Atzinums

Projekta ID
25-TA-908
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
4.2. rezultāta rādītājs – primārais enerģijas ikgadējais patēriņš 1 067 900  kWh/gadā. Rezultāta rādītāja vērtība tiek sasniegta, ja atlases kārtas projektu ietvaros veikti ieguldījumi, kas nodrošina primārās enerģijas samazinājumu vismaz 1 030 000 kWh/gadā apmērā;
Priekšlikums
Atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas  2021. - 2027. gadam rādītāju sadalījumam, 2.1.1.6.pasākuma "Pašvaldību ēku energoefektivitātes paaugstināšana" (turpmāk – 2.1.1.6 pasākums) trešās atlases kārtas ietvaros rezultāta rādītāju  - primārais enerģijas ikgadējais patēriņš - plānots sasniegt 1 067 901 kWh/gadā. Lūdzam precizēt sasniedzamo rādītāja vērtību vai iesūtīt Finanšu ministrijai aktualizētu 2.1.1.6.pasākumu rādītāju sadalījumu pa kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
8. Ja atlases kārtas ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums netiek izmantots, atlikušo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, sadarbības iestādei vienojoties ar atbildīgo iestādi par atlases nosacījumiem, novirza nākamo pasākuma atlases kārtu vai papildu uzsaukumu organizēšanai.
Priekšlikums
Pasākumam pagaidām paredzētas tikai 3 atlases kārtas - ierosinām 8.punktā atstāt tikai uzsaukumus vai papildināt anotāciju ar informāciju par iespējamām papildu kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
14. Atlases kārtas ietvaros ieguldījumus var veikt:
Priekšlikums
Lūdzu papildināt SAM MK noteikumu 14. punktu, iekļaujot, ka ieguldījumus var veikt arī ēku funkcionālajās teritorijās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
16. Projektu īsteno finansējuma saņēmēja īpašumā, valdījumā, pārvaldīšanā vai bezatlīdzības lietošanā esošajā ēkā vai ēkas daļā, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība. Ja ēkā vai ēkas daļā sniedz sabiedriskos pakalpojumus (ūdenssaimniecības vai siltumapgādes), kuru sniegšanas nodrošināšanai atbalstu piešķir kā kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, tad projektu iesniedz un īsteno sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kuram pašvaldība ir noteikusi pienākumu sniegt šo sabiedrisko pakalpojumu.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt SAM MK noteikumu 16. punktu, iekļaujot, ka tas attiecas arī uz ēkas funkcionāli saistīto teritoriju.
 
Piedāvātā redakcija
Projektu īsteno finansējuma saņēmēja īpašumā, valdījumā, pārvaldīšanā vai bezatlīdzības lietošanā esošajā ēkā vai ēkas daļā un ēkas funkcionāli saistītajā teritorijā, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība. (..)
5.
Noteikumu projekts
18. Ja projektu īsteno atbilstoši šo noteikumu 17.  punktam, projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē  vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu, ka tas atbilstoši šo noteikumu 17.6. apakšpunktam nodrošina atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķinu, kontroli un pārskatīšanu, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanu un atmaksāšanu.
Priekšlikums
Ņemot vērā administratīvā sloga samazināšanas pasākumus, kur vairs nav nepieciešams iesniegt vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu par pārkompensācijas kontroli, lūdzu šo punktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
19. Projekta attiecināmās izmaksas nepārsniedz ēkā īstenoto sabiedrisko pakalpojumu (ūdenssaimniecības vai siltumapgādes), ja attiecināms, sniegšanas jaudas īpatsvaru minēto pakalpojumu vērtības izteiksmē. Tās izmaksas, kas pārsniedz ēkā īstenoto sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas jaudas īpatsvaru šo pakalpojumu vērtības izteiksmē, nav iekļaujamas attiecināmajās izmaksās un ir finansējamas no līdzekļiem, par kuriem nav saņemts nekāds komercdarbības atbalsts. Sabiedrisko pakalpojumu jaudas sākotnējo īpatsvaru vērtības izteiksmē nosaka gada ietvaros, pamatojoties uz pēdējo triju finanšu gadu pārskatu datiem, salīdzinot ieņēmumus par sabiedriskajiem pakalpojumiem un ieņēmumus par citiem maksas pakalpojumiem.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt SAM MK noteikumu 19. punktu ar informāciju, ka punktā minētie ieņēmumi ir neto ieņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
22.8. projektā ir paredzētas darbības, kas nodrošina horizontālā principa ”Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanu (ja attiecināms).
