Atzinums

Projekta ID
24-TA-1369
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt Centra vadītāja (valdes locekļa) amatam piemēroto amata klasifikāciju. Saskaņā ar MK 26.04.2023. noteikumu Nr. 262 šī amata klasifikācija nosakāma ar 6.un 32.punktos noteiktajiem kritērijiem. Vienlaikus lūdzam arī pārskatīt amata "standarti" norādīto amatu klasifikāciju, jo šobrīd norādītais līmenis ir atbilstošs īpaši lielai iestādei (kurā nodarbināti vismaz 1500 darbinieki). Tāpat neskaidra ir amata "metodoloģija" norādītā amatu klasifikāciju, jo no pievienotajiem skaidrojumiem Anotācijā nav noprotams, kādus projektus minētā kapitālsabiedrība īstenos, kā arī potenciālais projektu apjoms u.c. kritēriji. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Attiecībā uz sabiedrībai "Latvijas Digitālās veselības centrs" paredzētajām amata vietām nepieciešamo lielo finansējuma apmēru ir būtisks un svarīgs FM viedoklis, jo minētais ietekmē kopējo nepieciešamo budžeta finansējumu ne tikai 2024.gadam, bet arī turpmākajiem gadiem. Veselības ministrijai arī ir izpildāms MK 27.08.2024. MK sēdes protokola Nr. 33 §52 3.punkts.
Vienlaikus Valsts kanceleja kopumā neatbalsta Anotācijas pielikumā norādīto atlīdzības apmēru, īpaši attiecībā uz tādiem amatiem kā “arhitektūra” un “izstrāde”, kā arī Centra vadītājs. Nav pamatoti Centra vadītājam mēnešalgu noteikt 6025 euro apmērā. Vēršam uzmanību, ka, tā kā minētās kapitālsabiedrības izdevumu segšanas avots ir valsts budžeta līdzekļi, nepieciešams piemērot arī atlīdzību kā valsts iestādē nodarbinātajam, t.i., 2024.gadā skalas viduspunkts (kas ir konkurētspējīga atlīdzība ar privāto sektoru) 5500 euro.
Šobrīd VM piedāvātais atlīdzības apmērs atsevišķiem speciālistiem ("arhitektūra", "izstrāde") krietni pārsniedz līdzīgu amatu veicēju atlīdzību citās valsts tiešās pārvaldes iestādēs, kuras arī strādā ar valsts nozīmes informācijas sistēmām, kas pēc savas būtības ir unikālas un visaptverošas (piem. VRAA, PLMP, IeMIC  u.c.). Šāda pieeja vēl vairāk veicina situāciju, ka ar valsts budžeta līdzekļiem tiek veicināta negodīga konkurence starp līdzīga darba veicējam. Tas liecina, ka, vēl nezinot potenciālos amatu veicējus un to kompetences, jau tiek noteikta nepamatoti augsta atlīdzība, tādējādi šāda atlīdzības noteikšana nekādā veidā nebūs balstīta uz darba sniegumu.
Minētais ir neatbalstāms, jo norādītais mēnešalgas apmērs ir pielīdzināts esošās mēnešalgu skalas maksimālajam apmēram, turklāt amatam “arhitektūra” vēl  tiek piemērots arī tirgus koeficients, tādējādi ievērojami pārsniedzot konkurētspēju tirgū (jo mēnešalgu skalas viduspunkts ir 80% no līdzīgas vērtības darba privātajā sektorā, bet šajā situācijā, alga tiek noteikta skalas maksimālajā apmērā un vēl piemērots tirgus koeficients).
Ņemot vērā, ka tādi amati kā “arhitektūra” un “izstrāde” varētu būt nepieciešami uz terminētu laika posmu, tad nopietni apsverama ir iespēja šādus speciālistus piesaistīt kā ārpakalpojuma sniedzējus, izmantojot publiskā iepirkuma procedūru.
Attiecībā uz amatam "Centra vadītājs" nosakāmo mēnešalgas apmēru papildus ir norādāms, ka, kamēr nav zināms potenciālās iestādes lielums (budžets, amata vietu skaits u.tml.), nav lietderīgi un pamatoti noteikt tik augstu atlīdzību, bet potenciāli vienlaikus izvērtējama arī vadības pakalpojuma piesaiste kā ārpakalpojumam līdz brīdim, kamēr kapitālsabiedrība uzsāk pilnvērtīgu darbību.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk