Projekta ID
22-TA-2750Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
04.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ar rīkojuma projekta 1.punktu paredzēts Valsts ieņēmumu dienestam nodot bez atlīdzības pašvaldības īpašumā valstij piekrītošo nekustamo īpašumu, kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 012 1020 un dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0728 001.
Saskaņā ar rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienoto nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma norakstu nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 012 0728) 0,1316 ha platībā un dzīvojamās mājas (kadastra apzīmējums 8060 012 0728 001),
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0728 (0,1316 ha) ir pievienota zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0727 (0,1588 ha) kā rezultātā ir izveidota jauna zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 012 1020 (kopējā platība 0,2904 ha), minētās izmaiņas ir reģistrētas kadastrā, bet zemesgrāmatas nodalījumā izmaiņas nav nostiprinātas. Vienlaikus anotācijā norādīts, ka Valsts ieņēmumu dienests ar Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma fakta konstatācijas aktu Nr.1152R/21 (valstij piekritīgās mantas uzskaites nodrošināšanai) pieņēma valsts uzskaitē iepriekš minēto par noziedzīgi iegūto mantu atzīto nekustamo īpašumu Kalnāja ielā 1 tādā sastāvā, kā tas ir reģistrēts Kadastra reģistrā.
Vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienotajā Valsts ieņēmumu dienesta aktā Nr.1152R/21 norādīts, ka nekustamais īpašums sastāv no zemes gabala ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0728 un dzīvojamās mājas jaunbūves (kadastra apzīmējums 8060 012 0728 001). Tādējādi Valsts ieņēmumu dienesta aktā Nr.1152R/21 ir uzskaitīta valstij piekritīgā manta tā sākotnējā sastāvā (nekustamā īpašuma sastāvs atbilstoši zemesgrāmatas nodalījuma norakstam).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 1.pantu zemesgrāmatas ir visiem pieejamas, un to ierakstiem ir publiska ticamība.
Ņemot vērā minēto lūdzam rīkojuma projektā precizēt nekustamā īpašuma, ko paredzēts nodot pašvaldības īpašumā, sastāvu atbilstoši nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma norakstam. Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijā norādīto informāciju.
Saskaņā ar rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienoto nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma norakstu nekustamais īpašums sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 012 0728) 0,1316 ha platībā un dzīvojamās mājas (kadastra apzīmējums 8060 012 0728 001),
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0728 (0,1316 ha) ir pievienota zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0727 (0,1588 ha) kā rezultātā ir izveidota jauna zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 012 1020 (kopējā platība 0,2904 ha), minētās izmaiņas ir reģistrētas kadastrā, bet zemesgrāmatas nodalījumā izmaiņas nav nostiprinātas. Vienlaikus anotācijā norādīts, ka Valsts ieņēmumu dienests ar Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma fakta konstatācijas aktu Nr.1152R/21 (valstij piekritīgās mantas uzskaites nodrošināšanai) pieņēma valsts uzskaitē iepriekš minēto par noziedzīgi iegūto mantu atzīto nekustamo īpašumu Kalnāja ielā 1 tādā sastāvā, kā tas ir reģistrēts Kadastra reģistrā.
Vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta paskaidrojošajos dokumentos pievienotajā Valsts ieņēmumu dienesta aktā Nr.1152R/21 norādīts, ka nekustamais īpašums sastāv no zemes gabala ar kadastra apzīmējumu 8060 012 0728 un dzīvojamās mājas jaunbūves (kadastra apzīmējums 8060 012 0728 001). Tādējādi Valsts ieņēmumu dienesta aktā Nr.1152R/21 ir uzskaitīta valstij piekritīgā manta tā sākotnējā sastāvā (nekustamā īpašuma sastāvs atbilstoši zemesgrāmatas nodalījuma norakstam).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Zemesgrāmatu likuma 1.pantu zemesgrāmatas ir visiem pieejamas, un to ierakstiem ir publiska ticamība.
Ņemot vērā minēto lūdzam rīkojuma projektā precizēt nekustamā īpašuma, ko paredzēts nodot pašvaldības īpašumā, sastāvu atbilstoši nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma norakstam. Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekts paredz Valsts ieņēmumu dienestam nodot bez atlīdzības Ropažu novada pašvaldības (turpmāk - pašvaldība) īpašumā valstij piekrītošo nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8060 012 0728) - Kalnāju ielā 1, Sunīšos, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā (turpmāk – nekustamais īpašums), lai saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15.panta pirmo daļu to izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Saskaņā ar anotācijā norādīto pašvaldība nekustamo īpašumu plāno izmantot atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 4.punktam, lai gādātu par iedzīvotāju izglītību (ņemot vērā dzīvojamās mājas platību (394,8 m2), tajā plānots izvietot pirmsskolas mācību iestādi).
Kā iepriekš līdzīgu Ministru kabineta rīkojuma projektu saskaņošanas laikā esam norādījuši, ievērojot Ministru kabineta 2013.gada 26.novembra noteikumu Nr.1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.apakšpunktā minēto nekustamo īpašumu izmantošanas veidu, nekustamais īpašums pašvaldībai nododams saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmās daļas vai 42.1 panta nosacījumiem vienas noteiktas pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai – palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā.
Ņemot vērā minēto lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ nekustamais īpašums nav izmantojams pašvaldības funkcijas sniegt palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā īstenošanai un vai pašvaldībai nav nepieciešami nekustamie īpašumi dzīvojamo telpu nodrošināšanai iedzīvotājiem.
Saskaņā ar anotācijā norādīto pašvaldība nekustamo īpašumu plāno izmantot atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 4.punktam, lai gādātu par iedzīvotāju izglītību (ņemot vērā dzīvojamās mājas platību (394,8 m2), tajā plānots izvietot pirmsskolas mācību iestādi).
