Projekta ID
24-TA-128Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
05.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vispārīgi, kā arī 4., 5.lpp
Ziņojumā tiek runāts tikai par autoceļiem, taču ar 2023. gada 28. novembra (23-TA-2146) Informatīvais ziņojums "Par atbalstu Eiropas Savienības Austrumu pierobežas konkurētspējas stiprināšanai" ir apstiprināts pašvaldību iesniegtais objektu saraksts, kur Valmieras novada pašvaldībai ir apstiprināts būtisks duālas lietojamības dzelzceļa infrastruktūras objekts, kam ir augsta gatavības stadija un ir saņemts sākotnējais duālās lietojamības atzinums (Aizsardzības ministrija IP, Satiksmes ministrija).
Iebildums.
Nav izstrādāti dzelzceļa infrastruktūras objekta kritēriji. 5.lpp 3) punktā lielizmēra militārās vienības un smagos automobiļus ir daudz ērtāk un vienkāršāk pārvietot pa dzelzceļu neietekmējot vietējas nozīmes, reģionāla vai valsts ceļus (satiksmes plūsmu), kā arī nenodarot būtisku kaitējumu ceļu infrastruktūrai gan lielapjoma svara, gan specifiskās ritošās daļas apdares dēļ.
Dzelzceļa risinājumi ir būtiski militārās tehnikas pārvešanai noteiktos posmos un Valmieras gadījumā tā ir pārrobežu kustības atvieglošana: ņemot vērā dzelzceļa līnijas turpinājumu no Igaunijas Republikas un Valmieras attālumu no Igaunijas Republikas robežas, projekts kalpos kā militāro mobilitāti atvieglojošs objekts Baltijas reģionā, netālu no robežas ar Krievijas Federācija. Paredzams, ka projekts sniegs pienesumu arī Igaunijas bruņoto spēku militārās mobilitātes vajadzībām, kā arī Eiropas Savienības, kā arī NATO sabiedroto kustībai starp Latviju un Igauniju.
Netālu atrodas arī militārā infrastruktūra Zemessardzes 22. kaujas nodrošinājuma bataljons, kas var kalpot kā galamērķis, tranzīta punkts vai apkopes punkts, kur ir iespējams izvietot materiāltehniskos līdzekļus/bruņutehniku, kas tiek pievesta ar dzelzceļa starpniecību. Tas nozīmē, ka plānotais projekts var ievērojami saīsināt piegādes ķēdes un samazināt laiku, kādā šī tehnika tiek nogādāta nepieciešamajā vietā.
Dzelzceļa infrastruktūras objekti izpilda vispārējo kritēriju klimata pārmaiņu un ilgtspējas kontekstā, vienlīdz konkrētais objekts atvieglos arī augošo kravu pārvadājumu pieprasījumu visos industriālajos objektos.
Ziņojumā tiek runāts tikai par autoceļiem, taču ar 2023. gada 28. novembra (23-TA-2146) Informatīvais ziņojums "Par atbalstu Eiropas Savienības Austrumu pierobežas konkurētspējas stiprināšanai" ir apstiprināts pašvaldību iesniegtais objektu saraksts, kur Valmieras novada pašvaldībai ir apstiprināts būtisks duālas lietojamības dzelzceļa infrastruktūras objekts, kam ir augsta gatavības stadija un ir saņemts sākotnējais duālās lietojamības atzinums (Aizsardzības ministrija IP, Satiksmes ministrija).
Iebildums.
Nav izstrādāti dzelzceļa infrastruktūras objekta kritēriji. 5.lpp 3) punktā lielizmēra militārās vienības un smagos automobiļus ir daudz ērtāk un vienkāršāk pārvietot pa dzelzceļu neietekmējot vietējas nozīmes, reģionāla vai valsts ceļus (satiksmes plūsmu), kā arī nenodarot būtisku kaitējumu ceļu infrastruktūrai gan lielapjoma svara, gan specifiskās ritošās daļas apdares dēļ.
Dzelzceļa risinājumi ir būtiski militārās tehnikas pārvešanai noteiktos posmos un Valmieras gadījumā tā ir pārrobežu kustības atvieglošana: ņemot vērā dzelzceļa līnijas turpinājumu no Igaunijas Republikas un Valmieras attālumu no Igaunijas Republikas robežas, projekts kalpos kā militāro mobilitāti atvieglojošs objekts Baltijas reģionā, netālu no robežas ar Krievijas Federācija. Paredzams, ka projekts sniegs pienesumu arī Igaunijas bruņoto spēku militārās mobilitātes vajadzībām, kā arī Eiropas Savienības, kā arī NATO sabiedroto kustībai starp Latviju un Igauniju.
