Projekta ID
24-TA-1897Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt un nodrošināt Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 22. novembra Direktīvas (ES) 2023/2661, ar ko groza Direktīvu 2010/40/ES par pamatu intelektisko transporta sistēmu ieviešanai autotransporta jomā un saskarnēm ar citiem transporta veidiem (turpmāk - direktīva Nr. 2023/2661):
pirmkārt, 1. panta 18. punkta pārņemšanu noteikumu projektā. Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka NPP platformā publicējamo datu veidu tehniskās prasības un specifikācijas, kas vajadzīgas, lai nodrošinātu ITS ieviešanas un izmantošanas savietojamību, sadarbspēju un nepārtrauktību attiecībā uz informācijas pakalpojumu nodrošināšanu visā Eiropas Savienībā, norādītas noteikumu projekta 1., 2., 3. un 4. pielikumā, tomēr no minētās norādes neizriet pamatojums, kādēļ noteikumu projektā nebūtu jāpārņem tostarp arī ITS ieviešanas principi, kuri cita starpā jāievēro ITS lietotņu un pakalpojumu atlasē un ieviešanā;
otrkārt, 1. panta 11 punktā (grozītās direktīvas 10. panta 4. punktā) ietvertā regulējuma pārņemšanu noteikumu projektā. Noteikumu projekta anotācijā minēts, ja anonimizācija tehnisku vai citu iemeslu dēļ nav praktiski iespējama, direktīva Nr. 2023/2661 pieļauj pseidonimizāciju, kurā datus var saistīt ar konkrētu indivīdu tikai ar papildu informāciju, kas tiek glabāta atsevišķi. Noteikumu projekts neparedz pseidonimizāciju, lai nodrošinātu vienkāršāku un viennozīmīgu pieeju datu aizsardzībai, tādējādi samazinot interpretācijas iespējas un uzlabojot juridisko noteiktības līmeni. Tomēr norādām, ka, nepārņemot direktīvas normu, kas pieļauj noteiktos gadījumos veikt pseidonimizāciju, tieši pretēji rodas interpretācijas iespējas un tiesiskā nenoteiktība gadījumos, kad anonimizācija nav praktiski iespējama. Skaidrojam, ka minētā direktīva precīzi nosaka, kādos gadījumos var tikt piemērota pseidonimizācija, tādējādi paredzot speciālo kārtību iepretim Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulai (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), bet minētā kārtība kā no direktīvas izrietoša prasība ir pārņemama noteikumu projektā.
pirmkārt, 1. panta 18. punkta pārņemšanu noteikumu projektā. Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka NPP platformā publicējamo datu veidu tehniskās prasības un specifikācijas, kas vajadzīgas, lai nodrošinātu ITS ieviešanas un izmantošanas savietojamību, sadarbspēju un nepārtrauktību attiecībā uz informācijas pakalpojumu nodrošināšanu visā Eiropas Savienībā, norādītas noteikumu projekta 1., 2., 3. un 4. pielikumā, tomēr no minētās norādes neizriet pamatojums, kādēļ noteikumu projektā nebūtu jāpārņem tostarp arī ITS ieviešanas principi, kuri cita starpā jāievēro ITS lietotņu un pakalpojumu atlasē un ieviešanā;
otrkārt, 1. panta 11 punktā (grozītās direktīvas 10. panta 4. punktā) ietvertā regulējuma pārņemšanu noteikumu projektā. Noteikumu projekta anotācijā minēts, ja anonimizācija tehnisku vai citu iemeslu dēļ nav praktiski iespējama, direktīva Nr. 2023/2661 pieļauj pseidonimizāciju, kurā datus var saistīt ar konkrētu indivīdu tikai ar papildu informāciju, kas tiek glabāta atsevišķi. Noteikumu projekts neparedz pseidonimizāciju, lai nodrošinātu vienkāršāku un viennozīmīgu pieeju datu aizsardzībai, tādējādi samazinot interpretācijas iespējas un uzlabojot juridisko noteiktības līmeni. Tomēr norādām, ka, nepārņemot direktīvas normu, kas pieļauj noteiktos gadījumos veikt pseidonimizāciju, tieši pretēji rodas interpretācijas iespējas un tiesiskā nenoteiktība gadījumos, kad anonimizācija nav praktiski iespējama. Skaidrojam, ka minētā direktīva precīzi nosaka, kādos gadījumos var tikt piemērota pseidonimizācija, tādējādi paredzot speciālo kārtību iepretim Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulai (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), bet minētā kārtība kā no direktīvas izrietoša prasība ir pārņemama noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-