Projekta ID
24-TA-1290Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai viennozīmīgi būtu skaidrs saskaņā ar kādu komercdarbības atbalsta regulējumu plānots piešķirt atbalstu netiešo attiecināmo izmaksu segšanai, lūdzam papildināt noteikumu projekta 29.punktā ietverto nosacījumu ar informāciju, kāds komercdarbības atbalsta regulējums būtu attiecināms uz netiešajām izmaksām, gadījumos, kad projektā atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53.pantu (skatīt arī noteikumu projekta 27.punktu).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka ne tikai finansējuma saņēmējs, bet arī sadarbības partneris (ja attiecināms) ievēro noteikumu projekta 37.7. apakšpunktā noteiktās prasības, ka pasākuma ietvaros nepieciešamās preču un pakalpojumu sniedzēji tiks izvēlēti, ievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, aicinām izvērtēt nepieciešamību attiecināt noteikumu projekta 37.7. apakšpunktā noteiktās prasības arī uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu, kanoteikumu projekta 38.punkta apakšpunktos noteiktie nosacījumi tiek ievēroti projekta pārskata periodā (dzīves ciklā jeb atbalstītās infrastruktūras amortizācijas periodā) nevis tikai noteikumu projekta 38.punktā noteiktajā 5 gadu periodā, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta 38.punktu iepriekšējā redakcijā. Vēršam uzmanību uz to, ka nosacījumi, kas piemēroti piešķirot atbalstu, par valsts deleģēto pārvaldes uzdevumu kultūras jomā veikšanu ēkā, projektā veikto investīciju un radīto pamatlīdzekļu izmantošanu projektā paredzētajam mērķim, saražotās enerģijas izmantošanas nosacījumu (80% pašpatēriņš) un attiecināmo komercdarbības atbalsta (vai tā izslēgšanas) nosacījumu ievērošanu, kā arī dokumentu glabāšanas nosacījumi, lai varētu nodrošināt noteikumu projekta 52.punktā noteikto prasību par izmaksu un ieguvumu analīzes pārrēķina veikšanu, ir jāievēro projekta pārskata periodā. Papildus lūdzam anotācijā skaidrot - kas ir saprotams ar vārdiem "projekta pārskata periods" šī pasākuma ietvaros. Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt arī noteikumu projekta 21.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts tika papildināts ar 25.2.apakšpunktu, lūdzam precizēt noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas skaidro, kā tiks nodrošināts (uzraudzīts) nosacījums par atjaunojamo energoresursu izmantošanu, proti, ka vismaz 80 % no gadā saražotās enerģijas iekārtu amortizācijas periodā tiks izmantota pašpatēriņam.
Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu un anotāciju ar nosacījumu, kas skaidro, kāda būs rīcība, ja noteikumu projekta 25.2. apakšpunktā noteiktais nosacījums netiks ievērots, tai skaitā, precizējot noteikumu projekta 56.punktā iekļauto nelikumīgā komercdarbības atbalsta atgūšanas normu.
Papildus lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu un anotāciju ar nosacījumu, kas skaidro, kāda būs rīcība, ja noteikumu projekta 25.2. apakšpunktā noteiktais nosacījums netiks ievērots, tai skaitā, precizējot noteikumu projekta 56.punktā iekļauto nelikumīgā komercdarbības atbalsta atgūšanas normu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 44. punktu, neattiecinot prasību par projekta pārskata periodā informācijas sniegšanu sadarbības iestādē uz noteikumu projekta 43.2. apakšpunktā norādīto gadījumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 20.punktā noteikto, ka sadarbības partnerim nav noteikts pienākums nodrošināt ar atbalsta piešķiršanu saistītās dokumentācijas glabāšanu projekta pārskata periodā, lūdzam precizēt noteikumu projekta 51.punktu un attiecināt arī uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā 55. punktā iekļauto atsauci uz noteikumu projekta 43.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka amortizācijas periodā ir jānodrošina atbilstība tikai noteikumu projekta 43.1. apakšpunktam, ja tajā minētais izmantots kā komercdarbības atbalstu izslēdzošais kritērijs pie projekta vērtēšanas, nevis noteikumu projekta 43.2. apakšpunkts, uz ko neattiecas uzraudzība amortizācijas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz noteikumu projekta pielikumā norādīto projekta iesniedzēju - biedrību “Latvijas Teātra darbinieku savienība”, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, skaidrojot vai biedrība pasākumā atbalstītājā ēkā Satekles ielā 2c, Rīgā veic tikai līdzdarbības līgumā noteiktās valsts pārvaldes funkcijas teātra (kultūras) jomā, vai arī citas saimnieciskās darbības, kuras nevar uzskatīt par kultūras jomas pakalpojumu, kā arī vai biedrībai valsts deleģēto mērķu sasniegšanai tiek izmantota visa ēka.
