagasta sadalīšanas plāna gala varianta apstiprināšanu” (prot. Nr.83/2023, 2.§). un Ropažu novada pašvaldība pēc VARAM organizētās sarunas 30.08.2024., kurā tika rosināts koriģēt Informatīvā ziņojuma B piedāvājumu, 16.09.2024. to informēja, ka bez oficiālas informācijas par VARAM gatavoto robežu aprakstu un Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Ropažu novada Garkalnes pagasta robežu grozīšanu”, uz kuru pamata lemt par zemes vienību sadalīšanu, Pašvaldības dome lems tikai pēc Ministru kabineta rīkojuma “Par Ropažu novada Garkalnes pagasta robežu grozīšanu” izdošanas.
Lūdzam precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
LPS uztur 18.10.2024. paustos iebildumus par informatīvo ziņojumu, kas saistīti ar lūgumu ņemt vērā iedzīvotāju pausto gribu Ropažu novada pašvaldības organizētajā iedzīvotāju aptaujā, kurā par Garkalnes pagasta sadalīšanas plāna izstrādi 40,5% (251 no 619 balsstiesīgajiem) no Baltezera aptaujas dalībniekiem pauda skaidru nostāju, ka to dzīvesvieta vai nekustamais īpašums ir jāpievieno Ādažu novadam.
Cienot iedzīvotāju viedokli un to uzticēšanos demokrātijas procesiem, lūdzam lai tiek precizēts ziņojums un virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projekts, grozot Garkalnes pagasta un Ādažu pagasta robežu, paredzot Garkalnes pagasta daļas atdalīšanu un pievienošanu Ādažu pagasta administratīvajai teritorijai, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Cienot iedzīvotāju viedokli un to uzticēšanos demokrātijas procesiem, lūdzam lai tiek precizēts ziņojums un virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projekts, grozot Garkalnes pagasta un Ādažu pagasta robežu, paredzot Garkalnes pagasta daļas atdalīšanu un pievienošanu Ādažu pagasta administratīvajai teritorijai, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nevaram atbalstīt, ka Informatīvā ziņojuma D piedāvājumā minētie apsvērumi un argumenti ir pietiekami, lai netiktu īstenota likumdevēja griba un izpildīts Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 42.punktā dotais uzdevums: “Ministru kabinets līdz 2024. gada 29. oktobrim izstrādā un apstiprina Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumus, paredzot Garkalnes pagasta daļas atdalīšanu un pievienošanu Ādažu pagasta administratīvajai teritorijai.” Vēl jo vairāk Pārejas noteikumu 42.punkts Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā tika iekļauts tā 13.06.2024. redakcijā, kas stājas spēkā 30.06.2024., atbilstoši ir pamatoti uzskatīt, ka likumdevējs riskus, kas skar personu tiesības kandidēt vēlēšanās atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likuma 8. panta otrās daļas 1. punkta nosacījumam, jau ir izvērtējis jaunākajā Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma redakcijā.
Lūdzam precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Lūdzam precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Informatīvais ziņojums "Par Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 42. punktā dotā uzdevuma izpildi"
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ziņojuma nosaukums ir par Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 42. punktā dotā uzdevuma izpildi. Tomēr jāuzsver, ka 42.punkts (tātad likumdevēja lemtais) netiek izpildīts, jo ziņojums pretēji likumdevēja skaidri formulētajam uzdevumam - Garkalnes pagasta daļas atdalīšana un pievienošana Ādažu administratīvajai teritorijai, izvērš 4 risinājumu variantus, pie tam viens variantiem (D) ir gluži pretējs - par likumdevēja lemtā - pārejas noteikumu 42.punkta neizpildi.
Tātad ziņojuma saturs neatbilst ziņojuma nosaukumam un otrādi. Vēl jo vairāk iepriekš pausto apstiprina MK sēdes protokollēmuma saturs, virzot apstiprināšanai D variantu, kaut gan D variants ir nevis par iepriekšminētā likuma Pārejas noteikumu 42.izpildi, bet neizpildi, aplūkojot argumentus, kāpēc to nevar izpildīt. Tostarp 1 no būtiskiem argumentiem, par 2025.gada pašvaldību vēlēšanām un attiecīgiem personu tiesību ierobežojumiem, bija jau zināms Pārejas noteikumu 42.punkta apspriešanas un pieņemšanas laikā.
Lūdzam precizēt ziņojuma nosaukumu, vai precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Tātad ziņojuma saturs neatbilst ziņojuma nosaukumam un otrādi. Vēl jo vairāk iepriekš pausto apstiprina MK sēdes protokollēmuma saturs, virzot apstiprināšanai D variantu, kaut gan D variants ir nevis par iepriekšminētā likuma Pārejas noteikumu 42.izpildi, bet neizpildi, aplūkojot argumentus, kāpēc to nevar izpildīt. Tostarp 1 no būtiskiem argumentiem, par 2025.gada pašvaldību vēlēšanām un attiecīgiem personu tiesību ierobežojumiem, bija jau zināms Pārejas noteikumu 42.punkta apspriešanas un pieņemšanas laikā.
Lūdzam precizēt ziņojuma nosaukumu, vai precizēt ziņojumu un virzīt apstiprināšanai tādu priekšlikumu Garkalnes un Ādažu pagastu robežu grozījumiem, kuru iepriekš konceptuāli atbalstījušas abas pašvaldības.
Piedāvātā redakcija
-