Atzinums

Projekta ID
24-TA-2969
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām rīkojuma projekta 2.punktā aizstāt vārdus "finansējuma saņēmēju" ar vārdiem "projekta iesniedzēju", ņemot vērā, ka par finansējuma saņēmēju atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumam uzskatāms subjekts, kura projekta iesniegums apstiprināts minētajā likumā noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt rīkojuma projekta 3. punktu arī ar atbilstību 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" apstiprinātajiem projekta iesnieguma atlases kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Tā kā projektā paredzēts izveidot arhīva moduli, kas nodrošinās TAP portālā uzkrātās informācijas saglabāšanu un centralizētu datu nodošanu Latvijas Nacionālajā arhīvā, aicinām izvērtēt, vai pases projekta 1.2.apakšpunkts būtu papildināms, sadarbības partneru uzskaitījumā ietverot Latvijas Nacionālo arhīvu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Pases projekta 1.2. apakšpunktā norādīts, kuri ir indikatīvie projekta īstenošanas partneri, un to uzskaitījumā minētas trīs informācijas sistēmas. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondus regulējošajiem normatīvajiem aktiem tiek lietots jēdziens "sadarbības partneris", turklāt Ministru kabineta 2024. gada 4. jūnija noteikumu Nr. 338 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.1. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu attīstība un iespēju radīšana privātajam sektoram" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 338) 22. punktā noteikts, ka projekta iesniedzējs, slēdzot rakstisku sadarbības līgumu, kurā noteikti pušu pienākumi, tiesības un atbildība projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā, par sadarbības partneri var piesaistīt citu tiešās pārvaldes iestādi, pašvaldību, plānošanas reģionu, publiskas personas kapitālsabiedrību (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai), biedrību vai nodibinājumu (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai) vai tiesu varas institūciju.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt pases projekta 1.2. apakšpunktu, lietojot jēdzienu "sadarbības partneris", un sadarbības partneru uzskaitījumā ietverot subjektus atbilstoši noteikumu Nr. 338 22. punktā minētajam, pēc nepieciešamības pievienojot papildu skaidrojumu par attiecīgo subjektu izstrādāto informācijas sistēmu izmantošanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt pases projekta 6.sadaļu ar konkrētiem uzlabojumu procentu aprēķiniem. Vēršam uzmanību, ka no šobrīd esošās redakcijas nav skaidrs uz kādiem datiem balstās šie pieņēmumi attiecībā uz procesu efektivitātes pieaugumu, piemēram:
•    valdībai un valsts pārvaldes iestāžu vadītājiem – laika un resursu ietaupījums līdz 25–30 % (atkarībā no moduļa); 
•    IT speciālistiem – laika ietaupījums līdz 30 %;
•    arhivāriem – laika ietaupījums līdz 20 %;
•    TA projektu izstrādātājiem – darba efektivitātes pieaugums līdz 15 %;
•    saimnieciskās darbības veicējiem – laika ietaupījums informācijas iegūšanā un analīzē līdz 15 %;
•    sabiedrībai – laika un efektivitātes pieaugums, piedaloties sabiedrības līdzdalībā, līdz 10–20 %. 
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pases projekta 6. sadaļā nav iekļauta informācija attiecībā uz finansiālo projekta analīzi, kas ir izmērāma finansiālajos līdzekļos. Lūdzam atbilstoši izlabot. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu pārliecību, ka projekta ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts saimnieciskās darbības veikšanai, un ņemot vērā to, ka tā ir būtiska informācija projekta izvērtēšanai, lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotācijas 1.6.sadaļu “Cita informācija” un pasi ar informāciju, ka Valsts kancelejai kā finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Rīkojuma projekta 5.punktā tiek paredzēts atbalstīt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas ne vairāk kā 480 000 euro gadā, lūdzam attiecīgi papildināt anotācijas 3. sadaļas 6.2. punktu ar minēto izmaksu aprēķinu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts tiks skatīts Ministru kabinetā 2025. gadā, lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulā kā “n-gadu” norādīt 2025. gadu, attiecīgi precizējot tabulā norādīto informāciju, kā arī atbilstoši 5.punktam precizēto finansiālo ietekmi norādīt arī 5.1. apakšpunktā. Papildus lūdzam punktā “Cita informācija” sniegt informāciju, ka nepieciešamo finansējumu Valsts kanceleja lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” un finansējumu projekta rezultātu uzturēšanas izmaksu segšanai pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-