Atzinums

Projekta ID
21-TA-1017
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
26.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Piedāvāta redakcija neatbilst Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likuma 15. panta 2 daļas deleģējumam 
Piedāvātā redakcija
Izslēgt piedāvāto redakciju, jo nav atbilstoša delegējuma 
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizējami pielikuma 26  un 27 punkti 
Piedāvātā redakcija
Abos punktos aiz vārda “pieeja” papildināt ar vārdiem “Nacionālā veselības dienesta datu bāzē esošajai”.
Nepieciešams risinājums, lai pašvaldībām būtu piešķirta piekļuve Nacionālā veselības dienesta datu bāzē esošajai informācijai.
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizējams Pielikuma 23 punkts 
Piedāvātā redakcija
Informācija par pašvaldības teritorijā reģistrētajām patvertnēm un citām ēkām, kas atbilst valsts noteiktām patvertnes prasībām (civilās aizsardzības inženiertehniskās būves).
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Pārstrādājama pielikuma 32 punkta redakcija 
Piedāvātā redakcija

Sadarbības teritorijas civilās aizsardzības plāns ar tā pielikumiem tiek apstiprināts domes sēdē (daudzpakāpju sistēma, kas paredz, ka sākotnēji jautājumu izskatot sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas sēdē, tad domes pastāvīgā komitejā/ās un tad domē). Ja informācija tiek sagatavota un aizpildīta valsts izveidotā valsts informācijas sistēmā, tad nav skaidrs, kā elektroniski ievadītu informāciju datu bāzē apstiprināt domes sēdē. Vai SAB atzītas šifrēšanas metodes to pieļauj?

5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt pielikuma 30 punktu 
Piedāvātā redakcija

Nepieciešams izstrādāt vadlīnijas, kā prioritizēt pašvaldības funkcijas lai spētu izpildīt kritiskās funkcijas. Nav skaidrs, kas izņēmuma stāvokļa un kara laika situācija ir pašvaldības kritiskās funkcijas.

6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt pielikuma 28 punktu 
Piedāvātā redakcija

Papildināt ar vārdiem “atbilstoši NBS un VUGD izstrādātajai procedūrai”.

Nav skaidrs divu procentu aprēķina pielietojums Pielikuma kontekstā. Vai  tiešām visi pašvaldību resursi kā pašvaldību materiālās rezerves būtu aprēķināmas uz 2 procentiem no pašvaldības dzīvojošo?

7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Pielikuma 20 punkts ir pilnībā jāparstrādā 
Piedāvātā redakcija

Informācijai jābūt iegūtai no pirmavota VID vai no valsts uzturētiem reģistriem.

Jābūt izstrādātai procedūrai, kādā veidā pašvaldībai šāda informācija ir iegūstama un uzturama, kā arī jābūt izstrādātai veidlapai, kas parāda, kāda veida informāciju ir jāapkopo.

8.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt 19 punktu 
Piedāvātā redakcija

19.punktā sniegt definīciju vai dot skaidrojumu terminam “kaimiņdrošības datu bāzes”.

9.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Izslēgt  Pielikuma 17 un 18 . punktu 
Piedāvātā redakcija

17.-18.punktā noteiktā informācija nav pieejama pašvaldībai. Izņēmuma un kara laikā noteicošais ir informācijas saņemšanas ātrums no pirmavota. Lūdzam svītrot šo informāciju un nepieciešamības gadījumā NBS informāciju pieprasīt no Iekšlietu ministrijas vai valsts datu reģistriem vai dot precīzu algoritmu, kā izņēmuma stāvoklī pašvaldība var steidzami pieprasīt aktuālo informāciju.

10.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt pielikuma 13 .punktu 
Piedāvātā redakcija

Izteikt 13 .punktu sekojoši Lai ievērotu informācijas drošības prasības un nodrošinātu klasificētās informācijas aizsardzību, nepieciešams paredzēt mehānismu, kā CAK komunikācijas vēstījumi tiek koordinēti ar NBS. Savukārt, lai veicinātu CAK darbības un iedzīvotāju informēšanas efektivitāti, CAK sastāvā nepieciešams paredzēt vadošās pašvaldības amatpersonas vai darbiniekus, kuras ir atbildīgas par komunikācijas jomu (sabiedriskās attiecības, stratēģiskā komunikācija), atbilstoši Valsts krīzes komunikācijas stratēģijai”.

