Projekta ID
23-TA-2700Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Iekšlietu ministrija atkārtoti izsaka priekšlikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīt konkrētus Krimināllikuma un nozaru likumu pantus, kuros ir noteikti būtiski pārkāpumi vai attiecīgi skaidrot jēdzienu "būtiski attiecīgo nozari regulējošos normatīvo aktu pārkāpumi, kā arī vides aizsardzības, konkurences un darba tiesību būtiski pārkāpumi".
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. pants paredz tostarp datu minimizēšanas, likumīguma, godprātības un pārredzamības, kā arī nolūka ierobežojuma principus.
Ievērojot minēto, pieprasot fizisko personu datus no Sodu reģistra, apstrādei pakļaujams minimāls un pārredzams datu apjoms. Tādējādi nav pieļaujams sākotnēji pieprasīt visu pieejamo datu apjomu par personu un tikai pēcāk identificēt minimāli nepieciešamos fizisko personu datus.
Līdz ar to precizējams informācijas apjoms, kādu Aizsardzības ministrija ir tiesīga pieprasīt no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošā Sodu reģistra kontekstā ar Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 5. panta sestās daļas 3. punktu un Aizsardzības ministrijas pausto argumentāciju attiecībā uz Iekšlietu ministrijas izteikto priekšlikumu.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. pants paredz tostarp datu minimizēšanas, likumīguma, godprātības un pārredzamības, kā arī nolūka ierobežojuma principus.
Ievērojot minēto, pieprasot fizisko personu datus no Sodu reģistra, apstrādei pakļaujams minimāls un pārredzams datu apjoms. Tādējādi nav pieļaujams sākotnēji pieprasīt visu pieejamo datu apjomu par personu un tikai pēcāk identificēt minimāli nepieciešamos fizisko personu datus.
Līdz ar to precizējams informācijas apjoms, kādu Aizsardzības ministrija ir tiesīga pieprasīt no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošā Sodu reģistra kontekstā ar Stratēģiskas nozīmes preču aprites likuma 5. panta sestās daļas 3. punktu un Aizsardzības ministrijas pausto argumentāciju attiecībā uz Iekšlietu ministrijas izteikto priekšlikumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. sadaļā minēts: "Likumprojekts noteic Aizsardzības ministrijas speciālās atļaujas (licences) darbības termiņu, kas atšķiras no Iekšlietu ministrijas licences komercdarbībai ar šaujamieročiem darbības termiņa, jo militārās preces nav mazumtirdzniecības apritē, tādējādi komersantiem nav tik plašas preču realizācijas iespējas.".
Vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Ieroču aprites likuma 73. panta trešo daļu attiecīgās licences izsniedz nevis Iekšlietu ministrija, bet Valsts policijas licencēšanas komisija.
Ievērojot minēto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. sadaļu.
Vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Ieroču aprites likuma 73. panta trešo daļu attiecīgās licences izsniedz nevis Iekšlietu ministrija, bet Valsts policijas licencēšanas komisija.
Ievērojot minēto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
