Projekta ID
22-TA-419Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
05.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā ka AS “Attīstības finanšu institūcija Altum” nefinanšu mērķis ir veicināt finanšu resursu ieguldīšanu tautsaimniecības attīstībā īstenoto valsts atbalsta programmu ietvaros un (vidēji 347 milj. EUR gadā), tad būtu saprātīgi EM izrēķināt vai nav ilgtermiņā lētāk izveidot īpašu atbalsta uzraudzības funkciju pie Altum un nevis paredzēt 3% sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” darbības nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Būvniecības sadārdzinājums un straujais inflācijas pieaugums ir nopietna problēma jaunos projektos, un līdz ar to būtu jāizvērtē 19.1 punkta pamatotība, ka īrnieks maksā īres maksu apmērā, kas tiek aprēķināta atbilstoši īrētā dzīvokļa platībai un nepārsniedz 5 euro/m2 mēnesī
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Dzīvojamā īres mājas, gandrīz nulles enerģijas ēkas, šādām ēkām šī brīža izmaksas ir lielākas kā vecajos noteikumos (1157 euro bez PVN) un šo noteikumu 65. punktā minētās attiecināmās izmaksas, kas nepārsniedz 59 447 euro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa vidēji par vienu dzīvojamās īres mājas dzīvokli.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
ņemot vērā ekonomikā vērojamo straujo inflācijas kāpumu visās grupās, būtu svarīgi 32.1. punktā veidot atsauci par korekciju un vienlaicīgi mājsaimniecību finanšu sliekšņi būtu jāpaceļ. Svarīgi lai var pieteikties uz īres dzīvokļiem lielāks pretendentu loks. Aicinām izmantot minimālie sliekšņi nevis maksimālie sliekšņi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Viena no Latvijas problēmām ir depopulācija un demogrāfija, kuras rezultātā nodokļu maksātāju skaits, kas saņem publiskas infrastruktūras pakalpojumu kļūst mazāks un īpaši šī tendence ir redzama attālākos reģionos, kas būtiski ietekmē reģionālās ekonomikas attīstības tempus. Dažas pašvaldības kā vienu no atbalsta instrumentiem, lai piesaistītu jaunās ģimenes redz atbalsta virzienu īre ar izpirkuma tiesībām, kas nozīmētu, ka dzīvokli pēc laika mājsaimniecība varēs iegādāties un īrē samaksātā nauda segs daļu no kopējās pirkuma maksas. Šobrīd anotācijā ir stingri noteikts, ka atbalsts pieejams tikai īres objektiem, kur dažām pašvaldībām ir viedoklis, ka ilgtermiņa labklājību varētu nodrošināt īres tiesības ar izpirkumu, kad pirmo 7 gadu nomas maksa tiek uzkrāta un izmantota kā pirmā iemaksa, kas dod iespēju meklēt sadarbības iespējas ar kredītiestādēm, lai iegādātos īpašumu. Reģionā īres maksa 50kvm dzīvoklim 250 EUR apmērā ir pieklājīga summa, un tā kā pašvaldības un darba devēji ir ieinteresēti speciālistus noturēt ilgtermiņā, būtiski palielinot labklājības līmeni, kas atbilst estētiskiem un ekonomiskiem standartiem, tad lūdzam izvērtēt šāda virziena iespējamību.
Piedāvātā redakcija
-