Atzinums

Projekta ID
23-TA-799
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ministru kabineta vēstules projekta sadaļas "Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtā informācija" tabulā nr.8 “Pasākuma plānā plānotais finansējums pasākumam Nr. 9.9” neatbalstām uzrādītās vienas valsts valodas prasmes pārbaudes izmaksas 2023.gadā 73,62 euro apmērā, ņemot vērā, ka šajā gadījumā no valsts budžeta tiek samaksāts vairāk par minēto pakalpojumu nekā to maksā kāda cita persona, kura nav Latvijas pilsonis, Latvijas nepilsonis vai Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas valsts vai Šveices Konfederācijas pilsonis, un kurai nav piemērojams nodevas atbrīvojums, jo Ministru kabineta 2022.gada 8.marta noteikumu Nr.157 "Noteikumi par valsts valodas zināšanu apjomu, valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi" 28.3 punktā norādīts, ka valsts nodevas par valsts valodas prasmes pārbaudi apmērs ir 52 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ir precizējama informācija par Kultūras ministrijas 2023.gadā plānoto 5.pasākumu attiecībā par profesionālās ievirzes izglītības programmu īstenošanu, jo spēkā esošais normatīvais regulējums paredz, ka profesionālās ievirzes izglītības programmas ir īstenojamas izglītības iestāžu esošo budžeta līdzekļu ietvaros, līdz ar to nav pamatojuma finansējuma pārdalei no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ir precizējama informācija par Kultūras ministrijas 2023.gadā plānoto 1.pasākumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Kultūras ministrijas sagatavoto Ministru kabineta rīkojuma projektu finansējumu no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”,  lai nodrošinātu valsts budžeta finansētās programmas “Latviešu valodas mācības Ukrainas civiliedzīvotājiem” īstenošanu līdz 2023.gada 31.decembrim plānots pārdalīt Kultūras ministrijai nevis Sabiedrības integrācijas fondam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ministru kabineta vēstules projekta sadaļas "Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtā informācija" apakšsadaļā "III. Atbalsta pasākumi profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu īstenošanai" ir svītrojama pēdējā rindkopa, ņemot vērā augstāk minēto, ka, ja pašvaldība nevar nodrošināt civiliedzīvotāja profesionālās vidējās izglītības ieguvi vai iepriekš uzsāktās profesionālās ievirzes izglītības ieguvi tās padotībā esošajās izglītības iestādēs, pašvaldības atbildīgā amatpersona vienas darbdienas laikā sniedz informāciju ministrijai par nepieciešamību nodrošināt civiliedzīvotājam profesionālās vidējās izglītības ieguvi vai  iepriekš uzsāktās profesionālās ievirzes izglītības ieguvi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ministru kabineta vēstules projekta sadaļas "Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtā informācija" apakšsadaļā "III. Atbalsta pasākumi profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu īstenošanai" ir precizējama informācija, ka finansējums nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju iepriekš uzsāktās profesionālās ievirzes izglītības ieguves turpināšanai tiek piešķirts no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums", jo spēkā esošais normatīvais regulējums paredz, ka profesionālās ievirzes izglītības programmas ir īstenojamas izglītības iestāžu esošo budžeta līdzekļu ietvaros, līdz ar to nav pamatojuma finansējuma pārdalei no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK vēstules projekts
Iebildums
Ministru kabineta vēstules projektā lūdzam novērst dublējošo informāciju, kas norādīta sadaļā "Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtā informācija" un "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sniegtā informācija" attiecībā par pašvaldībām pārskaitīto finansējumu par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto palīdzību izglītības jomā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Zemkopības ministrijas sniegtās informācijas precizēt atsauces uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 pantu  to aizstājot ar 5.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Zemkopības ministrijas sniegtās informācijas precizēt informāciju par izmaksu segšanas avotu, ņemot vērā, ka valsts budžeta programma 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam bija resurss 2022.gadā un saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.panta pirmajā daļā noteikto pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām, kā arī Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma un 2023.gadam tā ir budžeta programma 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sniegtās informācijas par to, ka VARAM reizi mēnesī kompensē pašvaldībām izdevumus, kas radušies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, pieprasot līdzekļu piešķiršanu 74.resora atsevišķā programmā plānotā finansējuma, papildināt ar informāciju, ka 2023.gadā tā ir budžeta programma 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sniegtās informācijas precizēt norādītās atsauces uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma pantiem un to daļām, proti “13. panta 2.1 daļa” aizstāt ar “13. panta (21) daļa”,  “2. panta 3.1 daļa” aizstāt ar “2. panta (31) daļa”, “2. panta 3.2 daļa” aizstāt ar “2. panta (32) daļa” un “13.4 pants” aizstāt ar “13.4 pants”.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sniegtās informācijas par atbalsta jomām nepieciešamo finansējumu 2023.gadam norādīt faktiskos izdevumus par janvāri un februāri un attiecīgi plānotos izdevumu par periodu marts līdz jūnijs. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka vēstulē pie Ekonomikas ministrijas sniegtās informācijas un Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtās informācijas attiecībā uz atbalstu ēdināšanai, izmitināšanai un izglītības jomā 2023.gadam tiek norādīts finansējuma apmērs saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojumu Nr. 966 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2023. gadam”, attiecīgi aicinām izvērtēt, vai vēstulē sniegtā informācija nav savstarpēji salāgojama.
