Projekta ID
22-TA-1124Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
30.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK iebilst pret 2.3. panta redakciju, jo nav nepārprotami skaidrots, cik komersantus var pārstāvēt biedrība - kāds ir vidējais biedru skaits, vai tiek vērtēta biedrības darbība nozaru komersantu interešu pārstāvībā un vai tieši projekta mērķiem dibinātas biedrības varēs kvalificēties.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK vērš uzmanību, ka projektā nav nepārprotami skaidra informācija par to, kādus pakalpojumus gala labuma guvējs saņems, izmantojot vaučeri. Ja ar vaučeri gala labuma guvējs varēs iegūt iekārtu vai pakalpojumu, LDDK lūdz nodrošināt, lai iekārtas izplatītājs vai pakalpojuma sniedzējs tiktu izvēlēts atklātā, nediskriminējošā konkursa procedūrā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt : Projekta 15.2. apakšpunktu ar tādu būtisku procesa komponenti kā rūpes par darbinieku darba drošību un aizsardzību, kas sevī ietver piemērotas fiziskās vides nodrošināšanu (gaisa kvalitāte, gaisa pietiekams mitrums, u.tml.) darba vietās. Šāds papildinājums ir būtisks, raugoties uz personāla vadības procesiem kontekstā ar Covid-19 izraisītās pandēmijas radītajiem draudiem darbinieku drošībai un veselībai. Augstie Covid-19 izplatības rādītāji jo īpaši iezīmē nepieciešamību pievērst pastiprinātu uzmanību darba vides kvalitātei. Piemēram, gaisa kvalitātes, mitruma u.tml. rādītāju uzraudzībai, kas ir cieši saistāms ar saslimstības izplatības ierobežošanu, kā arī drošas darba vides nodrošināšanu kopumā.
Pamatojums:
1. 2021.gada 28.jūnija KOMISIJAS PAZIŅOJUMS EIROPAS PARLAMENTAM, PADOMEI, EIROPAS EKONOMIKAS UN SOCIĀLO LIETU KOMITEJAI UN REĢIONU KOMITEJAI ES stratēģiskais satvars par drošību un veselības aizsardzību darbā 2021.–2027. gadam Darba aizsardzība mainīgā darba pasaulē (COM/2021/323 final)[1] akcentā darba aizsardzības nozīmīgumu darba ražīgumā un digitālo tehnoloģiju iespējas nodrošināt digitāli piemērotus risinājumus uzņēmumā darba ņēmēju veselības un labklājības atbalstam:
[..] Covid-19 pandēmija ir parādījusi, cik darba aizsardzība ir svarīga darba ņēmēju veselības pasargāšanai, mūsu sabiedrības funkcionēšanai un svarīgu ekonomikas un sociālo darbību nepārtrauktības nodrošināšanai. Tādēļ ceļā uz ražīguma atjaunošanu un reaktivizēšanu jāiekļauj arī atjaunotā apņemšanās saglabāt darba aizsardzību priekšplānā un uzlabot sinerģiju starp darba aizsardzību un sabiedrības veselības politiku [..]
[..] Tehnoloģiju attīstība var sniegt jaunas iespējas darba ņēmējiem visos viņu dzīves un karjeras posmos. Digitālās tehnoloģijas var darba ņēmējiem, tostarp strādājošām personām ar invaliditāti vai gados vecākiem darba ņēmējiem, un viņu darba devējiem nodrošināt digitāli piemērotus risinājumus viņu veselības un labklājības atbalstam [..]
