Projekta ID
21-TA-1018Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
16.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Neveiksmīgi lietoti saīsinājumi “PII”, izmantojot tos, apzīmējot gan profesionālās izglītības iestādes, gan pirmsskolas izglītības iestādes (piemēram, 46.,60.lpp).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
65., 66. lpp.
3.1.2.1.
Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu, mācību vidi un infrastruktūru un materiāltehnisko nodrošinājumu.
Priekšlikums papildināt:
3.1.2.1. Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu. Nodrošināt speciālo izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu, kuras realizē speciālās programmas, mācību vidi un infrastruktūru, kā arī materiāltehnisko nodrošinājumu.
Priekšlikums iekļaut papildus punktu:
3.1.2.1.d.
Uzsāktas investīcijas kvalitatīvas un ilgtspējīgas iekļaujošās izglītības vispārējās izglītības iestādēs realizēšanai, mācību vides, infrastruktūras un materiāltehniskās bāzes nodrošināšana speciālo programmu īstenošanai.
3.1.2.1.
Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu, mācību vidi un infrastruktūru un materiāltehnisko nodrošinājumu.
Priekšlikums papildināt:
3.1.2.1. Pilnveidot speciālās izglītības iestāžu tīklu. Nodrošināt speciālo izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu, kuras realizē speciālās programmas, mācību vidi un infrastruktūru, kā arī materiāltehnisko nodrošinājumu.
Priekšlikums iekļaut papildus punktu:
3.1.2.1.d.
Uzsāktas investīcijas kvalitatīvas un ilgtspējīgas iekļaujošās izglītības vispārējās izglītības iestādēs realizēšanai, mācību vides, infrastruktūras un materiāltehniskās bāzes nodrošināšana speciālo programmu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
19.lpp.
1.1.2.1.a.
Izveidota sistēmiska pieeja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides vajadzību un prioritāšu noteikšanai un profesionālās kompetences pilnveides piedāvājuma plānošanai.
Paredzēt pedagogu profesionālās pilnveides iespējas reģionālajā līmenī, kā arī valsts budžeta finansējuma nodrošinājumu tā realizācijai.
1.1.2.1.a.
Izveidota sistēmiska pieeja pedagogu profesionālās kompetences pilnveides vajadzību un prioritāšu noteikšanai un profesionālās kompetences pilnveides piedāvājuma plānošanai.
Paredzēt pedagogu profesionālās pilnveides iespējas reģionālajā līmenī, kā arī valsts budžeta finansējuma nodrošinājumu tā realizācijai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
81.lpp.
4.1.2.1.a.
1. Ik gadu profesionālās kompetences pilnveides kursos piedalījies personāls no 100% visām izglītības iestādēm (ap 1000 izglītības iestāžu vadītāju).
2. Izstrādāts koncepts maģistra līmeņa studiju programmas izglītības iestāžu vadītājiem saturam un īstenošanai (finansējums, laika ietvars u.c.).
3. Ieviesta izglītības iestāžu vadītāju sertifikācija, izveidojot atbilstošu normatīvo regulējumu, kārtību un procedūras.
Izveidot vienotu izglītības iestāžu vadītāju darba kvalitātes novērtēšanas sistēmu valstī.
Ņemt vērā, ka pašlaik jau spēkā esošā norma nosaka kārtību, ka izglītības iestādes vadītājus novērtē dibinātājs un ārējie valsts eksperti.
Lūdzam skaidrot: vai un kā esošo vērtēšanu plānots saistīt ar direktoru sertifikāciju? Kādas izglītības programmas būs jāapgūst vadītājiem, kuri ieguvuši maģistra grādu skolvadībā, apgūstot nepieciešamās zināšanas.
4.1.2.1.a.
1. Ik gadu profesionālās kompetences pilnveides kursos piedalījies personāls no 100% visām izglītības iestādēm (ap 1000 izglītības iestāžu vadītāju).