Piedāvātā redakcija
-
12.
MK vēstules projekts
Iebildums
Aicinām pie Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sniegtās informācijas precizēt informāciju par Ministru kabineta 2023.gada 28.martā sēdē atbalstīto rīkojuma projektu, norādot aktuālo informāciju, proti, 2023.gada 28.martā ir apstiprināts Ministru kabineta rīkojums Nr. 170 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (prot. Nr. 16 23. §).
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK vēstules projekts
Iebildums
Vēstules projektā pie Ekonomikas ministrijas sniegtās informācijas par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un ēdināšanu ir norādīts, ka atbilstoši pašvaldību iesniegtajiem pārskatiem par 2023.gada janvāri un februāri faktiski pieprasītais finansējums bija 1 075 490 euro, savukārt atbilstoši 1.pielikumā “Papildu nepieciešamo izdevumu aprēķins līdz 2023.g. beigām” sniegtajai informācijai minētās izmaksas ir bijušas 1 051 652 euro apmērā. Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
MK vēstules projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK vēstules projekta sadaļu "Finanšu ministrijas sniegtā informācija", papildinot ar šādu rindkopu:
Atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 28.marta rīkojumam Nr.170 (prot. Nr.16 23.§) ir atbalstīta finansējuma pārdale no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai ne vairāk kā 21 788 249 euro apmērā, lai 2023. gadā segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai. Līdz ar šobrīd budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” pieejamais atlikums ir 72 881 754 euro. Ņemot vērā minēto, lūdzam skaitli 94 670 003 euro aizstāt ar 72 881 754 euro. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta vēstules projekta sadaļas "Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtā informācija" apakšsadaļas "III. Atbalsta pasākumi profesionālās ievirzes sporta izglītības programmu īstenošanai" otro rindkopu lūdzam papildināt arī ar Ministru kabineta 2016.gada 26.jūlija noteikumu Nr.488 “Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas” 24.punkta redakciju: "Ja ministrija nevar nodrošināt civiliedzīvotāja profesionālās vidējās izglītības vai iepriekš uzsāktās profesionālās ievirzes izglītības ieguvi tās padotībā esošajās izglītības iestādēs, ministrija informē attiecīgo nozares ministriju par nepieciešamību nodrošināt civiliedzīvotājam profesionālās vidējās izglītības ieguvi vai iepriekš uzsāktās profesionālās ievirzes izglītības ieguvi. Valsts dibināta izglītības iestāde, kura īsteno profesionālās ievirzes izglītības programmas, var uzņemt civiliedzīvotāju profesionālās ievirzes izglītības programmā, ja to ir iespējams nodrošināt iestādei apstiprinātā budžeta ietvaros, saskaņojot to ar attiecīgās nozares ministriju".
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai ar sagatavoto atbildes vēstules projektu ir izpildīts Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vēstulē izteiktais lūgums sniegt pilnīgu aktuālās situācijas pārskatu - apkopojumu par pasākumu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem īstenošanu, kā arī vai atbildes vēstules projektā ir sniegts skaidrs priekštats par nepieciešamību pagarināt katra Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā paredzētā pasākuma turpināšanas termiņus.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
MK vēstules projekts
Priekšlikums
Labklājības ministrijas vērtējumā par sociālā atbalsta pasākumiem Ukrainas civiliedzīvotājiem (vēstules 2.pielikums) pasākumam Nr.4.13. un 8.2. nepieciešams aizpildīt vienu no trijām apakšailēm  zem ailes “Vērtējums par turpināšanu”.
Piedāvātā redakcija
-