2. Eiropas Savienība Covid-19 pielīdzina arodslimībai: 2022.gada 18. maijā ES dalībvalstis, darba ņēmēji un darba devēji ES Darba drošības un veselības aizsardzības padomdevējā komitejā panāca vienošanos par vajadzību atzīt Covid-19 par arodslimību veselības un sociālās aprūpes un mājaprūpes nozarēs, kā arī pandēmijas kontekstā – nozarēs, kurās ir konstatēts uzliesmojums un kuras saistītas ar darbībām ar pierādītu inficēšanās risku.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A52021DC0323&qid=1626089672913#PP1Contents
Pamatojums:
1. 2021.gada 28.jūnija KOMISIJAS PAZIŅOJUMS EIROPAS PARLAMENTAM, PADOMEI, EIROPAS EKONOMIKAS UN SOCIĀLO LIETU KOMITEJAI UN REĢIONU KOMITEJAI ES stratēģiskais satvars par drošību un veselības aizsardzību darbā 2021.–2027. gadam Darba aizsardzība mainīgā darba pasaulē (COM/2021/323 final)[1] akcentā darba aizsardzības nozīmīgumu darba ražīgumā un digitālo tehnoloģiju iespējas nodrošināt digitāli piemērotus risinājumus uzņēmumā darba ņēmēju veselības un labklājības atbalstam:
[..] Covid-19 pandēmija ir parādījusi, cik darba aizsardzība ir svarīga darba ņēmēju veselības pasargāšanai, mūsu sabiedrības funkcionēšanai un svarīgu ekonomikas un sociālo darbību nepārtrauktības nodrošināšanai. Tādēļ ceļā uz ražīguma atjaunošanu un reaktivizēšanu jāiekļauj arī atjaunotā apņemšanās saglabāt darba aizsardzību priekšplānā un uzlabot sinerģiju starp darba aizsardzību un sabiedrības veselības politiku [..]
[..] Tehnoloģiju attīstība var sniegt jaunas iespējas darba ņēmējiem visos viņu dzīves un karjeras posmos. Digitālās tehnoloģijas var darba ņēmējiem, tostarp strādājošām personām ar invaliditāti vai gados vecākiem darba ņēmējiem, un viņu darba devējiem nodrošināt digitāli piemērotus risinājumus viņu veselības un labklājības atbalstam [..]
2. Eiropas Savienība Covid-19 pielīdzina arodslimībai: 2022.gada 18. maijā ES dalībvalstis, darba ņēmēji un darba devēji ES Darba drošības un veselības aizsardzības padomdevējā komitejā panāca vienošanos par vajadzību atzīt Covid-19 par arodslimību veselības un sociālās aprūpes un mājaprūpes nozarēs, kā arī pandēmijas kontekstā – nozarēs, kurās ir konstatēts uzliesmojums un kuras saistītas ar darbībām ar pierādītu inficēšanās risku.
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A52021DC0323&qid=1626089672913#PP1Contents
Piedāvātā redakcija
Projekta 15.2.apakšpunktu izteikt šādā redakcijā:
"15.2. personāla vadības procesi kā cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija, kā arī darba drošība un aizsardzība.
"15.2. personāla vadības procesi kā cilvēku resursu vadība, darba laika uzskaite, darba deleģēšana personāla iesaiste, novērtēšana un motivācija, kā arī darba drošība un aizsardzība.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK aicina izvērtēt, lai sekmīgāk sasniegtu atbalsta programmas mērķi - “veicināt procesu digitalizāciju komercdarbībā un produktivitātes paaugstināšanu ar mērķtiecīgu resursu ieguldīšanu augstākas pievienotās vērtības radīšanai komersantu darbības procesos, kas veicinātu Latvijas konkurētspējas priekšrocības.”,iespēju svītrot 16.3 un 16.7 punkus, kas ierobežo atbalstu uzņēmumiem, kuri vēlētos būtiski pilnveidot esošās informācijas sistēmas (piemēram esošā ERP sistēmā izveidojot pilnīgi jaunu funkcionalitāti (moduli)), sasniedzot pēc būtības tādu pašu rezultātu kā izveidojot jaunu sistēmu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK aicina nodrošināt caurspīdīgumu pieteikumu vērtēšanas kritēriju un kārtības, kādā gala labuma guvējam tiek izsniegts vaučers, kā arī vaučera aprites un izmantošana uzraudzība, izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
LDDK iebilst pret panta redakciju un aicina precizēt, uz ko attiecas šis pants. MK noteikumu projektā nav 24.10. apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
LDDK aicina skaidrot un precizēt demarkāciju starp EDIC un LIAA funkcijām un iesaisti.
Piedāvātā redakcija
-