Atzinums

Projekta ID
24-TA-2855
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Kaut arī līdzīgs tiesiskais regulējums ir ietverts Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma (turpmāk - Aprites likums) 18.pantā, atkārtoti lūdzam likumprojekta "Grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā" (turpmāk - likumprojekts) sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā) (turpmāk - anotācija) skaidrot, par kādām ANO Ekonomikas un sociālās padomes Narkotiku komisijas prasībām ir runa likumprojekta 1.pantā ietvertajā Aprites likuma 7.2 panta piektajā daļā, kur attiecīgās prasības ir noteiktas un pieejamas, kā arī kāds ir to juridiski saistošais spēks.
Lūdzam arī precizēt anotācijā minēto skaidrojumu: "Likuma 7.2 panta piektās daļas prasības ir paredzēts attiecināt tikai uz Zāļu valsts aģentūru un tās nav paredzēts attiecināt uz privātpersonu." Proti, minētais neatbilst likumprojekta 1.pantā ietvertā Aprites likuma 7.panta piektajai daļai, kas pēc būtības paredz pienākumu privātpersonai - attiecīgo vielu saturošu zāļu importu persona drīkst veikt tikai tad, ja ir saņemta attiecīga atļauja. Ja ar anotācijā ietverto skaidrojumu ir domāts, ka ANO Ekonomikas un sociālās padomes Narkotiku komisijas prasības nav paredzēts attiecināt uz privātpersonām, bet gan tieši un tikai uz Zāļu valsts aģentūru, tai izdodot ikreizēju atļauju, tad aicinām tā arī norādīt, atbilstoši precizējot skaidrojumu.
Atkārtot arī aicinām anotācijā ne tikai citēt, bet pēc būtības izvērstāk pamatot likumprojektā ietverto tiesisko regulējumu. Aicinām, piemēram, ne tikai norādīt, ka "[m]inētās prasības ir atbilstošas ANO 1961.gada 30.marta Vienotajā Konvencijā par narkotiskajām vielām noteiktajām", bet izvērstāk skaidrot, kā likumprojektā ietvertais tiesiskais regulējums, tostarp Aprites likuma 7.2 pants, atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām. Aicinām arī izvērtēt un, ja likumprojektā ir ieviestas kādas minētās konvencijas prasības, aizpildīt anotācijas 5.2.apakšsadaļu un 5.5.apakšsadaļas 2.tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām precizēt likumprojektā ietvertajā Pārejas noteikumu 9.punktā lietoto terminoloģiju atbilstoši Administratīvajā procesa likumā lietotajai terminoloģijai. Proti, aicinām vārdu "noslēgtās lietas" vietā lietot vārdus "izskatītās lietas" un vārdu "uzsāktās lietas" vietā lietot vārdus "izskatīšanā esošās lietas", tāpat aicinām vārdu "noslēdz" un "pēc noslēgšanas" vietā lietot vārdus "izskata" un "pēc izskatīšanas".
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut likumprojektā norādi par likumprojekta spēkā stāšanās laiku saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 30.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 1.2.apakšsadaļu, norādot pamatojumu spēkā stāšanās termiņam.
 
Piedāvātā redakcija
-