Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 10.10.2024. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 17.oktobrī.
Projekta ID
24-TA-1262
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām atkārtoti izvērtēt un precizēt likumprojekta 1. pantā ietverto likuma “Par aviāciju” 6. panta otrās daļas 21. apakšpunktu vai sniegt izvērstāku pamatojumu anotācijā. Vēršam uzmanību, ka kompetences formulējums likumprojekta 1. pantā pirmšķietami ir plašāks, nekā Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 18. oktobra Regulas (ES) 2023/2405 par vienlīdzīgu konkurences apstākļu nodrošināšanu ilgtspējīgam gaisa transportam (ReFuelEU Aviation) (turpmāk – Regula Nr. 2023/2405) 1. pantā noteiktais tvērums (“Šī regula paredz saskaņotus noteikumus par ilgtspējīgu aviācijas degvielu (SAF) izmantošanu un piegādi.”). Tomēr anotācijā ietvertajos skaidrojumos likumprojekta 1. pants tiek pamatots, šķiet, tikai saistībā ar nepieciešamību noteikt kompetento iestādi regulas Nr. 2023/2405 11. panta 1. punkta izpratnē. Attiecīgi rosinām atkārtoti izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt kompetences formulējumu. Alternatīvi lūdzam papildināt anotācijā ietverto skaidrojumu atbilstoši likumprojekta 1. pantam. Papildus atkārtoti aicinām izvērtēt iespēju kompetenci formulēt atbilstoši Tieslietu ministrijas 2024. gada 31. jūlijā piedāvātajam kompetences formulējumam (proti, "Civilās aviācijas aģentūra veic civilās aviācijas gaisa transporta ilgtspējīgas attīstības prasību īstenošanas uzraudzību, tostarp veic kompetentās iestādes funkcijas Regulas [..] izpratnē" v.tml.).
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt saikļa "un" lietojumu vārdkopā "par Regulas Nr. 2023/2405 9. panta 2. punktā un 10. pantā noteiktās informācijas". Lai varētu piemērot administratīvo atbildību, domājams, pietiktu, ja pārkāpums būtu saistīts tikai ar Regulas Nr. 2023/2405 9. panta 2. punktā minēto informāciju vai tikai ar šīs regulas 10. pantā minēto informāciju. Līdz ar to atbilstošāka pieeja būtu lietot saikli "vai".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām izslēgt likumprojektā norādi par likuma spēkā stāšanās datumu, ņemot vērā, ka anotācijas 1.2. sadaļā norādīts spēkā stāšanās termiņš vispārējā kārtībā. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām precizēt likumprojekta anotācijas 3. sadaļā ("Cita informācija") iekļauto skaidrojumu. Nav ieteicams izmantot izteiksmi "administratīvo pārkāpumu sodu normas" vai "administratīvo pārkāpumu sodi". Šajā gadījumā precīzāks apzīmējums būtu "administratīvā atbildība" vai, ja runa ir tieši par sodu piemērošanu, "administratīvie sodi" (resp., "paredz administratīvo atbildību civilās aviācijas gaisa transporta ilgtspējīgas attīstības jomā" vai "prakse administratīvās atbildības piemērošanā"). Tāpat Administratīvās atbildības likumam neatbilst izteiksme "administratīvo pārkāpumu lietvedību skaits". Šajā gadījumā varētu būt domāts administratīvā pārkāpuma procesu skaits.
Piedāvātā redakcija
-