Tāpat lūdzam izvērtēt vai biedrība “Latvijas Teātra darbinieku savienība” atbilst nosacījumam, ka ēkā tiek veikti tikai valsts deleģētie uzdevumi teātra jomā vai arī, ka biedrība veic darbības, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 53.panta 2.punktā noteiktajām prasībām un Komisijas regulas Nr. 651/2014 53.panta 4.punkta a) apakšpunktā noteiktajām prasībām.
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta izslēgšanas nosacījumi, kas iekļauti noteikumu projekta 43.punktā, ir piemērojami tikai attiecībā uz kultūras jomas pakalpojuma sniedzēja darbībām, kas deleģēti.
Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par likumā “Par nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Teātru darbinieku savienībai” ietvertā nekustamā īpašuma adreses maiņu.
Tāpat lūdzam izvērtēt vai biedrība “Latvijas Teātra darbinieku savienība” atbilst nosacījumam, ka ēkā tiek veikti tikai valsts deleģētie uzdevumi teātra jomā vai arī, ka biedrība veic darbības, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 53.panta 2.punktā noteiktajām prasībām un Komisijas regulas Nr. 651/2014 53.panta 4.punkta a) apakšpunktā noteiktajām prasībām.
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta izslēgšanas nosacījumi, kas iekļauti noteikumu projekta 43.punktā, ir piemērojami tikai attiecībā uz kultūras jomas pakalpojuma sniedzēja darbībām, kas deleģēti.
Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par likumā “Par nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Teātru darbinieku savienībai” ietvertā nekustamā īpašuma adreses maiņu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 29.punktu, nosakot, ka attiecināmas netiešās izmaksas 7 % apmērā rēķina no projekta tiešajām attiecināmām izmaksām.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādas izmaksu pozīcijas tiek plānotas netiešo izmaksu ietvaros, kas tiek plānotas 7 % apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kā arī pamatot pāreju no iepriekš plānotajiem 15%, kas tiktu rēķināti no darba līgumu personāla izmaksām, ņemot vērā, ka mainot pieeju būtiski mainās netiešo izmaksu apjoms.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādas izmaksu pozīcijas tiek plānotas netiešo izmaksu ietvaros, kas tiek plānotas 7 % apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kā arī pamatot pāreju no iepriekš plānotajiem 15%, kas tiktu rēķināti no darba līgumu personāla izmaksām, ņemot vērā, ka mainot pieeju būtiski mainās netiešo izmaksu apjoms.
Piedāvātā redakcija
29. Projekta ietvaros ir attiecināmas netiešās attiecināmās izmaksas 7 % apmērā no projekta tiešajām attiecināmām izmaksām. Ja projekta īstenošanai tiek piesaistīts projekta sadarbības partneris, netiešo attiecināmo izmaksu sadalījums starp projekta iesniedzēju un projekta sadarbības partneri tiek noteikts sadarbības līgumā.
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu 33.punktā norādīts, ka minētais punkts attiecas uz Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” projekta īstenošanas adresēm Kalnciema iela 12, Meža iela 15, Rīga.
Savukārt MK noteikumu anotācijā norādīts, ka minētais punkts ir attiecināms uz Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” projekta īstenošanas adresēm Meža iela 15, Kalnciema iela 10 k-2, Rīga.
Lūdzam salāgot MK noteikumu 33.punktā norādītās projekta īstenošanas adreses ar anotācijā norādītām adresēm.
Papildus MK noteikumu pielikumā norādīts, ka Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” projekta īstenošanas adreses kopā ir trīs - Kalnciema iela 10 k-2, Kalnciema iela 12, Meža iela 15, Rīga.
Dēļ tā, ka Mākslu izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola" īstenoto projektu Nr.1.2.1.4.i.0/1/23/I/CFLA/001 "Energoefektivitātes uzlabošana MIKC "Nacionālā Mākslu vidusskola" ēkās", kur projekta īstenošanas vietas ir norādītas Meža iela 15, Kalnciema iela 10 k-2, Rīga, tad ir paredzēts 33.punktā noteiktais ierobežojums.
