Projekta ID
25-TA-923Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas (3. un 5.lpp) norādītos formulējumus “Savukārt 05.02.2025. vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 “Par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi personāla izmaksām” Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir aicinājusi Izglītības un zinātnes ministriju (turpmāk - IZM) kā atbildīgo iestādi turpmāk projektu personāla izmaksu aprēķināšanai un attiecināšanai izmantot iespējas, kas neparedz vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi[..]” un “Atbilstoši vadošās iestādes aicinājumam, izvērtējot apsvērumus vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei un piemērošanai 1.1.1.5. pasākuma pirmās kārtas finansējuma saņēmēja – Latvijas Zinātnes padomes projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībām […]”, jo vadošā iestāde 05.02.2025. vēstulē Nr. 5.1-36/11-2/368 informēja, kādas iespējas ir piemērojamas personāla izmaksu attiecināšanai, nevis aicinājusi atteikties no vienkāršoto izmaksu metodikas piemērošanas projekta personālam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par izstrādāto grozījumu ietekmi uz finansējuma saņēmējiem, pasākuma pirmajā kārtā noteiktajiem sasniedzamajiem rādītājiem un īstenošanā esošo projektu.
Lūdzam skaidrot, vai atbalstāmās darbības īstenošanai nav paredzētas citas izmaksas (piemēram, ārvalstu ekspertu pakalpojumu izmaksas, mācību materiālu izstrādes izmaksas uzņēmējiem par dalības Eiropas Kosmosa aģentūras (turpmāk - EKA) konkursos) un vai nepieciešami attiecīgi grozījumi Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu 21.12. apakšpunktā u.c..
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām IZM attiecībā uz anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts" 3.punktā minēto elastības finansējuma ātrāku pieejamību pirms Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata iekļaut zemsvītras atsauci uz MK lēmumu par grozījumiem MK 2021. gada 16. novembra rīkojumā Nr. 841 "Par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.-2027. gadam" (Programmas grozījumi Nr. 3) un tam pievienotā MK protokollēmuma projekta 8.punktu (plānots izskatīt MK 27.maija sēdē).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" 6.lpp minēto, ka 'izpildot EKA asociētās dalībvalsts līguma saistības, Latvija katru gadu veic iemaksas EKA pamatdarbības izdevumos vispārējā budžetā, kā arī Latvija veic iemaksas to programmu izdevumos, kurās tā piedalās", ka "tiek paredzētas noteiktas obligātās iemaksas EKA budžetā, no augstākminētā nav nolasāmas izvēles iespējas veikt iemaksas vienā vai otrā budžetā, kā tas minēts tālāk anotācijas 6.lpp. (ka iemaksas netiek veiktas EKA pamatdarbības izdevumos vispārējā budžetā. Iemaksas tiks veiktas tikai Pieprasītājas puses aktivitātes programmā un/vai EKA izvēles programmās, kurās apstiprināta Latvijas dalība. Lūdzam šo īsi paskaidrot, nepieciešamības gadījumā pievienojot īsu informāciju par finansējuma apmēru un avotu iemaksām EKA pamatdarbības izdevumos vispārējā budžetā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu atbilstoši šīs sadaļas 5.punktā norādītajām finansiālajām vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā ierobežotos valsts budžeta līdzekļus arī turpmākajos gados, lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punkta redakciju, nosakot, ka IZM jāsagatavo un jāiesniedz izskatīšanai MK informatīvo ziņojumu ar fiskāli neitrāliem priekšlikumiem par pasākuma pirmās kārtas īstenošanu vai otrās kārtas elastības finansējuma izmantošanu, ja netiek saņemts pozitīvs Eiropas Komisijas lēmums par plānotajiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam. Attiecīgi ir precizējama arī anotācijā iekļautā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši MK 2023.gada 13.jūlija noteikumiem Nr.408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 3.punktu finansējuma saņēmējs, saglabājot atbildību par projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu, izdevumu attiecināmību, kā arī maksājumu veikšanu un iepirkuma procedūras veikšanu, var projekta īstenošanā piesaistīt sadarbības partneri. Ņemot vēra noteikumu projekta 6.punktā izteikto 17.1 regulējumu, lūdzam anotācijas ietvaros skaidrot, ka atbildību par projektu kopumā uzņemas tieši finansējuma saņēmējs.
Vienlaikus, lai nerastos interpretācijas problēmas lūdzam noteikumu projekta 6.punktā izteikto 17.13 izteikt piedāvātajā redakcijā.
Vienlaikus, lai nerastos interpretācijas problēmas lūdzam noteikumu projekta 6.punktā izteikto 17.13 izteikt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
17.13 kārtību, kādā sadarbības partneris atmaksā neatbilstoši veiktos izdevumus finansējuma saņēmējam par sadarbības partnera konstatējamiem neatbilstoši veiktajiem izdevumiem, kurus konstatējusi sadarbības iestāde, un iespējami neatbilstoši veiktos izdevumus, kurus konstatējis finansējuma saņēmējs;
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai pareizi saprotam, ka kontekstā ar noteikumu projektā izteiktajā 21.14.1.apakšpunktā paredzēto, ka viss EKA dalības nodrošināšanai paredzētais finansējums tiks iemaksāts EKA programmās, tad noteikumu projekta izteiktajā 17.9.apakšpunktā minētajām darbībām (Latvijas dalības nodrošināšana EKA programmās) netiek plānotas ne projekta vadības, ne īstenošanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