2. Izstrādāts koncepts maģistra līmeņa studiju programmas izglītības iestāžu vadītājiem saturam un īstenošanai (finansējums, laika ietvars u.c.).
3. Ieviesta izglītības iestāžu vadītāju sertifikācija, izveidojot atbilstošu normatīvo regulējumu, kārtību un procedūras.
Izveidot vienotu izglītības iestāžu vadītāju darba kvalitātes novērtēšanas sistēmu valstī.
Ņemt vērā, ka pašlaik jau spēkā esošā norma nosaka kārtību, ka izglītības iestādes vadītājus novērtē dibinātājs un ārējie valsts eksperti.
Lūdzam skaidrot: vai un kā esošo vērtēšanu plānots saistīt ar direktoru sertifikāciju? Kādas izglītības programmas būs jāapgūst vadītājiem, kuri ieguvuši maģistra grādu skolvadībā, apgūstot nepieciešamās zināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
66.lpp.
3.1.2.2.a.
Pilnveidots normatīvais regulējums pašvaldībām finansējuma piešķiršanai pedagoģiskā un atbalsta (izglītības psihologs, skolotājs logopēds, pedagoga palīgs, speciālais pedagogs) personāla nodrošināšanai.
Paredzēt sociālo pedagogu darba samaksas finansēšanu no valsts budžeta mērķdotācijas.
3.1.2.2.a.
Pilnveidots normatīvais regulējums pašvaldībām finansējuma piešķiršanai pedagoģiskā un atbalsta (izglītības psihologs, skolotājs logopēds, pedagoga palīgs, speciālais pedagogs) personāla nodrošināšanai.
Paredzēt sociālo pedagogu darba samaksas finansēšanu no valsts budžeta mērķdotācijas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
34. lpp.
2.1.1.4.a.,b
a. Programmas Latvijas skolas soma ietvaros nodrošināta regulāra pieeja daudzveidīgām kultūras norisēm klātienes un/ vai digitālā formātā mācību procesa ietvaros, tā mazinot sociālās atstumtības riskus, aktivizējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai un nostiprinot sabiedrības izpratni par kultūras lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā.
b. Nodrošināta pilsonisko līdzdalību veicinošu kultūras pakalpojumu pieejamība.
Papildināt ar punktu c:
2.1.1.4.c Nodrošināts finansējums pilnveidotā vispārējās izglītības mācību satura ieviešanai nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem: zinātnes centru, uzņēmumu, laboratoriju apmeklēšanai.
2.1.1.4.a.,b
a. Programmas Latvijas skolas soma ietvaros nodrošināta regulāra pieeja daudzveidīgām kultūras norisēm klātienes un/ vai digitālā formātā mācību procesa ietvaros, tā mazinot sociālās atstumtības riskus, aktivizējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai un nostiprinot sabiedrības izpratni par kultūras lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā.
b. Nodrošināta pilsonisko līdzdalību veicinošu kultūras pakalpojumu pieejamība.
Papildināt ar punktu c:
2.1.1.4.c Nodrošināts finansējums pilnveidotā vispārējās izglītības mācību satura ieviešanai nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem: zinātnes centru, uzņēmumu, laboratoriju apmeklēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
30. lpp.
2.1.1.1.a.
Projekta Skola2030 ietvaros izstrādāti mācību un metodiskie līdzekļi, īstenota pedagogu profesionālā pilnveide un organizēti ieviešanas semināri, konferences un konsultācijas pedagogiem.
Papildināt ar jaunu punktu:
4. Sadarbībā ar grāmatu izdevējiem, sagatavot un nodrošināt mācību grāmatu un mācību līdzekļu izdošanu kompetenču pieejā balstīta mācību satura realizēšanai.
2.1.1.1.a.
Projekta Skola2030 ietvaros izstrādāti mācību un metodiskie līdzekļi, īstenota pedagogu profesionālā pilnveide un organizēti ieviešanas semināri, konferences un konsultācijas pedagogiem.
