Projekta ID
21-TA-958Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Autoceļu lietošanas nodevas likuma 5.1 pantā un noteikumu projekta 1. punktā lietoto formulējumu, aicinām noteikumu projekta nosaukumā lietot vārdu “kārtība”, nevis “noteikumi”. Proti, aicinām izteikt noteikumu projekta nosaukumu šādi: “Autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas, uzraudzības un izslēgšanas no reģistra kārtība”. Papildus norādām uz pareizrakstības kļūdu vārdā “izslēgšanu” (pareizais locījums ir “izslēgšanas”).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izlabot gramatikas un pareizrakstības kļūdas noteikumu projektā. Piemēram: 1) 2.3. apakšpunktā aiz vārdiem “ja nepieciešams” nav nepieciešama domuzīme; 2) 5. punktā vārda “veiktu” lietošana divreiz ir lieka, aicinām izteikt punktu šādā redakcijā: “Lai veiktu nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojuma sniedzēju reģistrāciju un uzraudzību, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi" iegūst šādu informāciju: [..]”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai jēdziena "klients" svītrošana no noteikumu projekta 2.3.5. apakšpunkta ir korekta, jo tas, iespējams, var radīt neskaidrības, par kādām attiecībām ir runa. Attiecīgi aicinām izvērtēt, vai tomēr nav nepieciešama jēdziena "klients" ietveršana 2.3.5. apakšpunktā, vismaz anotācijā iekļaujot jēdziena skaidrojumu, lai ir nepārprotami skaidrs, kas ir klients un kā klients atšķiras no lietotāja, vai arī izvēloties citu aprakstošu formulējumu jēdziena “klients” vietā. Vēršam uzmanību, ka, kaut arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīvas (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā jēdziens “klients” tieši netiek skaidrots, tomēr šī jēdziena nozīme, šķiet, izriet, no preambulas 17. apsvēruma, kā arī 5. panta 8. punkta pirmās daļas un 9. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīvas (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā 21. panta 1. punkta 2. teikums, kas paredz, ka gadījumos, kad nav noteikts citādi, dalībvalstis vismaz reizi gadā pārliecinās, ka joprojām tiek ievērotas 4. panta a), d), e) un f) punktā izklāstītās prasības, un attiecīgi atjaunina reģistru. Kaut arī minētā direktīvas norma neparedz ikgadēju pārliecināšanos arī par direktīvas 4. panta b) un c) punktā paredzēto prasību izpildi, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 6. punktā labāk nav noteikt stingrākas prasības, proti, paredzēt, ka reizi gadā pārbaudīt atbilstību visām noteikumu prasībām, īpaši ņemot vērā, ka šobrīd no 6. punkta tvēruma izpaliek tikai 3.3., 3.4. un 3.5. apakšpunktā paredzētās prasības. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta 6. punktā uzliktā pienākuma nepārprotamu izpildi, aicinām noteikt termiņu, kurā reģistrētajiem nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojuma sniedzējiem ir pienākums iesniegt attiecīgo informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām uzskatāmības labad noteikumu projekta anotācijas 1. sadaļā, aprakstot kādā noteikumu projekta punktā iekļautu regulējumu, atsaukties uz konkrēto noteikumu projekta vienību.
Piedāvātā redakcija
-