Priekšlikums
Lūdzu dzēst piebildi "ja attiecināms" SAM MK noteikumu 22.8. apakšpunkta iekavās, ņemot vērā, ka atbilstoši vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikai projektā jāiekļauj vismaz viena horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (HP VINPI) vispārīgā darbība.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
25.5.1. enerģija, kas gadā saražota ar projektā iekļautajām iekārtām, 100 procentu apjomā tiks izmantota ēkas pašpatēriņam;
Priekšlikums
Aicinām atļaut nesaimnieciskai infrastruktūrai (pašvaldībai) uzlikt nosacījumu 80% pašpatēriņam, pēc līdzības kā 2014. - 2020. gada plānošanas perioda 4.2.2. Specifiskajā atbalsta mērķī "Atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes paaugstināšanu un atjaunojamo energoresursu izmantošanu pašvaldību ēkās".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
26.2.5. ēkas enerģijas patēriņa vadības viedo tehnoloģiju iegādes, piegādes, uzstādīšanas, ieregulēšanas un programmatūru licences vai programmatūras lietošanas pakalpojuma iegādes, kā arī viedo tehnoloģiju darbības nodrošināšanai nepieciešamo mākoņservisu izmantošanas izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzu definēt, kādam periodam attiecināmas programmatūru licenšu un mākoņservisu izmantošanas izmaksas (piemēram, norādot maksimālo laiku, uz kuru iespējams iegādāties programmatūras vai mākoņservisu lietošanas licences), jo to izmantošanai var būt dažādi darbības laika periodi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
26.2.7. atjaunojamos energoresursus izmantojošu enerģiju ražojošu, tai skaitā enerģiju akumulējošu, iekārtu iegādes, piegādes, uzstādīšanas un ieregulēšanas (ievērojot šo noteikumu 25.5. apakšpunkta nosacījumu par saražotās enerģijas izmantošanu projekta ietvaros attīstītajā ēkā) izmaksas, tai skaitā par siltumsūkņiem (gaiss, ūdens, zeme), saules kolektoriem, saules paneļiem un vēja ģeneratoriem. Šajā apakšpunktā minētās izmaksas, kā arī izmaksas, kas minētas šo noteikumu 26.2.4. un 26.2.8. apakšpunktā, kopā nepārsniedz 30 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
Priekšlikums
Aicinām nenoteikt ierobežojumus, jo primāri darbības ir vērstas uz energoefektivitāti un siltumnoturību un primāri neieguldot finansējumu energoefektivitātes un siltumnoturības darbos, nulles enerģijas ēku nevarēs sasniegt.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
26.6. iekštelpu remontdarbi tādā apjomā, lai nodrošinātu telpu pilnu pabeigtību pēc ēkas energosertifikātā paredzēto pasākumu īstenošanas.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt MK noteikumu 26.6. apakšpunktu, ka šīs izmaksas attiecināmas tikai uz to ēkas daļu, kas tiek tieši skarta ergoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanai, lai novērstu situācijas, ka, piemēram, ēkā tiek atjaunots tikai apgaismojums, bet tiek plānots veikt visu telpu pilna apmēra remontu.
Piedāvātā redakcija
iekštelpu remontdarbi tādā apjomā, lai nodrošinātu telpu pilnu pabeigtību pēc ēkas energosertifikātā paredzēto pasākumu īstenošanas (attiecināms tikai uz to ēkas daļu, kas tiek tieši skarta ergoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanai).
12.
Noteikumu projekts
26.7. attiecināmās izmaksas, kas ir saistītas ar projekta īstenošanu un veicamas ēkas funkcionāli saistītajā teritorijā, ir:
Priekšlikums
Rosinām piemērot procentuālu ierobežojumu apakšpunktā minētajām darbībām, jo MK noteikumu 26.7. apakšpunktos minētās darbības nav tieši saistītas ar pasākuma mērķa (uzlabot pašvaldību ēku un ar tām tieši saistītās infrastruktūras energoefektivitāti) sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
26.7.2. pretplūdu risinājumu izmaksas projekta teritorijā, tai skaitā lietusūdens savākšanas dīķu, kanālu, divpakāpju meliorācijas grāvju, mākslīgo mitrāju un mitrzemju, ūdens laukumu un kanālu notekūdeņu sistēmas atslogošanai, noteku, ūdens caurlaidīgu ietvju izbūves un citu dabā balstītu risinājumu izmaksas;
Priekšlikums
Lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kas pamato pretplūdu risinājumu (MK noteikumu 26.7.2. apakšpunkts) ieviešanas nepieciešamību, piemēram, jomas eksperta atzinums, vai arī kādi ir priekšnoteikumi šo risinājumu ieviešanai.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
28.3. finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta ietvaros atjaunojamā vai pārbūvējamā ēka vai ēkas daļa projekta īstenošanas rezultātā netiek atslēgta no efektīvas centralizētās siltumapgādes sistēmas un tiek turpināta efektīvas centralizētās siltumapgādes sistēmas siltumenerģijas izmantošana.
Priekšlikums
Lūdzu papildināt MK noteikumu 28.3. apakšpunktu ar atrunu "ja attiecināms", jo šī prasība nebūs attiecināma uz visām projektu ēkām, ņemot vērā, ka attiecināmi ir arī citi apkures risinājumi.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
31. Šo noteikumu 26. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja ar saimniecisko darbību nesaistītā projekta ēkā vai ēkas daļā, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, tiek sniegti parastie papildpakalpojumi un tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība, kas kopumā nepārsniedz 20 procentus no ēkas kopējās gada jaudas (platības, laika vai finanšu izteiksmē), vai ēkas daļas, kurā netiek veikta saimnieciskā darbība, gada jaudas (platības, laika vai finanšu izteiksmē). Šā punkta nosacījumi nav attiecināmi uz šo noteikumu 16. punktā minētajiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un 20. punktā minētajai nesaimnieciskai kultūras infrastruktūrai.
Priekšlikums
Ņemot vērā Eiropas Komisijas skaidrojumus, ka papildpakalpojumiem nav noteikts procentuāls ierobežojums pret infrastruktūras gada jaudu, kā tas ir papildinošas saimnieciskas darbības gadījumā, proti, papildpakalpojumiem nenosaka apjoma ierobežojumu, kā arī, lai izvairītos no nekorektas intepretācijas riska, ka 20% ierobežojums attiecas uz papildpakalpojumu un papildinošo saimniecisko darbību kopumā, lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu, vai un kāpēc 20 % apjoms attiecas uz papildinošo saimniecisko darbību un papildpakalpojumiem kopumā.

Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
38.3. ja projekta ietvaros tiek uzstādītas šo noteikumu 25.5. apakšpunktā minētās iekārtas, uzkrāj enerģijas patēriņa datus kalendāra gada ietvaros visā projekta dzīves ciklā un nodrošina nepieciešamo datu uzkrāšanu ar izsekojamu uzskaiti par finanšu plūsmām un aprēķiniem par elektroenerģijas pašpatēriņu un saražotās enerģijas daudzumu gada griezumā;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt apakšpunktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs informē sadarbības iestādi gadījumā, ja netiek izpildīti 25.5.apakšpunktā noteiktie nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
38.3. ja projekta ietvaros tiek uzstādītas šo noteikumu 25.5. apakšpunktā minētās iekārtas, uzkrāj enerģijas patēriņa datus kalendāra gada ietvaros visā projekta dzīves ciklā un nodrošina nepieciešamo datu uzkrāšanu ar izsekojamu uzskaiti par finanšu plūsmām un aprēķiniem par elektroenerģijas pašpatēriņu un saražotās enerģijas daudzumu gada griezumā. Konstatējot, ka netiek ievēroti šo noteikumu 25.5.apakšpunktā minētie izpildes nosacījumi, projekta iesniedzējs civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā un kārtībā iesniedz informāciju sadarbības iestādei par faktisko situāciju saistībā ar 25.5.apakšpunktā noteikto nosacījumu neizpildi;
17.
Noteikumu projekts
38.5. nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu un normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu;
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu  projekta 38.5. apakšpunktā ietvertās atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) 61. pantu nepieciešamību, jo minētās prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu projekta dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Lūdzam minēto precizēt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
39. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo, un sadarbības iestāde apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 50 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējuma.
