Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
23-TA-1903
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
11.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta trešo rindkopu 4.lpp., ņemot vērā to, ka Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 178 "Par Ēnu ekonomikas ierobežošanas plāna 2023.–2025. gadam izstrādi" netika noteikts, ka VM ir atbildīgā nozares ministrija par skaistumkopšanas jomas, politikas un tiesiskā regulējuma sakārtošanu.
Turklāt vēršam uzmanību, ka atbilstoši Saimniecisko darbību statistiskajai klasifikācijai Eiropas Kopienā (NACE) veselības un sociālās aprūpes nozare (86.) neietver skaistumkopšanas nozari (96. Pārējo individuālo pakalpojumu sniegšana, 96.02. Frizieru un skaistumkopšanas pakalpojumi, 96.04. Fiziskās labsajūtas uzlabošanas pakalpojumi).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt par plāna projekta 4.2.1. pasākuma pirmā rezultatīvā rādītāja līdzatbildīgo institūciju sarakstu ar VADDA, ņemot vērā, ka uz uzdevuma minēto jautājumu kā problēmu norādīja VADDA, līdz ar to šīs asociācijas iesaiste būtu lietderīga uzdevuma izpildē.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta 4.1.1. pasākuma redakciju, izsakot to šādā redakcijā: "Nodrošināti e- nosūtījumu un ar tiem saistīto speciālistu izmeklējumu slēdzienu, laboratorijas nosūtījumu un rezultātu dati pacienta elektroniskajā veselības kartē Vienotajā veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmā.”

Tāpat lūdzam no plāna projekta 4.1.1. pasākuma darbības rezultāta svītrot teikumu: "Nodrošināta augsta ticamība datiem par sniegto medicīnas pakalpojumu skaitu un pacientu apmaksāto pakalpojumu skaitu", ņemot vērā, ka NVD pakalpojumu administrēšanas informācijas sistēmā tiek uzkrāti dati tikai par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem.

Lūdzam precizēt plāna projekta 4.1.1. pasākuma pirmo rezultatīvo rādītāju, svītrojot vārdus “iespējamie riski attiecībā uz personas datu apstrādi”, un izteikt šādā redakcijā: "1. Izvērtēti iespējamie riski attiecībā uz personas datu apstrādi un nepieciešamie grozījumi normatīvajos aktos.".

Lūdzam papildināt par plāna projekta 4.1.1. pasākuma otrā darbības rezultāta atbildīgo institūciju sarakstu  ar VM, jo VM kompetencē ir nozari reglamentējošo tiesību aktu izstrāde un grozīšana.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta 4.1.3. pasākuma darbības rezultātu, izsakot to šādā redakcijā: “Pilnveidotas NVD datu uzkrāšanas sistēmas, iekļaujot risku vadības kontroles.”. 
Lūdzam precizēt plāna projekta 4.1.3. pasākuma rezultatīvo rādītāju, izsakot to šādā redakcijā:  “Risku vadības kontroles ir integrētas ar NVD datu uzkrāšanas sistēmu un tiek izmantotas ikdienas darbā”.
Lūdzam par plāna projekta 4.1.3. pasākuma izpildi kā līdzatbildīgo institūciju norādīt Veselības inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt par plāna projekta 4.2.2. pasākuma otrā darbības rezultāta izpildi atbildīgo institūciju sarakstu, svītrojot NVD, jo Ārstniecības iestāžu reģistrs ir VI atbildībā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot VM kā atbildīgo institūciju un norādīt kā līdzatbildīgo institūciju par 4.7.2. pasākuma īstenošanu (reģistrs skaistumkopšanas pakalpojuma sniedzējiem, kas nav ārstniecības personas). 
Atkārtoti norādām, ka skaistumkopšanas pakalpojumus sniedz gan skaistumkopšanas speciālisti, kas ir ārstniecības personas, gan skaistumkopšanas speciālisti, kas nav ārstniecības personas. Skaistumkopšanas speciālisti (kas nav ārstniecības personas) nav reglamentētā profesija, līdz ar to netiek kontrolēta no Veselības inspekcijas puses, un šo speciālistu sniegtos pakalpojumus nosaka vispārējie uzņēmējdarbības nosacījumi, tāpēc tas ir ārpus VM kompetences jomas.


