Atzinums

Projekta ID
22-TA-1822
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - MKN Nr. 108) 100. punktu noteikumu projekta 1. punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam, svītrojot 1.3. apakšpunktu un, ja nepieciešams, izsakot to piemērotā redakcijā kā noteikumu projekta atsevišķu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas saprotams projekta 7. punktā ar "normatīvajiem aktiem par radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu un izmantošanu". Vēršam uzmanību, ka, ja ar atsauci saprotami šie noteikumi, atsauci nepieciešams veidot atbilstoši MKN Nr. 108 132. punktam. Līdzīgi lūdzam skaidrot arī projekta 17.-20. punktā ietvertās atsauces uz normatīvajiem aktiem. Aicinām nekonkrētu atsauču vietā pēc iespējas atsaukties uz konkrētiem normatīvajiem aktiem atbilstoši MKN Nr. 108 3.7. apakšnodaļas noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu vai tā anotācijā skaidrot, ko projekta 11. punktā nozīmē frāze "plašā radiofrekvenču spektrā". Salīdzinājumam: Ministru kabineta 2009.gada 6.oktobra noteikumu Nr.1151 "Noteikumi par radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un iedalījumu radiosakaru sistēmām, kā arī par radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas vispārīgajiem nosacījumiem (Nacionālais radiofrekvenču plāns)" (turpmāk - MKN Nr. 1151) 12. punktā lietota frāze "visā radiofrekvenču spektrā". Vēršam uzmanību, ka jābūt skaidram, kādā radiofrekvenču spektrā ultraplatjoslas tehnoloģijas (UWB) radioiekārtas var strādāt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Elektronisko sakaru likuma (turpmāk - likums) pārejas noteikumu 2. punkta 5. apakšpunkts paredz, ka līdz likumā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 30. septembrim, ciktāl tie nav pretrunā ar likumu, piemērojami citastarp MKN Nr. 1151. Attiecīgi jau ar likumu paredzēts, ka MKN Nr. 1151 zaudēs spēku 2022. gada 1. oktobrī (sk. arī norādi pie MKN Nr. 1151 portālā www.likumi.lv). Attiecīgi, vēl jo vairāk ņemot vērā, ka projekts šobrīd ir tikai saskaņošanas stadijā un maz ticams, ka stāsies spēkā pirms 1. oktobra, lūdzam izvērtēt iespēju svītrot projekta 21. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektā iekļauts, piemēram, 25. un 27. punkts, lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc noslēguma jautājumos nav iekļautas, piemēram, MKN Nr. 1151 21., 22. un 24. punktam atbilstošas normas, kas ir saturiski līdzīgas un attiecas uz kādu noteikumu piemērojamību iekārtām, kas uzstādītas pirms noteikta datuma. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot izmaiņas projekta 25. punktā, salīdzinot ar MKN Nr. 1151 41. punktu (proti, papildus nācis klāt "7428–7897 MHz").
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā par projekta 36. un 37. punktu skaidrots, ka veikti precizējumi skaidrības dēļ. Lūdzam izvērstāk skaidrot minētos precizējumus, ņemot vērā vairākas atšķirības ar MKN Nr. 1151 regulējumu: 1) MKN Nr. 1151 29.2 punktā bija ietverta atsauce nevis uz jebkādu transportlīdzekli, bet gan uz ES ražotu vai reģistrētu un ekspluatācijā nodotu automobili; 2) nav skaidra vārda "Kopiena", nevis "Eiropas Savienība" lietošana; 3) lūdzam skaidrot arī to, kādēļ nav iekļauts MKN Nr. 1151 29.2 punkta 2. teikums un vai 36. un 37. punktā paredzētais regulējums tam faktiski nav pretrunā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot projekta 39. punktu un tā atšķirības no MKN Nr. 1151 44. punkta (tostarp 44.4. apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 2. un 3. pielikumā ietvertas atsauces uz Direktīvu 2014/53/ES vai tās normām, un 3. pielikumā ietvertas atsauces uz minēto, kā arī citām direktīvām, tostarp Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta trešo daļu direktīvas tām dalībvalstīm, kurām tās adresētas, uzliek saistības attiecībā uz sasniedzamo rezultātu, bet ļauj šo valstu varasiestādēm noteikt to īstenošanas formas un metodes. Attiecīgi direktīvas ir adresētas dalībvalstīm, nevis privātpersonām, un dalībvalstīm ir nepieciešams to normas pārņemt nacionālajos normatīvajos aktos, lai tās būtu saistošas privātpersonām. Attiecīgi uz direktīvām un to normām nav pieļaujams veidot atsauces nacionālajos normatīvajos aktos, bet gan direktīvu prasības tajos ir jāpārņem, attiecīgi ietverot informatīvu atsauci uz direktīvu noteikumu projekta beigās atbilstoši MKN Nr. 108 162.-168. punktam.
