Projekta ID
24-TA-1698Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.1. apakšpunktā norādītā prioritārā pasākuma nosaukumu uz “Braukšanas maksas atvieglojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildnībā, bērnu aprūpes institūcijās vai mācās vispārējās un profesionālajās izglītības iestādēs, kā arī augstskolās un koledžās līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, valstspilsētu pašvaldību organizētajos pārvadājumos”. Attiecīgi lūdzam precizēt sniegto informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta rīkojuma projekta 1.2.apakšpunktu, jo finansējums 474 420 euro apmērā ir prioritārā pasākuma “Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem” (2024-2026) finansējums, kas tiek novirzīts zaudējumu segšanai reģionālās nozīmes pārvadājumos un šādai pārdalei nav nepieciešama Ministru kabineta atļauja, jo prioritārā pasākuma finansējums tiek izmantots sākotnēji paredzētajam mērķim (prioritārā pasākuma ietvaros nebija noteikts dalījums, kāda daļa no finansējuma paredzēta valstspilsētas maršrutiem, kāda daļa reģionālās nozīmes maršrutiem). Attiecīgi lūdzam precizēt sniegto informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.1.sadaļā precizēt sniegtā pamatojuma aprakstu:
- pirmkārt, norādot atsauci uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 54. pantu, kas nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2024.—2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali;
- otrkārt, norādot atsauci uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.2 daļu, kurā ir noteikti nosacījumi, kas finanšu ministram jāievēro, veicot apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā 1.punktā noteiktais, ka kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro, kā arī norādot, ka 9.panta 13.3 daļas 3.punkts paredz, ka 9.panta 13.2 daļas nosacījumi neattiecas uz apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram valsts budžeta likumā kārtējam gadam noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali un ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
- pirmkārt, norādot atsauci uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 54. pantu, kas nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2024.—2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali;
- otrkārt, norādot atsauci uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.2 daļu, kurā ir noteikti nosacījumi, kas finanšu ministram jāievēro, veicot apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā 1.punktā noteiktais, ka kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro, kā arī norādot, ka 9.panta 13.3 daļas 3.punkts paredz, ka 9.panta 13.2 daļas nosacījumi neattiecas uz apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram valsts budžeta likumā kārtējam gadam noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali un ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā norādīt, ka ņemot vērā finansējuma pārdali no Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammas 31.09.00 “Dotācija jauno vilcienu iegādei un remonta centra izbūvei” uz budžeta apakšprogrammu 31.06.00 "Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem", Satiksmes ministrija izstrādās grozījumus Ministru kabineta 2022.gada 26.oktobra rīkojumā Nr. 763 "Par Satiksmes ministrijas ilgtermiņa saistībām jauno elektrovilcienu projekta īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā precizēt informāciju par prognozējamiem kompensējamiem zaudējumiem reģionālās nozīmes pārvadājumos par 2024.gadu, ņemot vērā Finanšu ministrijas izteikto iebildumu par sagatavoto prognozi pie Satiksmes ministrijas sagatavotā informatīvā ziņojuma “Par nepieciešamo papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai 2024. gadā” (24-TA-1697).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” papildināt ar informāciju, ka Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali” skatāms Ministru kabineta sēdē vienlaikus ar Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par nepieciešamo papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai 2024. gadā" (24-TA-1697).
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.punktu, jo šāds punkts tiek paredzēts protokollēmuma projektā pie Satiksmes ministrijas sagatavotā informatīvā ziņojuma “Par nepieciešamo papildu finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai 2024. gadā” (24-TA-1697), attiecīgi tas nav jādublē.
Piedāvātā redakcija
-