Atzinums

Projekta ID
21-TA-52
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 5. panta otrās daļas 8.punkta, 22. panta otrās daļas 1. punkta, 27.panta virsraksta un 27. panta ceturtās daļas redakcijas izriet, ka pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi izvēlē tiek pieļauts tikai atklāts konkurss. Vienlaikus nav pamata šādi ierobežot finansējuma saņēmēju, jo publisko iepirkumu regulējums pēc sākotnēji organizēta atklāta konkursa, kurā, piemēram, nebija saņemti piedāvājumi vai bija saņemti neatbilstoši piedāvājumi, pieļauj organizēt arī konkursa procedūru ar sarunām, sarunu procedūru u.c., attiecīgi ierosinām likumprojektā nenorādīt konkrētu iepirkuma procedūru, bet norādīt, ka finansējuma saņēmējam pārtikas un materiālās palīdzības preču piegādātāju izvēlē jāievēro publiskos iepirkumus reglamentējošie normatīvie akti.
Piedāvātā redakcija
8) atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 73. panta 1. un 3. punktam izstrādāt partnerorganizāciju atlases, pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču iegādes publiskā iepirkuma kritērijus;
2.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 5. panta otrās daļas 8.punkta, 22. panta otrās daļas 1. punkta, 27.panta virsraksta un 27. panta ceturtās daļas redakcijas izriet, ka pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi izvēlē tiek pieļauts tikai atklāts konkurss. Vienlaikus nav pamata šādi ierobežot finansējuma saņēmēju, jo publisko iepirkumu regulējums pēc sākotnēji organizēta atklāta konkursa, kurā, piemēram, nebija saņemti piedāvājumi vai bija saņemti neatbilstoši piedāvājumi, pieļauj organizēt arī konkursa procedūru ar sarunām, sarunu procedūru u.c., attiecīgi ierosinām likumprojektā nenorādīt konkrētu iepirkuma procedūru, bet norādīt, ka finansējuma saņēmējam pārtikas un materiālās palīdzības preču piegādātāju izvēlē jāievēro publiskos iepirkumus reglamentējošie normatīvie akti.
Piedāvātā redakcija
1) veikt pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādātāju izvēli, ievērojot publiskos iepirkumus reglamentējošos normatīvos aktus un Ministru kabineta noteiktās prasības programmas finansētas pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču saturam, kvalitātei un piegādei partnerorganizācijai;
3.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 5. panta otrās daļas 8.punkta, 22. panta otrās daļas 1. punkta, 27.panta virsraksta un 27. panta ceturtās daļas redakcijas izriet, ka pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi izvēlē tiek pieļauts tikai atklāts konkurss. Vienlaikus nav pamata šādi ierobežot finansējuma saņēmēju, jo publisko iepirkumu regulējums pēc sākotnēji organizēta atklāta konkursa, kurā, piemēram, nebija saņemti piedāvājumi vai bija saņemti neatbilstoši piedāvājumi, pieļauj organizēt arī konkursa procedūru ar sarunām, sarunu procedūru u.c., attiecīgi ierosinām likumprojektā nenorādīt konkrētu iepirkuma procedūru, bet norādīt, ka finansējuma saņēmējam pārtikas un materiālās palīdzības preču piegādātāju izvēlē jāievēro publiskos iepirkumus reglamentējošie normatīvie akti.

Vienlaikus konstatēts, ka likumprojekta 27. panta virsrakstā un tā ceturtajā daļā noteiktais par pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi tiesībām iepazīties ar iepirkuma norisi dublē Publisko iepirkumu likuma regulējumu, kas ir publisko iepirkumu speciālais regulējums, attiecīgi ierosinām svītrot norādes uz minētajām pretendenta tiesībām 27. pantā un tā ceturtajā daļā.
 
Piedāvātā redakcija
Vai nu 
27. pants. Tiesības iepazīties ar partnerorganizāciju atlases un pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādātāju  publiskā iepirkuma norisi.

Vai
27. pants. Tiesības iepazīties ar partnerorganizāciju atlases norisi.
 
4.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 5. panta otrās daļas 8.punkta, 22. panta otrās daļas 1. punkta, 27.panta virsraksta un 27. panta ceturtās daļas redakcijas izriet, ka pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi izvēlē tiek pieļauts tikai atklāts konkurss. Vienlaikus nav pamata šādi ierobežot finansējuma saņēmēju, jo publisko iepirkumu regulējums pēc sākotnēji organizēta atklāta konkursa, kurā, piemēram, nebija saņemti piedāvājumi vai bija saņemti neatbilstoši piedāvājumi, pieļauj organizēt arī konkursa procedūru ar sarunām, sarunu procedūru u.c., attiecīgi ierosinām likumprojektā nenorādīt konkrētu iepirkuma procedūru, bet norādīt, ka finansējuma saņēmējam pārtikas un materiālās palīdzības preču piegādātāju izvēlē jāievēro publiskos iepirkumus reglamentējošie normatīvie akti.

Vienlaikus konstatēts, ka likumprojekta 27. panta virsrakstā un tā ceturtajā daļā noteiktais par pretendenta uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi tiesībām iepazīties ar iepirkuma norisi dublē Publisko iepirkumu likuma regulējumu, kas ir publisko iepirkumu speciālais regulējums, attiecīgi ierosinām svītrot norādes uz minētajām pretendenta tiesībām 27. pantā un tā ceturtajā daļā.
Piedāvātā redakcija
Vai nu 
(4) Pretendentam uz pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču piegādi ir tiesības iepazīties ar publiskā iepirkuma norisi, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā.

vai 
27. panta ceturtā daļa no likumprojekta tiek svītrota.
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Neatbalstām neattiecināmo izdevumu 85 498 euro apmērā paredzēšanu. Lūdzam rast attiecīgo funkciju nodrošināšanai institūcijas budžeta ietvaros vai jautājumu par papildu valsts budžeta izdevumu piešķiršanu ir jāizskata Ministru kabinetā vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta un gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta izstrādes procesā, ievērojot budžeta fiskālās iespējas. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādot 2022.gadu un ailē “Turpmākie trīs gadi (euro)” norādot 2023., 2024. un 2025.gadu.
Piedāvātā redakcija
-