11.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt Pielikuma 11 punktu. Miera laikā definēts un pēc nozīmības prioritizēts pašvaldības teritorijā esošās infrastruktūras saraksts, kam valsts apdraudējumu laikā jānodrošina vai jāpastiprina esošā apsardze.
Piedāvātā redakcija

Izteikt Pielikuma 11. punktu sekojošā redakcijā : Informācijas aktualizēšana valsts vienotajā informācijas sistēmā par infrastruktūru, kurai valsts apdraudējumu laikā jānodrošina vai jāpastiprina esošā apsardze.

Nepieciešams izveidot veidlapu saraksta aizpildīšanai, kā arī izstrādāt vadlīnijas, pēc kādiem principiem veidot sarakstu.

 

Nepieciešams izveidot veidlapu saraksta aizpildīšanai, kā arī izstrādāt vadlīnijas, pēc kādiem principiem veidot sarakstu.

12.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt  Pielikuma 10. punktu 
Piedāvātā redakcija

10. Miera laikā atrunāti pašvaldības pienākumi un rīcība iespējamā pretmobilitātes (šķēršļu) plāna realizācijas atbalstam, atbilstoši NBS vadlīnijām par pretmobilitātes (šķēršļu) plāna izstrādi un aktualizāciju”.

13.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Izslēgt pielikuma 9. punktu 
Piedāvātā redakcija

Izslēgt šo punktu 

Lūdzam izveidot valsts vienotu informācijas sistēmu informācijas apmaiņas mehānismam  ar NBS ar piekļuvi Satiksmes ministrijas (VSIA “Latvijas Valsts ceļi”) sistēmai, lai saskaņotu autoceļu būvprojektus (un autoceļu kompleksā ietilpstošajām mākslīgajām būvēm - tiltiem un caurtekām) un Ekonomikas ministrijas (BIS) sistēmai par meliorācijas sistēmām.

14.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Precizēt Pielikuma 7. punktu 
Piedāvātā redakcija

7. Pašvaldības un tās sadarbības partneru valdījumā esošās pretmobilitātes materiālu (piemēram, dzelzsbetons, koki, grants) smagās tehnikas, un tās apkalpojošā (pašvaldībā strādājošā) personāla apzināšana un nodrošināšana  atbilstoši NBS  tiešaistes risinājuma izstradātajam katalogam pretmobilitātes pasākumu veikšanai valsts apdraudējuma gadījumā, kā arī šī personāla apmācība pretmobilitātes pasākumu veikšanai un NBS pretmobilitātes materiāltehnisko līdzekļu izvietošana uz pašvaldību īpašuma miera laikā.

Papildus tam:

Nav skaidrs, kas nodrošina pašvaldībā strādājošā personāla apmācību pretmobilitātes pasākumu veikšanai valsts apdraudējuma gadījumā.

Nepieciešams izstrādāt veidlapu resursu (meteriālu, tehnikas u.tml.) uzskaitei, kuru aizpilda pašvaldības.

15.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
4. Precizēt pielikuma 4. punktu 
 
Piedāvātā redakcija

4. Miera laikā atbilstoši NBS prasībām izstrādāts un pārbaudīts mehānisms par NBS pieeju pašvaldības datu bāzēm, kas nepieciešamas valsts apdraudējuma pārvarēšanai, kā arī piekļuves nodrošināšana pašvaldības padotībā esošo iestāžu videonovērošanas sistēmām (tiešsaistes režīmā) un tajās uzglabātajiem datiem valsts apdraudējuma gadījumā un plānoto militāro mācību laikā.

16.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Pielikuma 1.2. punkts neatbilst deleģējumam 
Piedāvātā redakcija

Pielikuma 1.2. punkts neatbilst likuma delegējumam 

17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nav norādīta finanšu ietekme uz pašvaldību budžetiem 
Piedāvātā redakcija
Likuma “Par pašvaldībām” 8.pants nosaka, ka autonomās funkcijas pašvaldībai ir jāfinansē no pašu ieņēmumiem. Nepieciešams papildināt Anotācijas 3.nodaļu par tiesību akta projekta ietekmi uz pašvaldību budžetu.