Atzinums

Projekta ID
24-TA-2172
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
15.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Izvērtējumā secināts, ka TAP2027 nepieciešami atsevišķi precizējumi, lai aktualizētu RR un to sasniedzamos mērķus, kā arī pasākumu redakcijas, sākotnēji plānotos termiņus un iesaistītās institūcijas. Sadaļā “5. Priekšlikumi turpmākajai rīcībai” minēts, ka ar šo informatīvo ziņojumu TAP2027 tiek veikta virkne precizējumu. Saskaņā ar  02.12.2014. Ministru kabineta noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi ” 47.punktu politikas plānošanas dokumentu aktualizē tādā kārtībā, kādā attiecīgais plānošanas dokuments apstiprināts. Grozījumus veic politikas plānošanas dokumenta pamattekstā un apstiprināšanai Ministru kabinetā iesniedz dokumenta konsolidēto redakciju. Līdz ar to, ja ir nepieciešami grozījumi pamatnostādnēs, tie nav veicami šī ziņojuma ietvarā, bet informatīvajam ziņojumam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts būtu jāpapildina ar uzdevumu Satiksmes ministrijai veikt attiecīgos grozījumus TAP2027, un tie jāvirza apstiprināšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Pašlaik ziņojuma piektajā nodaļā  "Priekšlikumi turpmākajai rīcībai" ietvertie priekšlikumi vairumā gadījumu ir priekšlikumi precizēt rezultatīvos rādītājus un to sasniedzamās vērtības, pārskatīt mērķa formulējumu, papildināt līdzatbildīgo institūciju uzskaitījumu pie atsevišķiem uzdevumiem, pagarināt termiņus uzdevumu izpildei. Vienlaikus vairāki poltikas mērķi un politikas rezultāti nav sasniegti un daži no tiem ar ļoti augstu varbūtību netiks sasniegti, tādēļ aicinām izvērtēt un ietvert ziņojumā plašākus priekšlikumus transporta nozares politikas maiņai, tai skaitā pārskatot attiecīgos rīcības virzienus un tajos ietvertos uzdevumus. Piemēram, netiek sasniegti mērķi attiecībā uz sabiedriskā transporta pasažieru apjomu pieaugumu, transfēra pasažieru apjomiem un maršrutu skaitu Rīgas lidostā, SEG emisiju samazinājums transporta sektorā, braukšanas maksas atvieglojumu identifikācijas un administrēšanas sistēmas ieviešana, bet pēc būtības ziņojumā gandrīz nemaz nav sniegti priekšlikumi politikas maiņai/uzdevumu precizēšanai, lai izvirzītos mērķus sasniegtu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā (7.lpp.) minēts, ka atbilstoši 02.12.2014. Ministru kabineta noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi ” 41.punktam, ir apzināti TAP2027 īstenošanā ieguldītie resursi un to izlietojuma efektivitāte. Vēršam uzmanību uz to, ka ziņojumā ir sniegta informācija par TAP2027 uzdevumu īstenošanā izlietotajiem, plānotajiem un papildus nepieciešamajiem līdzekļiem, taču nav analizēta finansējuma izlietojuma efektivitāte. Līdz ar to, aicinām attiecīgi precizēt un/vai papildināt informatīvā ziņojuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam veikt tehniskus precizējumus:
1) Ievadā (7.lp.) lūdzam precizēt MK noteikumu numuru (nevis Nr.173, bet Nr.737).
2) ziņojuma 15.lappusē. minēts, ka “[..] ir apstiprināts galveno ceļu ilgtermiņa attīstības redzējums līdz 2040. gadam [..]”. Lūdzam norādīt publiski pieejamu vietni, kur ir iespējams iepazīties ar šo dokumentu.
3) 120.lappusē  minēts, ka “Klimata likums” šobrīd ir starpministriju saskaņošanas procesā. Vēršam uzmanību, ka Likumprojekts "Klimata likums" atbalstīts Ministru kabineta 01.10.2024. sēdē (protokols Nr. 40; 41. §)
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Izstrādājot jaunu plānošanas dokumentu transporta nozarē, pēc iespējas politikas rezultātos jāizmanto rādītāji, kas atspoguļo politikas ietekmi, nevis veiktās darbības un to iznākumus. Daļa TAP2027 politikas rezultātu rezultatīvie rādītāji pēc būtības ir darbības rezultāti jeb iznākuma rādītāji, kuri nerada priekšstatu par politikas īstenošanas sekmīgumu un tās ietekmi uz sabiedrību un sniegto sabiedrisko labumu (piemēram, tādi rezultatīvie rādītāji kā “Nacionālajā satiksmes informācijas piekļuves punktā pieejamo datu kategoriju skaits”, “Ir izpildīti LV IMSAS audita secinājumos ietvertie norādījumi”, ”Jauno un atjaunoto jūras navigācijas karšu skaits”, u.c.).
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam sniegt pamatojumu ziņojuma 11.lappusē norādītajam, ka būtiskas atbalsta funkcijas militārās mobilitātes vajadzībām sniedz ne tikai Rīgas lidosta, bet arī valsts reģionālie lidlauki – Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidlauku attīstība, vai arī precizēt informatīvā ziņojuma projektu un svītrot šo informāciju par reģionālajiem lidlaukiem, ņemot vērā, ka nav pieejama un ziņojumā nav sniegta informācija par ar militāro mobilitāti saistītas aktivitātēm norādītajos lidlaukos, jo īpaši Daugavpils lidlaukā, ņemot vērā, ka tā teritorijā nav atbilstošas civilās vai militārās aviācijas vajadzībām atbilstošas infrastruktūras.
 
Piedāvātā redakcija
-