Atzinums

Projekta ID
23-TA-1569
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas iepriekš izteikto iebildumu (izziņas 2.p.). Tā kā rīkojuma projekta 1.1.apakšpunktā minētā nekustamā īpašuma "Zilupes arodvidusskola" (kadastra Nr.6846 010 0024), Briģu pagastā, Ludzas novadā, sastāvā esošās četras zemes vienības ir nepieciešamas Zemkopības ministrijai valsts meža īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas funkcijas nodrošināšanai, un minētā nekustamā īpašuma sastāvā esošā zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6846 010 0024 un būve -liellopu ferma (būves kadastra apzīmējums 6846 010 0024 001) nav nepieciešamas Valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, lai mazinātu administratīvo slogu saistībā ar valdītāju maiņu, uzskatām, ka minētais nekustamais īpašums būtu jāpārņem un tā sadale jāveic Zemkopības ministrijai.

Vēršam uzmanību, ka šādos gadījumos praksē ir nostiprinājies princips, ka visas ar valsts nekustamā īpašuma sadali un ierakstīšanu zemesgrāmatā saistītās darbības veic un izmaksas sedz tā tiešās valsts pārvaldes iestāde, kurai šis nekustamais īpašums ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Lai nekavētu rīkojuma projekta virzību, tai skaitā rīkojuma projektā iekļauto pārējo astoņu nekustamo īpašumu, kas nav nepieciešami Valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, pārņemšanu Finanšu ministrijas valdījumā un to atsavināšanu, lūdzam svītrot no rīkojuma projekta 1.1. apakšpunktā iekļauto nekustamo īpašumu “Zilupes arodvidusskola” (kadastra Nr.6846 010 0024), Briģu pagastā, Ludzas novadā, un virzīt atsevišķu  rīkojuma projektu par tā nodošanu Zemkopības ministrijas valdījumā, vai precizēt rīkojuma projektu atbilstoši iepriekš Finanšu ministrijas izteiktajam iebildumam.
Piedāvātā redakcija
-