Attiecīgi lūdzam atsauces svītrot un attiecīgās direktīvu prasības pēc būtības pārņemt projektā, precizējot arī informatīvo atsauci, kā arī anotācijas 5. sadaļas 1. tabulu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar 2020. gada 1. oktobra Valsts sekretāru sanāksmē lemto (prot. Nr. 39, 31. §), lai nodrošinātu Latvijas Republikas rīcības saskaņotību, turpmāk Eiropas Komisijai tiks iesniegti tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumi (anotācijas), kur atspoguļota attiecīgā Eiropas Savienības tiesību akta ieviešana nacionālajā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 16. septembra Direktīva 2009/114/EK, ar ko groza Padomes Direktīvu 87/372/EEK par frekvenču joslām, kas rezervējamas publisku Viseiropas sauszemes šūnu mobilo ciparsignālu sakaru saskaņotai ieviešanai Kopienā, ir grozošā direktīva, kas groza pamatdirektīvu (proti, Padomes 1987. gada 25. jūnija Direktīvu 87/372/EEK par frekvenču joslām, kas rezervējamas publisku Viseiropas sauszemes šūnu mobilo ciparsignālu sakaru saskaņotai ieviešanai Kopienā), lūdzam arī minēto pamatdirektīvu iekļaut projekta informatīvajā atsaucē uz ES direktīvām, kā arī iekļaut anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektā tiek ietvertas atsauces uz dažādiem dokumentiem, nelietojot to pilnu nosaukumu (piemēram, 2. pielikuma 17. punkta 8. apakšpunktā: Komisijas Lēmums (ES) 2021/1730). Attiecīgi lūdzam projektā lietot pilnus dokumentu nosaukumus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam veidot atsauces uz citām noteikumu vienībām atbilstoši MKN Nr. 108 131. punktam (proti, "atbilstoši šo noteikumu 4. pielikumam", nevis "pēc 4. pielikuma").
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Apzināmies, ka jau spēkā esošajos MKN Nr. 1151 ietvertas vairākas atsauces uz dažādiem ziņojumiem, rekomendācijām u.tml. dokumentiem, tomēr lūdzam atkārtoti skaidrot šādu dokumentu juridiski saistošo raksturu. Uzsveram, ka pirmšķietami šādi dokumenti nav uzskatāmi par juridiski saistošiem, ja netiek norādītas konkrētas starptautiskās saistības, no kurām izriet dokumentu juridiski saistošais raksturs. Vēršam uzmanību, ka šobrīd anotācijā nav ietverts pamatots skaidrojums par atsauču ietveršanu projektā. Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu vai svītrot atsauces uz minētajiem dokumentiem. 
Vienlaikus konstatējot konkrētas starptautiskās saistības, lūdzam papildināt projekta anotācijas 5. sadaļu saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 2. pielikuma 20. punkta (RS LM-1800) 15. punktā attiecībā uz tehniskajiem nosacījumiem minēts: "Atbilstoši lēmumiem 2009/766/EK, 2011/251/ES, 2018/637/ES." Pirmkārt, norādām, ka minētie lēmumi nav uzskaitīti 4. pielikumā. Otrkārt, lūdzam skaidrot atsauci, ņemot vērā, ka Lēmums 2009/766/EK ir atcelts ar 4. pielikumā minēto Komisijas 2022. gada 7. februāra Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/173 par 900 MHz un 1800 MHz frekvenču joslu harmonizāciju zemes sistēmām, kuras Savienībā spēj nodrošināt elektronisko sakaru pakalpojumus, un Lēmuma 2009/766/EK atcelšanu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektā, tostarp 2. pielikumā, izmantots saīsinājums "RS", kas iepriekš projektā atbilstoši MKN Nr. 108 43. punktam nav izveidots. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 2. un 3. pielikumā iekļautas atsauces uz dažādiem standartiem.
Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Standartizācijas likuma 13.panta otro daļu Ministru kabinets var noteikt obligāti piemērojamus Latvijas nacionālos standartus, attiecīgi ievērojot Standartizācijas likuma 14.panta prasības. Standartizācijas likuma 14. panta otrā daļa nosaka, ka obligāti piemērojamiem Latvijas nacionālajiem standartiem ir jābūt tulkotiem valsts valodā. Lūdzam attiecīgi nodrošināt noteikumu projektā minēto standartu apstiprināšanu Latvijas nacionālā standarta statusā un nodrošināt to tulkojumu latviešu valodā.
Lūdzam arī precizēt projektā norādīto standartu nosaukumus, norādot pilnu standarta nosaukumu.
Papildus norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2011.gada 25.maija rīkojuma Nr.217 „Par obligāti piemērojamo Latvijas nacionālo standartu tulkošanu” 3.punktu, izstrādājot tiesību aktu projektu, anotācijā jāpamato, kādēļ tiesību akta projektā nepieciešams norādīt obligāti piemērojamo Latvijas nacionālo standartu, kā arī minēt obligāti piemērojamā Latvijas nacionālā standarta tulkošanas finansējuma avotu un termiņu, kādā paredzēts nodrošināt standarta tulkojumu latviešu valodā, ja tiesību akta projektā norādīts standarts, kas nav iztulkots latviešu valodā. Ievērojot minēto, lūdzam attiecīgi papildināt projekta anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērstāk skaidrot projekta pielikumos paredzētās izmaiņas, salīdzinot ar MKN Nr. 1151 regulējumu. Piemēram, lūdzam izvērstāk skaidrot 3. pielikuma 3.1.1. sadaļas tehniskās prasības (sk. skaidrojumu par galiekārtu uzstādīšanu un lietošanu). Papildus norādām, ka skaidrojuma 1. un 2. punkti, kur ir atsauces uz normatīvajiem aktiem, ir neloģiski formulēti, līdz ar ko nav arī skaidrs, par kādiem normatīvajiem aktiem ir runa. Attiecīgi lūdzam precizēt un sniegt skaidrojumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 3. pielikuma 1.2. sadaļā iekļauts teikums: "Tuvas darbības bezvadu piekļuves punktu fiziskie un tehniskie parametri atbilst Eiropas Komisijas 2020. gada 20. jūlija īstenošanas regulā (ES) 2020/1070 par tuvas darbības bezvadu piekļuves punktu raksturlielumu precizēšanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi 57. panta 2. punktu noteiktajam." Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MKN Nr. 108 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neiekļauj normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Vēršam uzmanību uz Elektronisko sakaru likuma 32. panta pirmo daļu, kura, šķiet, satur tādu pašu regulējumu, kāds iekļauts 3. pielikumā. Attiecīgi lūdzam minēto teikumu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precizēt atsauces uz 4. pielikuma vienībām (piemēram, "4. pielikuma 1.34. apakšpunktā", nevis "4. pielikuma 1.34. punktā"). 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 2. pielikuma 8.3.3. apakšpunkta 3. tabulā pie rindas "Izmantojamie traucējumu mazināšanas paņēmieni" norādīts: "un ievērotu šā lēmuma tehniskās prasības". Vēršam uzmanību, ka nav skaidrs, par kādu lēmumu ir runa, attiecīgi lūdzam precizēt atsauci.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 3. pielikuma 8.3.3. apakšpunkta 2. piezīmē minēts: "WAS/RLAN iekārtu ekspluatācija lielos gaisa kuģos () (izņemot daudzdzinēju helikopterus) ir atļauta līdz 2028. gada 31. decembrim ar 100 mW maksimālo vidējo e.i.r.p. izstarojumiem joslā." (sk. arī 3. piezīmi). Vēršam uzmanību, ka minētās normas raksturs norāda uz tās pagaidu raksturu, attiecīgi tā būtu ievietojama projekta noslēguma jautājumos. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu. Līdzīgi lūdzam pārskatīt arī citas normas (piemēram, 8.3.4. apakšpunkta 2. tabulas 3. piezīmi).