Papildināt ar jaunu punktu:
4. Sadarbībā ar grāmatu izdevējiem, sagatavot un nodrošināt mācību grāmatu un mācību līdzekļu izdošanu kompetenču pieejā balstīta mācību satura realizēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
24.lpp.
1.1.4.1.c.
1. Izstrādāti jauni MK noteikumi par valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs, vienkāršojot gan teritoriālos, gan programmu koeficientus.
2. Izveidota pedagogu darba samaksas darba grupa, kuras ietvaros ir izstrādāti priekšlikumi pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai periodam no 2023. gada 1. septembra līdz 2027. gada 1. septembrim.
Veidojot pedagogu darba samaksas darba grupu, iekļaut tajā pārstāvjus no reģioniem.
1.1.4.1.c.
1. Izstrādāti jauni MK noteikumi par valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs, vienkāršojot gan teritoriālos, gan programmu koeficientus.
2. Izveidota pedagogu darba samaksas darba grupa, kuras ietvaros ir izstrādāti priekšlikumi pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai periodam no 2023. gada 1. septembra līdz 2027. gada 1. septembrim.
Veidojot pedagogu darba samaksas darba grupu, iekļaut tajā pārstāvjus no reģioniem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
17.lpp.
1.1.1.2.a.
1. 8.2.1. SAM (ES fondu 2014.-2020.g. periods) ietvaros īstenoti 6 augstskolu projekti, izstrādājot, licencējot, aprobējot un akreditējot jaunas pedagogu sagatavošanas studiju programmas un apakšprogrammas.
2. Uzsākta studentu uzņemšana 27 jaunveidotās pedagogu sagatavošanas programmās.
3. Sagatavotas pedagogu tālākizglītības programmas „Mentors” un „Sociālais pedagogs”.
Plānot un īstenot logopēdu un speciālo pedagogu (arī kā otro specialitāti) studiju programmas, sagatavojot speciālistus visu reģionu vajadzībām.
1.1.1.2.a.
1. 8.2.1. SAM (ES fondu 2014.-2020.g. periods) ietvaros īstenoti 6 augstskolu projekti, izstrādājot, licencējot, aprobējot un akreditējot jaunas pedagogu sagatavošanas studiju programmas un apakšprogrammas.
2. Uzsākta studentu uzņemšana 27 jaunveidotās pedagogu sagatavošanas programmās.
3. Sagatavotas pedagogu tālākizglītības programmas „Mentors” un „Sociālais pedagogs”.
Plānot un īstenot logopēdu un speciālo pedagogu (arī kā otro specialitāti) studiju programmas, sagatavojot speciālistus visu reģionu vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
16. lpp.
1.1.1.1.a.
Uzsākta sistēmas izveide pedagogu nodarbinātības plānošanai (slodzes, profesionālā pilnveide, valsts finansējuma plānošana pedagogu sagatavošanai un profesionālai pilnveidei) izglītības iestādes, pašvaldības un valsts līmenī.
Pārskatīt budžeta vietas augstākās izglītības iestādēs, saistībā ar pieprasījumu, izglītības iestāžu vakancēm.
Paredzēt budžeta vietas nepilna laika studentiem, kas jau strādā izglītības iestādēs (arī iegūstot otro specialitāti).
1.1.1.1.a.
Uzsākta sistēmas izveide pedagogu nodarbinātības plānošanai (slodzes, profesionālā pilnveide, valsts finansējuma plānošana pedagogu sagatavošanai un profesionālai pilnveidei) izglītības iestādes, pašvaldības un valsts līmenī.
Pārskatīt budžeta vietas augstākās izglītības iestādēs, saistībā ar pieprasījumu, izglītības iestāžu vakancēm.
Paredzēt budžeta vietas nepilna laika studentiem, kas jau strādā izglītības iestādēs (arī iegūstot otro specialitāti).
Piedāvātā redakcija
-