Savukārt MK noteikumu anotācijā norādīts, ka minētais punkts ir attiecināms uz Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” projekta īstenošanas adresēm Meža iela 15, Kalnciema iela 10 k-2, Rīga.
Lūdzam salāgot MK noteikumu 33.punktā norādītās projekta īstenošanas adreses ar anotācijā norādītām adresēm.
Papildus MK noteikumu pielikumā norādīts, ka Mākslu izglītības kompetences centra “Nacionālā Mākslu vidusskola” projekta īstenošanas adreses kopā ir trīs - Kalnciema iela 10 k-2, Kalnciema iela 12, Meža iela 15, Rīga.
Dēļ tā, ka Mākslu izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola" īstenoto projektu Nr.1.2.1.4.i.0/1/23/I/CFLA/001 "Energoefektivitātes uzlabošana MIKC "Nacionālā Mākslu vidusskola" ēkās", kur projekta īstenošanas vietas ir norādītas Meža iela 15, Kalnciema iela 10 k-2, Rīga, tad ir paredzēts 33.punktā noteiktais ierobežojums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai precizēt 36.punktā norādītā perioda garumu: "..līdz projekta cikla beigām.". Vai tas ir domāts MK noteikumos un anotācijā norādītais "projekta pārskata periods (projekta dzīves cikls)" - 10 gadi, vai projekta pēcuzraudzības periods - 5 gadi atbilstoši MK noteikumu 38.punktā paredzētajam, vai kāds cits periods.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jaunā “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Regula 2024/2509), un saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Regula 2018/1046). Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 37.9. apakšpunktā atsauci uz Regulu 2018/1046, tās vietā norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām uz pretrunu un lūdzam pārlieicnāties, vai noteikumu 41.punktā iekļautā norma par atbalstu siltumenerģijas ražošanas avotu nomaiņai nav pretrunā ar noteikumu projekta 25.2 un 27.8 apakšpunktos iekļautajām atbalstāmajām darbībām un izmaksām, tas ir, vai pasākumā ir vai nav atbalstāmas arī izmaksas par siltumenerģijas ražošanas avotu nomaiņu (esošā ražošanas avota demontāžu). Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikt pašdeklarēšanās principu, paredzot, ka finansējuma saņēmējs sadarbības iestādei iesniedz informāciju tad, kad ir konstatējis, ka tas neatbilst 43.punktā minētajam. Kā arī papildus aicinām izvērtēt, vai nav jāparedz, ka Kultūras ministrija izvērtē atbilstību MK noteikumu 43.punktā minētajam, līdzīgi kā tas tiek darīts 5.1.1.5. SAM u.c.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Apstiprinot normatīvo regulējumu Atveseļošanas fonda 1.2.1.4.i. investīcijas "Energoefektivitātes uzlabošana valsts sektora ēkās, t.sk. vēsturiskajās ēkās" (1.2.1.4.i. investīcija) īstenošanai, Ministru kabineta lēmums (Ministru kabineta 2023.gada 8.augusta sēdes protokollēmuma Nr.38 79.§ “Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.4.i. investīcijas "Energoefektivitātes uzlabošana valsts sektora ēkās, t.sk. vēsturiskajās ēkās" īstenošanas noteikumi"” 5.punkts) noteica risinājumu, ka, lai novērstu riskus attiecībā uz finansējuma pieejamību visiem projektu iesniegumiem, kuriem tiks izstrādāta tehniskā dokumentācija 1.2.1.4.i. investīcijas finansējuma ietvaros, projektiem, kuriem ierobežotā finansējuma dēļ pēc tehniskās dokumentācijas izstrādes varētu netikt piešķirts finansējums projekta tālākai īstenošanai no 1.2.1.4.i. investīcijas, tiks paredzēta iespēja saņemt finansējumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.1.8. pasākumā "Energoefektivitāti veicinoši pasākumi kultūras infrastruktūrā" (2.1.1.8.pasākums). Ņemot vērā, ka 2.1.1.8 pasākuma ietvaros plānots īstenot tikai divus no četriem 1.2.1.4.i. investīcijas projektiem, kuriem netika piešķirts finansējums tālākais īstenošanai, aicinām papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju par situāciju ar pārējiem diviem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot vai arī pamatot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktu, ņemot vērā, ka tam nav sniegts pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-