 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav pilnībā saprotama nekonsekvence attiecībā uz kādu dokumentu minēšanu vai neminēšanu projekta 4. pielikumā (un attiecīgi vai nu pilna nosaukuma minēšanu, piemēram, 1. pielikumā vai atsauces izdarīšanu uz 4. pielikuma vienību). Attiecīgi lūdzam skaidrot. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Papildus norādām, ka projekta 2. un 3. pielikumā dažviet minēti lēmumi vai ziņojumi, kuri nemaz nav iekļauti 4. pielikumā, turklāt neatšifrējot to pilnos nosaukumus (piemēram, 2. pielikumā: ECC 299. ziņojums, CEPT ziņojums Nr. 40, Lēmums 2018/637/ES).



 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekts ir jaunu Ministru kabineta noteikumu projekts. Attiecīgi anotācijai jāsniedz pilnīga informācija par tajā paredzēto regulējumu, skaidrojot ne tikai izmaiņas, bet arī paredzēto regulējumu kā tādu. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt anotāciju, nodrošinot pēc iespējas pilnīgus skaidrojumu par projektu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ietverta norāde: "[..] stājoties spēkā ESL, zaudēs spēku Ministru kabineta 2009. gada 6. oktobra noteikumi Nr.1151 “Noteikumi par radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un iedalījumu radiosakaru sistēmām, kā arī par radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas vispārīgajiem nosacījumiem (Nacionālais radiofrekvenču plāns)”. Vēršam uzmanību, ka šāda norāde, ņemot vērā likuma pārejas noteikumu 2. punkta 5. apakšpunktu un tajā norādīto datumu, nav korekta. Attiecīgi lūdzam precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekts ir jauns Ministru kabineta noteikumu projekts, nevis grozījumu noteikumu projekts, un ņemot vērā, ka saskaņā ar 2020. gada 1. oktobra Valsts sekretāru sanāksmē lemto (prot. Nr. 39, 31. §), lai nodrošinātu Latvijas Republikas rīcības saskaņotību, turpmāk Eiropas Komisijai tiks iesniegti tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumi (anotācijas), kur atspoguļota attiecīgā Eiropas Savienības tiesību akta ieviešana nacionālajā normatīvajā aktā. Ja projektā ir ieviestas vai pārņemtas Eiropas Savienības tiesību akta normas, kaut arī tās ir ieviestas vai pārņemtas jau iepriekš ar MKN Nr. 1151, lūdzam korekti aizpildīt anotācijas 5. sadaļu, sniedzot pilnīgu priekšstatu par projektā ieviestajām vai pārņemtajām starptautiskajām saistībām. Lūdzam arī 5.3. sadaļā norādīt, ja ar projektu ir pārņemti kādi nesaistoši starptautiskie dokumenti (piemēram, rekomendācijas u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā attiecībā uz tajā minēto Eiropas Komisijas lēmumu pārņemšanu iekļautajas norādes tikai uz dažu lēmumu vienību pārņemšanu, neskaidrojot citu vienību pārņemšanu. Piemēram, attiecībā uz Komisijas 2022. gada 7. februāra Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/172 iekļauta informācija par tā pielikuma pārņemšanu, bet ne par, piemēram, 1. panta pārņemšanu, kaut arī tas, šķiet, projektā ir pārņemts 3. pielikuma II sadaļas 8. 15. apakšpunktā. Attiecīgi lūdzam precizēt tabulu, norādot pilnīgu informāciju. Ja kāda lēmuma vienība netiek pārņemta, lūdzam sniegt skaidrojumu, kur un kad tā tiks pārņemta vai arī nepārņemšanas gadījumā sniegt skaidrojumu.