Netālu atrodas arī militārā infrastruktūra Zemessardzes 22. kaujas nodrošinājuma bataljons, kas var kalpot kā galamērķis, tranzīta punkts vai apkopes punkts, kur ir iespējams izvietot materiāltehniskos līdzekļus/bruņutehniku, kas tiek pievesta ar dzelzceļa starpniecību. Tas nozīmē, ka plānotais projekts var ievērojami saīsināt piegādes ķēdes un samazināt laiku, kādā šī tehnika tiek nogādāta nepieciešamajā vietā.
Dzelzceļa infrastruktūras objekti izpilda vispārējo kritēriju klimata pārmaiņu un ilgtspējas kontekstā, vienlīdz konkrētais objekts atvieglos arī augošo kravu pārvadājumu pieprasījumu visos industriālajos objektos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
6.lpp “3) jaunu patvertņu būvniecībai un esošo būvju pielāgošanai patvertnēm tiks izstrādātas vadlīnijas par minimālajām tehniskajām prasībām ēkās esošo telpu vai telpu grupu piemērotībai patvertnes vai vietas, kur var patverties atjaunošanai vai izveidošanai. Līdz ar to jaunu patvertņu izbūvē un esošo būvju pielāgošanā plānots, ka varētu tikt attiecināti šādi kritēriji:
a) patvertnes izbūve nepieciešama trešās grupas ēkas vai otrās grupas pakalpojumu infrastruktūras objektu ēkās virs trīs stāviem jaunas būvniecības gadījumā;
Iebildums.
Valmieras novada pašvaldība (VNP) iebilst pret to ka 3) punkta a) apakšpunktā minēto, ka jaunbūvēm būtu jābūt virs trīs stāviem. Jo lielākā daļa no jaunbūvēm it īpaši sabiedrisko ēku sektorā ir divstāvu ēkas. VNP uzskata, ka skaits nebūtu šajā apakšpunktā jāmin.
Vienlaicīgi lūdzam skaidrot vai kāpēc virs trīs stāviem? un vai tas ir domāts gan trešās grupas, gan otrās grupas ēkām?
a) patvertnes izbūve nepieciešama trešās grupas ēkas vai otrās grupas pakalpojumu infrastruktūras objektu ēkās virs trīs stāviem jaunas būvniecības gadījumā;
Iebildums.
Valmieras novada pašvaldība (VNP) iebilst pret to ka 3) punkta a) apakšpunktā minēto, ka jaunbūvēm būtu jābūt virs trīs stāviem. Jo lielākā daļa no jaunbūvēm it īpaši sabiedrisko ēku sektorā ir divstāvu ēkas. VNP uzskata, ka skaits nebūtu šajā apakšpunktā jāmin.
Vienlaicīgi lūdzam skaidrot vai kāpēc virs trīs stāviem? un vai tas ir domāts gan trešās grupas, gan otrās grupas ēkām?
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
12.lpp
Kā investīciju avots varētu būt arī CINEA. CEF (Connecting Europe Facility) ES grants (CEF-T MILMOB).
1. Sniegt atbalstu operatīvu atzinumu (Satiksmes ministrija, Aizsardzības ministrija) sniegšanā Eiropas Komisijai;
2. Sniedzot atbalstu pieteikuma sagatavošanas izmaksu segšanā, pretēji ierastiem ES Kohēzijas fonda pieteikumiem, šeit novērojams tehniski sarežģītāks pamatojums.
Kā investīciju avots varētu būt arī CINEA. CEF (Connecting Europe Facility) ES grants (CEF-T MILMOB).
1. Sniegt atbalstu operatīvu atzinumu (Satiksmes ministrija, Aizsardzības ministrija) sniegšanā Eiropas Komisijai;
2. Sniedzot atbalstu pieteikuma sagatavošanas izmaksu segšanā, pretēji ierastiem ES Kohēzijas fonda pieteikumiem, šeit novērojams tehniski sarežģītāks pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
6.lpp, 8.lpp, 9.lpp 3.punkta b) apakšpunktā: “b) patvertnes izbūve nepieciešama sabiedriski nozīmīgas ēkās (piemēram, slimnīcas, skolas) jaunas būvniecības gadījumā;”
Ir atzīmēti tikai divi ēku tipi (slimnīcas vai skolas), kā arī tālāk tekstā tiek runāts un izvirzīti kritēriji izglītības iestādēm, taču apkopojot objektu sarakstu šāds ierobežojums netika paredzēts. Valmieras novada pašvaldība vērš uzmanību ēkas tipoloģijai, ja vien tam nav kāds būtisks iebildums no militārā aspekta nebūtu nepieciešams paredzēt ierobežojumu.
Ir atzīmēti tikai divi ēku tipi (slimnīcas vai skolas), kā arī tālāk tekstā tiek runāts un izvirzīti kritēriji izglītības iestādēm, taču apkopojot objektu sarakstu šāds ierobežojums netika paredzēts. Valmieras novada pašvaldība vērš uzmanību ēkas tipoloģijai, ja vien tam nav kāds būtisks iebildums no militārā aspekta nebūtu nepieciešams paredzēt ierobežojumu.
Piedāvātā redakcija
-