Iebildumi / Priekšlikumi
Nepieciešams risinājums, lai pašvaldībām būtu piešķirta piekļuve Nacionālā veselības dienesta datu bāzē esošajai informācijai.
Sadarbības teritorijas civilās aizsardzības plāns ar tā pielikumiem tiek apstiprināts domes sēdē (daudzpakāpju sistēma, kas paredz, ka sākotnēji jautājumu izskatot sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas sēdē, tad domes pastāvīgā komitejā/ās un tad domē). Ja informācija tiek sagatavota un aizpildīta valsts izveidotā valsts informācijas sistēmā, tad nav skaidrs, kā elektroniski ievadītu informāciju datu bāzē apstiprināt domes sēdē. Vai SAB atzītas šifrēšanas metodes to pieļauj?
Nepieciešams izstrādāt vadlīnijas, kā prioritizēt pašvaldības funkcijas lai spētu izpildīt kritiskās funkcijas. Nav skaidrs, kas izņēmuma stāvokļa un kara laika situācija ir pašvaldības kritiskās funkcijas.
Papildināt ar vārdiem “atbilstoši NBS un VUGD izstrādātajai procedūrai”.
Nav skaidrs divu procentu aprēķina pielietojums Pielikuma kontekstā. Vai tiešām visi pašvaldību resursi kā pašvaldību materiālās rezerves būtu aprēķināmas uz 2 procentiem no pašvaldības dzīvojošo?
Informācijai jābūt iegūtai no pirmavota VID vai no valsts uzturētiem reģistriem.
Jābūt izstrādātai procedūrai, kādā veidā pašvaldībai šāda informācija ir iegūstama un uzturama, kā arī jābūt izstrādātai veidlapai, kas parāda, kāda veida informāciju ir jāapkopo.
19.punktā sniegt definīciju vai dot skaidrojumu terminam “kaimiņdrošības datu bāzes”.
17.-18.punktā noteiktā informācija nav pieejama pašvaldībai. Izņēmuma un kara laikā noteicošais ir informācijas saņemšanas ātrums no pirmavota. Lūdzam svītrot šo informāciju un nepieciešamības gadījumā NBS informāciju pieprasīt no Iekšlietu ministrijas vai valsts datu reģistriem vai dot precīzu algoritmu, kā izņēmuma stāvoklī pašvaldība var steidzami pieprasīt aktuālo informāciju.
Izteikt 13 .punktu sekojoši Lai ievērotu informācijas drošības prasības un nodrošinātu klasificētās informācijas aizsardzību, nepieciešams paredzēt mehānismu, kā CAK komunikācijas vēstījumi tiek koordinēti ar NBS. Savukārt, lai veicinātu CAK darbības un iedzīvotāju informēšanas efektivitāti, CAK sastāvā nepieciešams paredzēt vadošās pašvaldības amatpersonas vai darbiniekus, kuras ir atbildīgas par komunikācijas jomu (sabiedriskās attiecības, stratēģiskā komunikācija), atbilstoši Valsts krīzes komunikācijas stratēģijai”.
Izteikt Pielikuma 11. punktu sekojošā redakcijā : Informācijas aktualizēšana valsts vienotajā informācijas sistēmā par infrastruktūru, kurai valsts apdraudējumu laikā jānodrošina vai jāpastiprina esošā apsardze.
Nepieciešams izveidot veidlapu saraksta aizpildīšanai, kā arī izstrādāt vadlīnijas, pēc kādiem principiem veidot sarakstu.
Nepieciešams izveidot veidlapu saraksta aizpildīšanai, kā arī izstrādāt vadlīnijas, pēc kādiem principiem veidot sarakstu.
10. Miera laikā atrunāti pašvaldības pienākumi un rīcība iespējamā pretmobilitātes (šķēršļu) plāna realizācijas atbalstam, atbilstoši NBS vadlīnijām par pretmobilitātes (šķēršļu) plāna izstrādi un aktualizāciju”.
Izslēgt šo punktu
Lūdzam izveidot valsts vienotu informācijas sistēmu informācijas apmaiņas mehānismam ar NBS ar piekļuvi Satiksmes ministrijas (VSIA “Latvijas Valsts ceļi”) sistēmai, lai saskaņotu autoceļu būvprojektus (un autoceļu kompleksā ietilpstošajām mākslīgajām būvēm - tiltiem un caurtekām) un Ekonomikas ministrijas (BIS) sistēmai par meliorācijas sistēmām.
7. Pašvaldības un tās sadarbības partneru valdījumā esošās pretmobilitātes materiālu (piemēram, dzelzsbetons, koki, grants) smagās tehnikas, un tās apkalpojošā (pašvaldībā strādājošā) personāla apzināšana un nodrošināšana atbilstoši NBS tiešaistes risinājuma izstradātajam katalogam pretmobilitātes pasākumu veikšanai valsts apdraudējuma gadījumā, kā arī šī personāla apmācība pretmobilitātes pasākumu veikšanai un NBS pretmobilitātes materiāltehnisko līdzekļu izvietošana uz pašvaldību īpašuma miera laikā.
Papildus tam:
Nav skaidrs, kas nodrošina pašvaldībā strādājošā personāla apmācību pretmobilitātes pasākumu veikšanai valsts apdraudējuma gadījumā.
Nepieciešams izstrādāt veidlapu resursu (meteriālu, tehnikas u.tml.) uzskaitei, kuru aizpilda pašvaldības.
4. Miera laikā atbilstoši NBS prasībām izstrādāts un pārbaudīts mehānisms par NBS pieeju pašvaldības datu bāzēm, kas nepieciešamas valsts apdraudējuma pārvarēšanai, kā arī piekļuves nodrošināšana pašvaldības padotībā esošo iestāžu videonovērošanas sistēmām (tiešsaistes režīmā) un tajās uzglabātajiem datiem valsts apdraudējuma gadījumā un plānoto militāro mācību laikā.
Pielikuma 1.2. punkts neatbilst likuma delegējumam