Atzinums

Projekta ID
25-TA-59
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā nav informācijas par katru reizi realizēto naftas produktu apjomu, tādējādi ir nepieciešams precizēt noteikumu projekta 53.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
53. Valsts ieņēmumu dienests pēc pārvaldītāja pieprasījuma elektroniski nosūta pārvaldītājam informāciju par komersantu iepriekšējā mēnesī patēriņam nodoto (tai skaitā Latvijā realizēto, savam patēriņam izlietoto), saražoto (tai skaitā uz citām Eiropas Savienības dalībvalstīm un uz trešajām valstīm izvesto) naftas produktu apjomu, kā arī informāciju par naftas produktu apriti muitas noliktavās.  Pārvaldītājam ir tiesības šajā punktā minēto informāciju pieprasīt iesniegt pakalpojuma maksas maksātājiem.
 
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka "Vienlaikus atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 2. panta trešai prim daļai šā likuma noteikumi nav piemērojami, ja rotācijai atsavināmi valsts īpašumā esošie naftas produkti, ko uztur kā rezervi (drošības rezerves) atbilstoši Enerģētikas likumam. Lai minētos naftas produktus uzturētu atbilstoši derīguma termiņam, tos vai nu atsavina piegādātājs saskaņā ar publiskā iepirkuma līgumā paredzētu pienākumu atjaunot naftas produktu rezervju krājumus, vai arī pārvaldītājs to veic, pieņemot lēmumu saskaņā ar Enerģētikas likuma 72. pantu par iespējami augstāku cenu, un līdzekļus ieskaita drošības rezervju uzkrāšanas fondā. Tādējādi, atsavinot drošības rezerves, pārvaldītājam ir jāpiemēro arī Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 2. panta trešā prim daļā noteiktie atsavināšanas nosacījumi."
Lūdzam:
1)  attiecīgi anotācijā precizēt un atsaukties uz Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 2.panta 3.daļu nevis 2.panta trešo prim daļu;
2) precizēt anotāciju, t.i., priekšlikumā pasvītroto teikumu un norādīt, ka "Tā kā saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma 3. panta pirmās daļas 13. punktu un Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 4. panta trešās daļas 8. punktu pārvaldītājs, veicot drošības rezervju izveidi, uzturēšanu un rotāciju drošības apsvērumu dēļ nepiemēro Publisko iepirkumu likuma un Aizsardzības un drošības jomas iepirkuma tiesisko regulējumu, attiecībā uz valsts īpašumā esošo naftas produktu rotāciju, ko uztur kā rezervi (drošības rezerves) atbilstoši Enerģētikas likumam, nav attiecināms Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktais par publisko iepirkuma līgumu. Neatkarīgi no tā, ka šajā gadījumā tas būs uzskatāms kā pakalpojums, pārvaldītājam, attiecībā uz valsts īpašumā esošo naftas produktu rotāciju, jāņem vērā Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā noteiktais par minēto naftas produktu atsavināšanu rotācijai."
 
Piedāvātā redakcija
-