Atzinums

Projekta ID
21-TA-1018
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība
Atzinums iesniegts
11.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta projekts
Iebildums
1) LBAS  iebilst pret rezultatīvā rādītāja “1. Īstenots pētījums, lai apzinātu pedagogu pieprasījuma un piedāvājuma prognozēšanas un nodarbinātības plānošanas sistēmas vajadzības:…” (11.lpp., Nr. 1.1.1.1.a)., izpildes termiņu 2023.gada 4.ceturksni un pret darbības rezultāta “2. Izveidota pedagogu darba samaksas darba grupa, kuras ietvaros ir izstrādāti priekšlikumi pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un darba slodžu sabalansēšanai periodam no 2023.gada 1.septembra līdz 2027.gada 1.septembrim.” (18.lpp., Nr.1.1.4.1.c.) izpildes termiņu – 2022.gada 4.ceturksni.
LBAS  lūdz rast iespēju vismaz pētījuma daļu par pedagogu nodarbinātības praksi (slodžu modeļiem, mobilitāti, u.c.) (rezultatīvā rādītāja Nr.1.1.1.1.a, 1.4.apakšpunkts) realizēt ne vēlāk kā 2022.gada 2.ceturksnī un tā izpildes termiņu salāgot ar pedagogu darba samaksas darba grupas priekšlikumu izstrādes termiņu, jo darba samaksas darba grupas priekšlikumiem būtu jābūt balstītiem arī uz minētā pētījuma datiem. LBAS vērš uzmanību, ka pedagogu darba samaksas darba grupa ir izveidota un LBAS dalīborganizācija - LIZDA ir aicinājusi IZM organizēt darba grupas par slodžu un darba samaksas sistēmas pilnveidi darbu tādā noslodzē, lai darbs pie slodžu un darba samaksas sistēmas pilnveides tiktu pabeigts līdz 2021./2022.mācību gada beigām, lai pedagogi savlaicīgi ir informēti par slodzes sadalījumu un lai var iesniegt finansējuma pieprasījumu 2023.gada budžetā, tāpēc darbības rezultāta 1.1.4.1.c Nr.2 izpildes termiņš būtu nosakāms ne vēlāk kā 2022.gada 2.ceturksnis.

2) LBAS iebilst par sadaļā 1.1.4.2. Pilnveidot pedagogu atalgojuma modeli, tostarp izvērtējot pedagogu slodžu līdzsvarošanu starp pirmsskolas izglītības un vispārējās pamata un vidējās izglītības pedagogiem, rezultatīvā rādītāja “3. Sagatavoti priekšlikumi normatīvā regulējuma izmaiņām, lai pakāpeniski ieviestu atlīdzības finansēšanu no valsts budžeta visiem pirmsskolas pedagogiem” (19.lpp., Nr. 1.1.4.2.a). noteikto termiņu - 2022. g. 4. ceturksni un rosina termiņu noteikt ne vēlāk kā 2022.gada 2.ceturksni, lai varētu 2023.gada valsts budžetā ieplānot pirmsskolas izglītības pedagogu vienas darba stundas izmaksu izlīdzināšanu ar pārējo vispārējās izglītības pedagogu darba stundas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
1) Lūdzam papildināt līdzatbildīgās institūcijas ar LBAS pie šādiem darbības rezultātiem:

2.1.2.1.d. “Nodrošināta sistemātiska profesionālās izglītības satura pilnveide un tālākā attīstība un profesionālās izglītības iestāžu kapacitātes stiprināšana kvalitatīvā profesionālās izglītība satura īstenošanā.”
2.1.2.5.b. “Pilnveidota nozaru kvalifikāciju sistēma, papildinot Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras 5.līmeņa profesiju standartus un profesionālās kvalifikācijas prasības.”
2.1.3.2.c. “Nodrošinātas mācīšanās rezultātu novērtēšanas, pārneses, atzīšanas un uzkrāšanas iespējas.”

2) Lūdzam papildināt līdzatbildīgās institūcijas ar sociālie partneri pie šādiem darbības rezultātiem:

3.3.2.3.a. “Izstrādāts ietvars valsts atbalsta sistēmas izveidei, lai motivētu darba devējus aktīvāk veicināt savu darbinieku prasmju attīstību un papildu izglītošanos.”
3.3.2.3.b. “Izveidots Latvijas situācijai atbilstošs pieaugušo izglītības finansēšanas modelis.”
4.1.1.3.a. “Nodrošināta sociālo un sadarbības partneru līdzdalība kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā.
Piedāvātā redakcija
-