Atzinums

Projekta ID
25-TA-420
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka 2 875 140 euro finansējums tiek pārdalīts no 4.3.4.3.pasākuma "Pasākumi ģimenes un darba dzīves saskaņošanai” otrai kārtai plānotā finansējuma, ņemot vērā, ka tā netiks īstenota.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa visām intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā (2.1. sadaļa "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām") un tās papildinājumā norādītajam.
Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācija ir papildināta tikai ar finansējuma sadalījumu intervences kategorijā "Intervences laukums".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punkta “Pašreizējā situācija” pirmo teikumu, iestādes nosaukumā “Bērnu tiesību aizsardzības centrs” svītrojot vārdu “tiesības”.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju, vai grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības centra vienošanās par projekta īstenošanu neietekmē projekta mērķi un nosacījumus, tādējādi traucējot tā sākotnējo mērķu sasniegšanu, proti, vai grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 65. pantam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par nepieciešamajiem grozījumiem 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām” 4.3.4.3.pasākuma “Pasākumi ģimenes un darba dzīves saskaņošanai” un 4.4.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto personu sociālo integrāciju, izmantojot sociālās inovācijas” 4.4.1.1. pasākuma “Atbalsts jaunām pieejām sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanā” regulējošos normatīvajos aktos par specifisko atbalsta mērķi, kas būtu jāvirza vienlaicīgi, vai pirms šiem noteikumu projekta grozījumiem, ņemot vērā plānotās finansējuma pārdales.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 3.sadaļas 6.punkta 5.rindkopā 4.3.6.1.pasākumam norādīto kopējo finansējumu, ESF Plus finansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu, jo, sasummējot norādītos finansējumus pa gadiem, neveidojas spēkā esošo MK 2023.gada 5.decembra noteikumu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi” 8.punktā norādītais kopējais finansējums 3 045 000 euro apmērā, ESF Plus finansējums 2 583 250 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 456 780 euro apmērā.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 5.rindkopu, vārdu “Likumprojektā par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru” vietā lietojot vārdus “Atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam””.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta 5.rindkopu, norādot, ka finansējums 2028. un 2029.gadam ir iekļauts Labklājības ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumos.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta rindkopā, kas sākas ar vārdiem “Pēc TA projekta stāšanas spēkā…”, sniegto informāciju par noteikumu projektā atbalstāmo darbību īstenošanai papildu nepieciešamo finansējumu 2025.gadam un turpmākiem gadiem, norādot kopējo finansējumu, kā arī ESF Plus finansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Noteikumu projekta 10.punktā norādīts, ka ESF Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus, līdz ar to lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā trešo rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam saglabāt Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumu Nr. 724 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 724) 18.1. apakšpunkta sākotnējo redakciju, tiktāl cik tas skar attiecināmības nosacījumus, ņemot vērā to, ka vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" ierosinātie grozījumi, kas paredz arī personāla izmaksu ierobežojumu svītrošanu attiecībā uz daļlaiku u.c., pašlaik ir saskaņošanas procesā, un gala versija vēl nav apstiprināta. Līdz ar to aicinām ņemt vērā, ka vadlīnijās vēl iespējamas izmaiņas, tai skaitā, tādas, kas ietekmētu arī noteikumu Nr. 724 grozījumus. Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta anotācijā minēts, ka finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas veicamas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu. Lūdzam nodrošināt savstarpēji saskaņotu informāciju noteikumu projektā un tā anotācijā.  
Piedāvātā redakcija
18.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze.
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Gadījumā, ja tiek slēgti uzņēmuma līgumi par projekta vadību, grāmatvedību vai tamlīdzīgu pakalpojumu sniegšanu, tad pēc būtības tas ir pakalpojums, ko piesaistītais personāls sniedz ar saviem materiālajiem resursiem, līdz ar to darba vietas aprīkojuma izmaksas šajā gadījumā nebūtu attiecināmas. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā 19.4. apakšpunkta nebūtu jāveic precizējumi, norādot, ka darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas personālam, kas nodarbināti uz darba līguma vai rīkojuma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu 30.5. apakšpunktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs veic pēcpārbaudi arī pakalpojuma sniedzēja  nodrošināto mācību dalībnieku (bāriņtiesas amatpersonu) atbilstības pārbaudi, apstrādājot pakalpojuma sniedzēja iesniegtos šo noteikumu 24.1.3.1 apakšpunktā minētos personas datus.
Piedāvātā redakcija
-