 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot VM kā atbildīgo institūciju par 4.6.1. pasākuma īstenošanu (atbildības apdrošināšana personām, kuras sniedz skaistumkopšanas pakalpojumu, bet nav ārstniecības personas), ņemot vērā, ka skaistumkopšanas speciālisti (kas nav ārstniecības personas) nav reglamentētā profesija, un šo speciālistu sniegtos pakalpojumus nosaka vispārējie uzņēmējdarbības nosacījumi, tāpēc tas ir ārpus VM kompetences jomas.

Vienlaikus precizējami izpildes termiņi, svītrojot 3.30.12.2024., ņemot vērā, ka 4.6.1. pasākumam nav 3.darbības rezultāts.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam plāna projekta 4.4.1. uzdevumā svītrot VI kā atbildīgo un SPKC kā līdzatbildīgo institūciju par uzdevuma īstenošanu. Informējam, ka uzraudzība par to, vai uzņēmumi izsniedz samaksu apliecinošos dokumentus, nav VM resora iestāžu atbildībā.
Strīdus gadījumos par sniegto veselības aprūpes pakalpojumu, piemēram, ja personai radīts kaitējums veselībai galvenais informācijas avots ir medicīniskā dokumentācija, kurā dokumentēts pacienta veselības stāvoklis un sniegtie pakalpojumi. Samaksu apliecinošais dokuments nesatur informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu sniegtā veselības aprūpes pakalpojuma ietekmi uz personas veselības stāvokli.
Ņemot to vērā, ir precizējams 4.4.1. uzdevums un atbildīgā iestāde. Aicinām Finanšu ministriju organizēt informatīvo kampaņu par čeku izsniegšanu/saņemšanu ar mērķi atgādināt iedzīvotājiem, ka samaksu apliecinošos dokumentu izsniegšana un pieprasīšana (ja tas netiek darīts), ir veids kā var panākt labāku valsts nodrošināto pakalpojumu pieejamību un kvalitāti no papildus nodokļu ieņēmumiem.
Vienlaikus informējam, ka VM nav finansējuma informatīvās kampaņas īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam par plāna projekta 4.3.1.pasākumu atbildīgās institūcijas papildināt ar LDDK un svītrot VM, ņemot vērā, ka saskaņā ar Darba likuma 18. panta otro daļu darba koplīgumu nozarē vai teritorijā (turpmāk arī — ģenerālvienošanās) slēdz darba devējs, darba devēju grupa, darba devēju organizācija vai darba devēju organizāciju apvienība ar arodbiedrību apvienību, kura apvieno vislielāko strādājošo skaitu valstī, vai arodbiedrību, kas ietilpst apvienībā, kura apvieno vislielāko strādājošo skaitu valstī, ja ģenerālvienošanās pusēm ir atbilstošs pilnvarojums vai ja tiesības slēgt ģenerālvienošanos paredzētas šo apvienību (savienību) statūtos. 
Pēc līdzīga principa atbildības ir norādītas arī plāna projekta 4.5.1.pasākumā par ģenerālvienošanos skaistumkopšanas nozarē, proti, ministrijas ir kā līdzatbildīgās institūcijas.
Tāpat no līdzatbildīgo institūciju saraksta svītrojama LVSADA, jo tā norādīta jau pie atbildīgo institūciju saraksta.
Piedāvātā redakcija
Atbildīgās institūcijas: VM, LVSADA, LBAS, LDDK
Līdzatbildīgās institūcijas: LVSADA, VADDA, VM