Kā iepriekš līdzīgu Ministru kabineta rīkojuma projektu saskaņošanas laikā esam norādījuši, ievērojot Ministru kabineta 2013.gada 26.novembra noteikumu Nr.1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.4.apakšpunktā minēto nekustamo īpašumu izmantošanas veidu, nekustamais īpašums pašvaldībai nododams saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmās daļas vai 42.1 panta nosacījumiem vienas noteiktas pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai – palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā.
Ņemot vērā minēto lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ nekustamais īpašums nav izmantojams pašvaldības funkcijas sniegt palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā īstenošanai un vai pašvaldībai nav nepieciešami nekustamie īpašumi dzīvojamo telpu nodrošināšanai iedzīvotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Atbilstoši rīkojuma projekta paskaidrojošajiem dokumentiem Ropažu novada dome lēmumus saistībā ar nekustamā īpašuma pārņemšanu pašvaldības īpašuma pieņēmusi 2022.gada 22.jūnijā (lēmums Nr.1263, prot. Nr.41/2022, 58.§) un 2022.gada 20.jūlijā (lēmumu Nr.1378, prot.Nr.43/2022, 54.§).
Lūdzam anotācijas 1.1.apakšpunktu papildināt ar atsauci uz Ropažu novada domes 2022.gada 20.jūlija lēmumu Nr.1378 (prot.Nr.43/2022, 54.§) "Par grozījumu izdarīšanu Ropažu novada pašvaldības domes 2022.gada 22.jūnija lēmumā Nr.1263 ,"Par valstij piekritīgo nekustamo īpašumu Kalnāju iela 1, Sunīšos, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā"".
Lūdzam anotācijas 1.1.apakšpunktu papildināt ar atsauci uz Ropažu novada domes 2022.gada 20.jūlija lēmumu Nr.1378 (prot.Nr.43/2022, 54.§) "Par grozījumu izdarīšanu Ropažu novada pašvaldības domes 2022.gada 22.jūnija lēmumā Nr.1263 ,"Par valstij piekritīgo nekustamo īpašumu Kalnāju iela 1, Sunīšos, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā"".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pašrezējā redakcijā ar rīkojuma projektu pašvaldības īpašumā plānots nodot vienu nekustamo īpašumu, lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 1.3.apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 4.rindkopu (daudzskaitli "projektā minētos nekustamos īpašumus" aizstājot ar vienskaitli "projektā minēto nekustamo īpašumu").
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Rīkojuma projekts paredz Ropažu novada domei pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, nekustamo īpašumu izmantot pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai – atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 15. panta pirmās daļas 4. punktam, lai gādātu par iedzīvotāju izglītību. Vienlaikus anotācijā ir atsauce uz Ropažu novada domes lēmumu: ““Ropažu novada dome 2022. gada 20. jūlijā pieņēma lēmumu Nr.1378 (prot. Nr.43/2022,54.§) “Par grozījumu izdarīšanu Ropažu novada pašvaldības domes 2022.gada 22.jūnija lēmumā Nr.1263 ''Par valstij piekritīgo nekustamo īpašumu Kalnāju iela 1, Sunīšos, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā””, ar kuru plānots nekustamo īpašumu izmantot atbilstoši likuma “Par pašvaldībām” 15. panta pirmās daļas 4. punktam, lai gādātu par iedzīvotāju izglītību. Ņemot vērā dzīvojamās mājas platību (394,8 m2), tajā plānots izvietot pirmsskolas mācību iestādi.” Vienlaikus, lai gūtu pārliecību, ka nododamais īpašuma netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai vai arī, ka veicot ar rīkojuma projektu paredzētā nekustamā īpašuma nodošanas pašvaldībai tālāku analīzi komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā, būtu secināms, ka vienlaikus neizpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes un nebūtu attiecīgi jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums, lūdzam papildināt anotāciju.
Vēršam uzmanību, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko galvenokārt finansē un uzrauga valsts, tiek uzskatīta par nesaimniecisko darbību. Savukārt, ja maksu par izglītības pakalpojumu ir plānots piemērot un tā pārsniegs 50% no izdevumiem, var secināt, ka atbalsts tiks piešķirts saimniecisku darbību veikšanai. Ja analīze parāda, ka atbalsts plānots saimniecisku darbību veikšanai, tālāk vērtē, vai vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes, taču parasti vispārējās izglītības jomā var izslēgt ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci.
Vēršam uzmanību, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko galvenokārt finansē un uzrauga valsts, tiek uzskatīta par nesaimniecisko darbību. Savukārt, ja maksu par izglītības pakalpojumu ir plānots piemērot un tā pārsniegs 50% no izdevumiem, var secināt, ka atbalsts tiks piešķirts saimniecisku darbību veikšanai. Ja analīze parāda, ka atbalsts plānots saimniecisku darbību veikšanai, tālāk vērtē, vai vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās komercdarbības atbalsta pazīmes, taču parasti vispārējās izglītības jomā var izslēgt ietekmi uz tirdzniecību un konkurenci.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļā norādīts, ka rīkojuma projektā minēto valstij piekrītošo dzīvokļu īpašumu valsts pašvaldībai nodos bez maksas.
Vēršam uzmanību, ka ar rīkojuma projektu pašvaldības īpašumā plānots nodot nekustamo īpašumu, kas sastāv no zemes vienības un dzīvojamās mājas (nav plānots pašvaldības īpašumā nodot dzīvokļa īpašumu).
Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto.
Vēršam uzmanību, ka ar rīkojuma projektu pašvaldības īpašumā plānots nodot nekustamo īpašumu, kas sastāv no zemes vienības un dzīvojamās mājas (nav plānots pašvaldības īpašumā nodot dzīvokļa īpašumu).
Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-