Priekšlikums

Lūdzu vienotai izpratnei paskaidrot anotācijā šādus avansa pieškiršanas nosacījumus:
1. vai projekta īstenošanas laikā visu izmaksāto avansu maksimālā kopsumma ir 50 % no projektam piešķirtā ERAF vai ar to ir domāta viena avansa maksājuma maksimālais apmērs;
2. vai nākamo avansu var pieprasīt tikai, kad iepriekšējais avanss ir apgūts pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
46.1. nedrīkst kumulēt ar de minimis atbalstu citu atbalsta programmu, ad-hoc atbalsta vai individuālā atbalsta projektu ietvaros;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) 1. panta otrās daļas 3. punktam atbalsta programma ir tiesību akts vai akti, uz kuru pamata var piešķirt individuālu atbalstu komercsabiedrībām saskaņā ar tajos ietvertajiem nosacījumiem, proti, individuālais atbalsts ir komercdarbības atbalsts, kuru piešķir atbalsta programmā, savukārt atbilstoši KAKL 1. panta otrās daļas 1. punktam ad-hoc atbalsts ir komercdarbības atbalsts, kuru piešķir ārpus atbalsta programmas, lūdzam precizēt noteikumu projekta 46.1. apakšpunktu, piemēram, zemāk piedāvātajā redakcijā. 
Lūdzam pēc analoģijas precizēt arī noteikumu projekta 46.2. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
46.1. nedrīkst kumulēt ar de minimis atbalstu citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projektu ietvaros.
20.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijas 1.1. sadaļas otro teikumu precizēt atbilstoši noteikumu projekta  16.punktā noteiktajam, kas paredz, ka atbalsts tiek sniegts tiesību subjektiem, kuru īpašumā, valdījumā, pārvaldīšanā vai bezatlīdzības lietošanā esošajās ēkās tiks uzlabota energoefektivitāte un ietaupīti energoresursi, savukārt minētajā anotācijas sadaļā noteikts, ka tikai īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā ir noteikts, ka finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas sadarbības iestādei iesniedz pārskatu par enerģijas patēriņu attiecīgajā ēkā.
Lūdzam precizēt - tas ir domāts pēcuzraudzības pārskats vai Klimata un enerģētikas ministrijai (KEM) iesniedzamā informācija par enerģijas patēriņu un ietaupījumiem, kas izriet no Energoefektivitātes likuma 15.panta nosacījumiem.
Ja ir domāta KEM nepieciešamā informācija, lūdzam noteikt, ka to iesniedz vienu reizi par pilno kalendāro gadu pēc projekta beigām, ņemot vērā ar KEM saskaņoto pieeju, ka finansējuma saņēmējs par enerģijas patēriņu un ietaupījumu ziņo vienu reizi.
Šobrīd CFLA standartlīgumā jau ir iestrādāts Finansējuma saņēmēja pienākums ziņot par Projekta enerģijas patēriņa rādītājiem saskaņā ar Energoefektivitātes likuma 15. panta ceturto daļu, pēc Projekta pabeigšanas iesniedzot informāciju par objekta enerģijas patēriņu pirms un pēc Projekta īstenošanas, izmantojot Sadarbības iestādes tīmekļa vietnē www.cfla.gov.lv publicēto veidlapu. Pārskatu iesniedz vienu reizi, norādot informāciju par pirmo pilno kalendāro gadu pēc Projekta pabeigšanas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un  nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijas 1.3.apakšsadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" norādīto informāciju par iznākuma rādītāju "Publiskās ēkas ar uzlabotu energoefektivitāti", ņemot vērā, ka saskaņā ar VARAM sniegto informāciju Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. -2027. gadam Rādītāju sadalījumam,2.1.1.6.pasākuma trešās atlases kārtas ietvaros plānots sasniegt 21 964 m2. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka atbilstoši  Ministru kabineta 2024. gada 16.jūlija noteikumiem Nr. 480 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Energoefektivitātes veicināšana un siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana"  2.1.1.6. pasākuma "Pašvaldību ēku energoefektivitātes paaugstināšana" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi", 2.1.1.6. pasākuma pirmās atlases kārtas ietvaros plānots sasniegt 5 490 m2.

