Projekta ID
24-TA-3277Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 1. punktu saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr.108) 100.2. apakšpunktā noteikto nepieciešams redakcionāli precizēt un izteikt precīzi atbilstoši Aizsardzības industrijas likuma (turpmāk – likums) 11. panta trešajā daļā noteiktajam pilnvarojumam, proti, “Noteikumi nosaka stratēģiskās partnerības izveidošanas nosacījumus un kārtību.”. Vēršam uzmanību, ka projekta 1. punktā vai citos projekta (Ministru kabineta noteikumu) punktos nav jāpārraksta likuma normās esošais stratēģiskās partnerības izveidošanas regulējums, jo tas būs pretrunā ar noteikumu Nr.108 3.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 7.1.2. apakšpunktu par likuma ievērošanas nepieciešamību piedāvājam svītrot, jo šāda atsauces norma Ministru kabineta noteikumos ir deklaratīva un pretrunā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. pantā noteikto tiesību sistēmu un normu hierarhiju, kurā likuma izpilde vienmēr ir primāra. Attiecīgi šādai normai normatīvo aktu hierarhijai nav juridiskās slodzes.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 8. punktu par informācijas statusu piedāvājam svītrot, jo šāda norma neatbilst Informācijas atklātības likuma 5.pantā noteiktajam, ka ierobežotas pieejamības informācijas statusu nosaka vai nu ar likumu, vai to dara informācijas autors vai iestādes vadītājs. Tādējādi ar Ministru kabineta noteikumiem šādu statusu noteikt nevar.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 11. punktu par stratēģiskās partnerības līguma slēgšanu un likuma ievērošanas nepieciešamību piedāvājam svītrot, jo šāda norma Ministru kabineta noteikumos ir deklaratīva un pretrunā ar noteikto tiesību sistēmu un normu hierarhiju. Likuma 11. pants kopumā paredz līguma slēgšanu, attiecīgi šādai normai projektā nav juridiskās slodzes.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt, vai kapitālsabiedrībai var noteikt kritiskās infrastruktūras statusu.
Atbilstoši definīcijai kritiskā infrastruktūra ir Latvijas Republikā izvietoti objekti, sistēmas vai to daļas, kā arī pakalpojumi, kas atbilst Nacionālās drošības likuma 22.² panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem. Vienlaikus, saskaņā ar minētā likuma 37. panta pirmo daļu, kritiskā infrastruktūra var atrasties kapitālsabiedrības īpašumā vai valdījumā. Šādā gadījumā kapitālsabiedrība tiek uzskatīta par nacionālajai drošībai nozīmīgu kapitālsabiedrību.
Atbilstoši definīcijai kritiskā infrastruktūra ir Latvijas Republikā izvietoti objekti, sistēmas vai to daļas, kā arī pakalpojumi, kas atbilst Nacionālās drošības likuma 22.² panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem. Vienlaikus, saskaņā ar minētā likuma 37. panta pirmo daļu, kritiskā infrastruktūra var atrasties kapitālsabiedrības īpašumā vai valdījumā. Šādā gadījumā kapitālsabiedrība tiek uzskatīta par nacionālajai drošībai nozīmīgu kapitālsabiedrību.
Piedāvātā redakcija
-
