Projekta ID
22-TA-2217Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no pašreizējās likumprojekta redakcijas, nav saprotams, vai konkrētais termins apzīmē institūciju vai procesu, lūdzam skaidrot likumprojektā minētā termina “aizsardzības industrijas attīstības atbalsta organizācija” lietojumu un nepieciešamības gadījumā to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ADJIL 4. panta piektajā daļā noteiktais ADJIL piemērošanas izņēmums attiecas uz piegādes līgumiem, ja to priekšmets ir kāda no ADJIL likuma 3. panta pirmās daļas 1. punktā minētajām precēm, to sastāvdaļām vai detaļām. Attiecīgi, ja Aizsardzības ministrija slēgs stratēģiskās partnerības līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu, šis ADJIL 4. panta piektās daļas izņēmums uz to neattieksies.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Attīstības finanšu institūcijas likums paredz vienu attīstības finanšu institūciju, tādējādi ūdzam aizstāt likumprojekta 10. panta pirmās daļas 3. punktā vārdu “institūciju” ar “institūcijas”. Vienlaikus lūdzam izvērtēt un skaidrot anotācijā, kas ir domāts ar valsts attīstības finanšu institūciju nacionālajiem finanšu instrumentiem, jo Attīstības finanšu institūcijas likumā nav paredzēts, ka finanšu institūcija īsteno programmas aizsardzības industrijas atbalstam. Kā arī lūdzam anotācijā skaidrot, kas ir likumprojekta 10. panta pirmās daļas 3. punktā minētie pielīdzināmie pašvaldību uzņēmējdarbības atbalsta mehānismi.
Papildus lūdzam likumprojektu papildināt ar normu, kas paredz, ka Ministru kabinets nosaka atbalsta saņemšanas un tā vērtēšanas kārtību, kā arī institūciju, kurā iesniedzams pieteikums atbalsta saņemšanai un kura izvērtē saņemtās informācijas atbilstību atbalsta piešķiršanas nosacījumiem un kvalifikācijas kritērijiem.
Papildus lūdzam likumprojektu papildināt ar normu, kas paredz, ka Ministru kabinets nosaka atbalsta saņemšanas un tā vērtēšanas kārtību, kā arī institūciju, kurā iesniedzams pieteikums atbalsta saņemšanai un kura izvērtē saņemtās informācijas atbilstību atbalsta piešķiršanas nosacījumiem un kvalifikācijas kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Iebildums
Juridiskās skaidrības labad, aicinām likumprojekta 10.panta sesto daļu iekļaut likumprojekta 3. pantā vai izteikt atsevišķā pantā, lai nodrošinātu to, ka tajā noteiktais pienākums attiecināms gan uz aizsardzības industriju, gan uz aizsardzības nozari, kā arī, ne tikai uz likumprojekta 10.pantā plānotajiem atbalsta pasākumiem, bet arī uz 13.pantā plānotajiem pasākumiem. Vienlaikus, lūdzam anotācijā skaidrot, kā tiks nodrošināts likumprojekta 10.panta sestajā daļā noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt Anotācijas rindkopu, kurā skaidrota ADJIL saistība ar aizsardzības nozari. Paskaidrojam, ka ADJIL 4.panta piektā daļa nosaka ADJIL piemērošanas izņēmuma gadījumus, nevis rindkopā minēto preču iepirkšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likumprojekta 1. panta 2. punktā ietverta aizsardzības industrijas attīstības atbalsta definīcija, kas cita starpā norāda uz atbalsta pasākumu kopumu. Likumprojekta 9. panta otrās daļas 4. punktā un 10. pantā ir specificēti aizsardzības industrijas attīstības atbalsta veidi (mehānismi). Savukārt likumprojekta 1. pantā nav ietverta aizsardzības industrijas attīstības atbalsta veidu mehānismu definīcija. Vēršam uzmanību, ka likumprojektā minēti dažādi termini ar līdzīgām nozīmēm, kā piemēram, “atbalsts”, “atbalsta veids (mehānisms)”, “atbalsta pasākumu kopums”, “programmas”, ”pasākumi”. Lūdzam izvērtēt, vai likumprojektā ietvertie termini nedublējas, kā arī nodrošināt, ka katra uz atbalstu attiecināmā termina nozīme ir skaidra un nepārprotama. Attiecīgi lūdzam papildināt likumprojekta 1. pantu ar visām nepieciešamajām definīcijām, kas attiecas uz atbalstu, kā arī nodrošināt šo terminu nedublēšanos un savietojamību visā likumprojektā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai likumprojekta 1. panta 2. punktā ietvertā aizsardzības industrijas attīstības atbalsta definīcija nedublē likumprojekta 2. pantā noteikto likumprojekta mērķi, kā arī likumprojekta 3. pantā noteiktās likumprojekta darbības jomas.