Vietām arī iekļauta neprecīza informācija par noteikumu projekta vienībām, kurās pārņemtas lēmumu prasības. Piemēram, anotācijā minēta noteikumu projekta 40. un 41. punkta saistība ar Komisijas 2022. gada 7. februāra Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/173, savukārt anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā šīs normas netiek minētas. Attiecīgi lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā vairākkārt norādīts, ka Eiropas Komisijas lēmumu vienības tiek pārņemtas 3. pielikuma II sadaļas 8.3. apakšpunktā (vai 8. punktā). Lūdzam precizēt noteikumu projekta vienību, ņemot vērā, ka 8.3. apakšpunktam ir apakšvienības.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi 54. panta 2. punktā paredzēta rīcības brīvība dalībvalstīm. Attiecīgi lūdzam ietvert skaidrojumu ailē par rīcības brīvības izmantošanu vai neizmantošanu un tās iemesliem (līdzīgi lūdzam izvērtēt arī citviet tabulā iekļauto informāciju). Lūdzam arī skaidrot, kā direktīvas 54. panta 1. punkta pārņemšana atbilst vai ir saistīta ar noslēguma jautājumu 24. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Saistībā ar anotācijas 6. sadaļā sniegto pamatojumu sabiedrības līdzdalības kārtības nepiemērošanai vēršam uzmanību, ka, kaut arī Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punkts paredz pienākumu piemērot šos noteikumus tikai tādu tiesību aktu projektu izstrādē, kuri būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, ieteicams sabiedrības līdzdalību nodrošināt jebkurā gadījumā, kad tiek izstrādāts pilnīgi jauns tiesību akta projekts (arī gadījumā, ja jauns tiesību akts tiek izdots saistībā ar deleģējošās likuma normas izteikšanu jaunā redakcijā, būtiski nemainot pastāvējušo regulējumu), kā arī ja tiesību akta projekts paredz sabiedrībai vai kādai tās grupai jaunas tiesības vai pienākumus. Attiecīgi lūdzam vēlreiz izvērtēt sabiedrības līdzdalības kārtības nepiemērošanas korektumu. Salīdzinājumam norādām, ka, piemēram, Ministru kabineta 2021. gada 15. jūnija noteikumu Nr. 376 "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 6. oktobra noteikumos Nr. 1151 "Noteikumi par radiofrekvenču spektra joslu sadalījumu radiosakaru veidiem un iedalījumu radiosakaru sistēmām, kā arī par radiofrekvenču spektra joslu izmantošanas vispārīgajiem nosacījumiem (Nacionālais radiofrekvenču plāns)"" anotācijā ietverta norāde par sabiedrības līdzdalības īstenošanu.
Saistībā ar minēto lūdzam arī izvērtēt anotācijas 2. sadaļas korektumu (proti, šobrīd tā nav aizpildīta, kaut arī no noteikumu projekta, šķiet, izriet ietekme uz noteiktām sabiedrības grupām), kā arī 7. sadaļas korektumu attiecībā uz projekta izpildi. Attiecīgi lūdzam nepieciešamības gadījumā precizēt.
Papildus lūdzam 6. sadaļā norādīt izstrādē iesaistītās institūcijas.

Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām ievērot terminu uzskaitījuma alfabētisko secību un novietot termina "DAA" skaidrojumu atbilstošā vietā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām veidot saīsinājumus atbilstoši MKN Nr. 108 43. punktam (proti, izmantojot nevis frāzi "šajos noteikumos arī", bet vārdu "turpmāk").
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz neloģisku teikumu (šķiet, iztrūkst kādi vārdi vai teikuma daļa) 2. pielikumā: "Uz dzelzceļa mobilo radiosistēmu harmonizēto spektru attiecas Komisijas Lēmums (ES) 2021/1730) ierīkošanā var piemērot 200 kHz frekvenču atdalījumu starp šo sistēmu kanāla nominālajām malām pie 925 MHz frekvenču robežas šādos gadījumos:" Attiecīgi lūdzam precizēt. Aicinām arī pārskatīt visu projektu un novērst neprecizitātes.

 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Projekta 3. pielikuma 8. sadaļas 4. punktā norādīts: "Nacionālajā radiofrekvenču plānā iekļauto SRD tehniskajās prasībās un izmantošanas nosacījumos ietvertas normas atbilstoši4. pielikuma 1.4., 1,8., 1.11., 1.14., 1.16., 1.19., 1.28., 1.35., 1.45. un 3.18. punktā norādītajiem lēmumiem un rekomendācijām." AIcinām izvērtēt šādas norādes nepieciešamību, ņemot vērā, ka tai, šķiet, nav juridiskās slodzes, kā arī to, ka grozījumu 4. pielikumā gadījumā būs, iespējams, nepieciešams grozīt arī attiecīgo norādi.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Projekta 3. pielikuma 9.8. sadaļas 1. punkta aprakstā, šķiet, ir nepabeigts teikums ("Zemes izpētes satelītu"). Attiecīgi lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-