Atzinums

Projekta ID
24-TA-685
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
29.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Darba devēji iebilst pret tiesību aktā virzīto priekšlikumu turpmākajā slodzes veidošanas principā izmantot pieeju, kas nosaka 30 - 40 minūšu citu pienākumu noteikšanu pret 40 minūšu kontaktstundu. Vēršam uzmanību, ka citu pienākumu veikšanā pēc būtības būtu nodrošināms kvalitatīvs un pietiekams laiks pedagogam, lai nodrošinātu gatavošanās procesu mācību stundām, izglītojamo darbu labošanu - pasākumus, kas var būtiski uzlabot mācību sniegumu un izglītības kvalitāti. Pieeja citos pienākumos iekļaut starpbrīžos veikto individuālo darbu ar izglītojamajiem faktiski vēl vairāk pasliktina pedagogu iespējas nodrošināt augstāk minēto pienākumu izpildi. Darba devēji norāda, ka šāda pieeja var veidot situāciju, ka skolotājiem, kuri vada mācību stundas, piemēram, dienas vidū ar pusdienu starpbrīžiem (šajā laikā viņi ir kontaktā ar izglītojamajiem, jo visu izglītojamo uzraudzību nevar īstenot tikai skolas administrācija) faktiski vairs nav šī nepieciešamā gatavošanās laika. Jebkuri pasliktinājumi nodarbinātajiem darba kvalitatīvai izpildei rada papildu riskus skolotāju nepietiekamībai, īpaši darba devēji izsaka bažas par STEM jomu, kur tieši gatavošanās, atbalsts un iespēja papildināt zināšanas ir kritiska šobrīd pārāk zemā snieguma turpmākai pozitīvai dinamikai. 
 
Piedāvātā redakcija
Darba devēji aicina normatīvā akta regulējumā paredzēt, ka laiks citu pienākumu veikšanai neietver mācību stundas un to starpbrīžus, saglabājot šobrīd esošo praksi un vienlaikus nosakot visā Latvijā skaidru sadalījumu, piemēram, 60% kontaktstundu un starpbrīžu nostrādātais laiks pret 40% citiem pienākumiem paredzēto darba laiku (gatavošanās, profesionālā pilnveide, darbu labošana, utt.), tādējādi kvalitatīvi nodalot pedagoga tiešo darbu, kas ietver kontaktlaiku ar izglītojamo un to darba laiku, kurā tas nav saskarē ar izglītojamo.