Vienlaikus no likumprojekta 1. panta 2. punktā ietvertās definīcijas izriet, ka aizsardzības industrijas attīstības atbalsts ir atbalsta pasākumu kopums. Vēršam uzmanību, ka minētā definīcija ir neskaidra, jo atbalsts ir jebkāds pasākums vai programma konkrētam mērķim, nevis pasākumu kopums. Savukārt atbalsta pasākumu kopums aptver dažādus atbalsta pasākumus un programmas, proti, visus atbalsta veidus.
Attiecīgi lūdzam precizēt likumprojekta 1. panta 2. punktā ietvertā aizsardzības industrijas attīstības atbalsta definīciju, lai konkrētā norma būtu skaidra un nepārprotama. Papildus lūdzam papildināt likumprojekta 1. panta 2. punktā ietverto definīciju, norādot, kādā veidā tiek īstenots aizsardzības industrijas attīstības atbalsts, respektīvi, ar kādiem iespējamiem finanšu instrumentiem atbalsts tiks īstenots.
Vienlaikus no likumprojekta 1. panta 2. punktā ietvertās definīcijas izriet, ka aizsardzības industrijas attīstības atbalsts ir atbalsta pasākumu kopums. Vēršam uzmanību, ka minētā definīcija ir neskaidra, jo atbalsts ir jebkāds pasākums vai programma konkrētam mērķim, nevis pasākumu kopums. Savukārt atbalsta pasākumu kopums aptver dažādus atbalsta pasākumus un programmas, proti, visus atbalsta veidus.
Attiecīgi lūdzam precizēt likumprojekta 1. panta 2. punktā ietvertā aizsardzības industrijas attīstības atbalsta definīciju, lai konkrētā norma būtu skaidra un nepārprotama. Papildus lūdzam papildināt likumprojekta 1. panta 2. punktā ietverto definīciju, norādot, kādā veidā tiek īstenots aizsardzības industrijas attīstības atbalsts, respektīvi, ar kādiem iespējamiem finanšu instrumentiem atbalsts tiks īstenots.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
No likumprojekta 10. panta pirmās daļas 2. punkta nav iespējams izsecināt, kāds ir citu aizsardzības nozarei pieejamo personāla, materiāltehnisko un infrastruktūras resursu finansēšanas avots, jo minētie resursi izdalīti atsevišķā punktā ārpus 10. panta pirmās daļas 1. punkta noteiktajiem valsts budžeta līdzekļiem. Lūdzam izvērtēt, vai likumprojekta 10. panta pirmās daļas 2. punktā minētie citi aizsardzības nozarei pieejamie personāla, materiāltehniskie un infrastruktūras resursi ir ietverti vai arī ir daļēji ietverti likumprojekta 10. panta pirmās daļas 1. punktā minētajos aizsardzības industrijas attīstības atbalstam piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Lūdzam izvērtēt, vai iespējams precizēt 10. panta pirmās daļas 2. punktu skaidrības labad. Lūdzam arī precizēt anotāciju, detalizētāk skaidrojot, kas ir likumprojekta 10. panta pirmās daļas 2. punktā minētie citi aizsardzības nozarei pieejamie personāla, materiāltehniskie un infrastruktūras resursi un kāds ir to finansēšanas avots.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijā norādīto likumprojekta spēkā stāšanās termiņu ar pašā likumprojektā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam konkretizēt institūcijas, kas iesaistītas likumprojekta izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
8.1.6. uz vidi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt izvērstāku skaidrojumu par likumprojekta ietekmi uz vidi, proti, kādā veidā tiks radīta pozitīva ietekme uz atjaunojamās elektroenerģijas (vēja enerģijas) jomas attīstību (norādīts anotācijas 8.1.6.punktā).
Piedāvātā redakcija
-