Projekta ID
21-TA-1205Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumus Nr. 363 “Kuģu kontroles, pārbaudes un aizturēšanas kārtība Latvijas ūdeņos” (turpmāk – noteikumi Nr. 363) ar 6.1 punktu, kurš tai skaitā paredz, ka Krasta apsardze ostas iekšējā akvatorijā pārbauda kuģus, ja saņemts valsts drošības iestāžu pieprasījums veikt attiecīgā kuģa kontroli, pārbaudi vai aizturēšanu Latvijas ostas iekšējā akvatorijā. Ministru kabineta noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir ietverta atsauce uz likumprojekta “Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā” sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā norādītajiem kritērijiem, kad Krasta apsardze var veikt kuģu kontroli, pārbaudi un aizturēšanu ostu iekšējā akvatorijā, tai skaitā, ja saņemts valsts drošības iestāžu pieprasījums. Tāpat ir norādīts uz minētajā anotācijā skaidroto, ka valsts drošības iestāžu pieprasījumam par kuģa kontroli, pārbaudi un aizturēšanu nav izvirzāmas specifiskas prasības, jo informācija var būt jebkādā atpazīstamā veidā saņemtā informācija.
No noteikumu Nr. 363 13. un 14. punkta tiesiskā regulējuma izriet, ka gadījumā, ja kuģi aiztur, pamatojoties uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 4. panta otrajā daļā minēto iestāžu pieprasījuma, tad attiecīgi minētās iestādes amatpersona ir tā, kura sastāda kuģa aizturēšanas protokolu, kā arī norāda ostu, uz kuru aizturētais kuģis ir nogādājams. Ievērojot minēto, tiesiskās noteiktības un skaidrības labad aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar normām, kas noteiks kārtību (tostarp attiecībā uz kuģa aizturēšanas protokola sastādīšanu) arī gadījumos, kad kuģis tiks aizturēts pēc valsts drošības iestāžu pieprasījuma, tas ir, 6.11. apakšpunktā minētajā gadījumā vai arī papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) ar attiecīgu informāciju.
No noteikumu Nr. 363 13. un 14. punkta tiesiskā regulējuma izriet, ka gadījumā, ja kuģi aiztur, pamatojoties uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 4. panta otrajā daļā minēto iestāžu pieprasījuma, tad attiecīgi minētās iestādes amatpersona ir tā, kura sastāda kuģa aizturēšanas protokolu, kā arī norāda ostu, uz kuru aizturētais kuģis ir nogādājams. Ievērojot minēto, tiesiskās noteiktības un skaidrības labad aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar normām, kas noteiks kārtību (tostarp attiecībā uz kuģa aizturēšanas protokola sastādīšanu) arī gadījumos, kad kuģis tiks aizturēts pēc valsts drošības iestāžu pieprasījuma, tas ir, 6.11. apakšpunktā minētajā gadījumā vai arī papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) ar attiecīgu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