Tāpat lūdzam anotācijā izdalīt 2.1.1.6.pasākuma trešās atlases kārtas pašvaldību un privātā līdzfinansējuma sadalījumu vai iesūtīt šādu informāciju Finanšu ministrijai, lai varam nodrošināt datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu anotācijā izvērtēt 2.1.1.6. pasākuma demarkāciju ar 5.1.1.9. pasākumu "Objektu (patvertņu) pielāgošana un aprīkošana civilās aizsardzības mērķiem" un 2.1.3.1. pasākumu "Pašvaldību pielāgošanās klimata pārmaiņām", jo 5.1.1.9. pasākumā paredzēta III kategorijas patvertņu ierīkošana, savukārt 2.1.3.1 pasākumā - "zaļo risinājumu" izveide.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts":
- nepārprotami norādīt, vai siltumenerģijas ražošanas avotu izmantošanas prioritārās kārtības izvērtējumu jāveic tikai tādā gadījumā, ja projektu plānots īstenot valstspilsētā, vai jebkurā gadījumā, ja plānota cietās biomasas apkures iekārtu uzstādīšana;
- definēt vai minēt definīcijas avotu jēdzienam "projekta ēkas funkcionāli saistītā teritorija (ēkai piegulošā ārtelpa)", lai novērstu teritorijas apmēra interpretācijas;
- iekļaut skaidrojumu, ko saprot ar dabā balstītiem vai "zaļās infrastruktūras" risinājumiem (SAM MK noteikumu 26.7.4. apakšpunkts), sniedzot piemērus, un kā gūt pārliecību, ka iekļautā darbība ir dabā balstīts vai "zaļās infrastruktūras" risinājums;
- precizēt, ka atbalstu III kategorijas patvertņu ierīkošanai var saņemt tikai tad, ja par pašvaldības ēku atbilstību saņemts Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) atzinums, jo tā ir vienīgā kompetentā iestāde, kas var apliecināt atbilstību vadlīnijās noteiktajām prasībām.
Ja tiek pieļauta iespēja, piemēram, būveksperta sniegtam pamatojumam, ka pašvaldības ēka ir atbilstoša VUGD vadlīnijām, pastāv risks, ka projekta īstenošanas laikā, veicot apsekošanu, VUGD konstatēs, ka prasības nav izpildītas, tomēr ieguldījumi būs veikti.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā norādīto, ka  "[..] noteikumu projektam nav tieša negatīva ietekme uz principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu”, ņemot vērā, ka pasākumiem uz horizontālajiem principiem iespējama "Tieša pozitīva", "Netieša pozitīva" vai "Nav ietekmes".
Piedāvātā redakcija
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
MK noteikumu anotācijā ir noteikts, ka: "Noteikumu projekts paredz, ka izmaksas, kas saistītas ar III kategorijas patvertnes funkcionālajām prasībām atbilstoša telpu vai telpu grupu aprīkojuma iegādi un uzstādīšanu un izmaksas, kas saistītas ar telpu pārbūvi vai atjaunošanu atbilstoši III kategorijas patvertnes funkcionālajām prasībām kopā nepārsniedz 5 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām".
Lūdzam anotācijā precizēt atbilstoši MK noteikumu 26.4.punktā noteiktam, un ierobežojumu likt patvertņu aprīkošanai (aprīkojuma iegāde, kas minēts anotācijā) nevis ierīkošanas/ izbūves izmaksām, lai mazinātu administratīvo slogu lokālo būvdarbu tāmju sadalīšanā starp energoefektivitātes un patvernu izmaksām un pēc tam to uzraudzībā.

 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā "Risinājumu apraksts" noteikts, ka: "Noteikumu projekts paredz, ka jānodrošina panāktā enerģijas ietaupījuma uzturēšana ilgtermiņā, kur projekta iesniedzējs kopā ar projekta pieteikumu iesniedz plānotā enerģijas ietaupījuma ilgtermiņa uzturēšanas plānu (turpmāk - plāns), vai projekta iesniegumā sniedz informāciju par plāna izstrādāšanas laika grafiku un galvenajiem uzdevumiem, kas iekļaujami plānā, ja plāns uz pieteikuma sagatavošanas brīdi nav izstrādāts. Šādā gadījumā plānu iesniedz pirms ēkas pieņemšanas ekspluatācijā."
Lūdzam anotācijā precizēt atbilstoši MK noteikumu projekta 27.punktā noteiktam, ka šādā gadījumā plānu iesniedz pirms vai vienlaikus ar noslēguma maksājuma pieprasījumu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā precizēt 5.3.apakšpunktu atbilstoši 3.3.apakšpunktā norādītajam, kā arī 6.punktā vārdus “Kopējo valsts budžeta izdevumu summu veido” precizēt uz vārdiem “Kopējo izdevumu summu veido”, ievērojot, ka tālāk sniegtais skaidrojums ietver informāciju arī par pašvaldību budžetu un privāto finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50, izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās'' noteiktajam, ministrijām jēgpilni jāiesaista jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā (turpmāk - MK), lūdzam sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un MK sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-