Projekta ID
23-TA-2031Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
01.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt Jūras vides aizsardzības un pārvaldības likuma (turpmāk - Likums) 19. panta trešās prim daļas pirmo teikumu "Pirms Ministru kabinets izsniedz atļauju vai licenci jūras izmantošanai, tas ar ikreizēju rīkojumu nosaka atļaujas vai licences laukumu jūrā šā panta otrās daļas 7.punktā noteikto darbību veikšanai elektronisko sakaru tīklu jūras kabeļlīniju ierīkošanai, ņemot vērā arī šā likuma 14.panta nosacījumus", norādot, ka ar ikreizēju rīkojumu nosaka atļaujas vai licences laukumu jūrā ne tikai elektronisko sakaru tīklu jūras kabeļlīniju ierīkošanai, bet arī beidzamajā teikumā pieminētās infrastruktūras ierīkošana: "elektrisko tīklu kabeļlīniju, zemūdens elektropārvades kabeļlīniju un zemūdens cauruļvadu, tai skaitā gāzesvadu, naftas un naftas produktu cauruļvadu", kas noteiktas Likuma 19. panta otrās daļas 7.punktā, vai arī saglabāt spēkā esošo Likuma 19. panta trešās prim daļas pirmā teikuma redakciju.
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību par kompetento iestādi Likuma 19.panta trešās prim daļas gadījumos un lai izpildītu Ministru prezidenta 2023.gada 13.februāra rezolūcijas Nr.7.8.5./2023-DOC-235-413 3.punktu, Likuma 19.panta trešajā prim daļā veicami grozījumi, precizējot, kurām būvju ierīkošanai nepieciešamo rīkojumu sagatavo kura "atbildīgā ministrija", proti sakaru kabeļiem tā būtu Satiksmes ministrija un enerģētikas infrastruktūrai - Klimata un enerģētikas ministrija.
Līdz ar to aicinām Likuma 19.panta trešās prim daļas beidzamo teikumu izteikt šādā redakcijā: "Minēto rīkojumu, ņemot vērā arī šā likuma 14.panta nosacījumus un iepriekš pieprasot atzinumu no valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" par rīkojuma projektu no kuģošanas drošības viedokļa, pēc savas iniciatīvas sagatavo Satiksmes ministrija elektrisko tīklu kabeļlīniju ierīkošanai un Klimata un enerģētikas ministrija zemūdens elektropārvades kabeļlīniju un zemūdens cauruļvadu, tai skaitā gāzesvadu, naftas un naftas produktu cauruļvadu, ierīkošanai."
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību par kompetento iestādi Likuma 19.panta trešās prim daļas gadījumos un lai izpildītu Ministru prezidenta 2023.gada 13.februāra rezolūcijas Nr.7.8.5./2023-DOC-235-413 3.punktu, Likuma 19.panta trešajā prim daļā veicami grozījumi, precizējot, kurām būvju ierīkošanai nepieciešamo rīkojumu sagatavo kura "atbildīgā ministrija", proti sakaru kabeļiem tā būtu Satiksmes ministrija un enerģētikas infrastruktūrai - Klimata un enerģētikas ministrija.
Līdz ar to aicinām Likuma 19.panta trešās prim daļas beidzamo teikumu izteikt šādā redakcijā: "Minēto rīkojumu, ņemot vērā arī šā likuma 14.panta nosacījumus un iepriekš pieprasot atzinumu no valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" par rīkojuma projektu no kuģošanas drošības viedokļa, pēc savas iniciatīvas sagatavo Satiksmes ministrija elektrisko tīklu kabeļlīniju ierīkošanai un Klimata un enerģētikas ministrija zemūdens elektropārvades kabeļlīniju un zemūdens cauruļvadu, tai skaitā gāzesvadu, naftas un naftas produktu cauruļvadu, ierīkošanai."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Ņemot vērā, ka elektronisko sakaru tīklu jūras kabeļlīniju, elektrisko tīklu kabeļlīniju, zemūdens elektropārvades kabeļlīniju un zemūdens cauruļvadu, tai skaitā gāzesvadu, naftas un naftas produktu cauruļvadu, ierīkošana var potenciāli skart ne tikai valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Jūras administrācija" kompetences jomas, bet arī valsts drošību, vides aizsardzību un elektronisko sakaru nozari, Likuma 19.panta trešā prim daļa papildināma, norādot arī citas kompetentās iestādes, no kurām pieprasāms atzinums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3 sadaļā ir ļoti vispārīgi pamatots, kāpēc licences darbības termiņš ir ievērojami pagarināts no 30 gadiem uz 70 gadiem. Lūdzam izvērsti anotācijā skaidrot, kāpēc ir tieši 70 gadi, nevis 40 gadi vai kāds cits gadu skaits. Lūdzam ņemt vērā, ka licences darbības termiņa beigšanās nenozīmē būves nojaukšanu, bet gan licences atjaunošanas nepieciešamību.
Lūdzam šos apsketus izvērtēt ņemot vērā, ka Beļģijā atkrastes vēja parku licences darbības ilgums ir 30 gadi (informācijas avots: https://cms.law/en/int/expert-guides/cms-expert-guide-to-offshore-wind-in-northern-europe/belgium), Igaunijā licences piešķir līdz 50 gadu periodam (avots: https://ttja.ee/en/business-client/buildings-construction/superficies-licences-offshore-wind-farms), Vācijā piešķirtā licence atkrastes vēja parku attīstīšanai 2026. gadā bijusi uz 25 gadiem (avots: https://www.reuters.com/business/energy/german-agency-awards-offshore-wind-licences-2026-zero-subsidy-2021-09-09/), Austrālijā komerciālās licences izsniedz līdz 40 gadu periodam (avots: https://www.wafic.org.au/resources/wind-farms-fact-sheet/).
Lūdzam šos apsketus izvērtēt ņemot vērā, ka Beļģijā atkrastes vēja parku licences darbības ilgums ir 30 gadi (informācijas avots: https://cms.law/en/int/expert-guides/cms-expert-guide-to-offshore-wind-in-northern-europe/belgium), Igaunijā licences piešķir līdz 50 gadu periodam (avots: https://ttja.ee/en/business-client/buildings-construction/superficies-licences-offshore-wind-farms), Vācijā piešķirtā licence atkrastes vēja parku attīstīšanai 2026. gadā bijusi uz 25 gadiem (avots: https://www.reuters.com/business/energy/german-agency-awards-offshore-wind-licences-2026-zero-subsidy-2021-09-09/), Austrālijā komerciālās licences izsniedz līdz 40 gadu periodam (avots: https://www.wafic.org.au/resources/wind-farms-fact-sheet/).
Piedāvātā redakcija
-