Atzinums

Projekta ID
21-TA-570
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
23.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, ka pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās, saskaņā ar 2017. gada 4. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 399. "Valsts pārvaldes pakalpojumu uzskaites, kvalitātes kontroles un sniegšanas kārtība" 9. punktu, tiks aktualizēti saistītie pakalpojumi valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam tiesību aktā norādīt, ka informācija iesniedzama uz Veselības inspekcijas e-adresi. Lūdzam papildināt anotāciju, ka Veselības inspekcija izveido atbilstošu e-formu e-adresē.
Piedāvātā redakcija
Lai informāciju par ārstniecības iestādi iekļautu reģistrā, ārstniecības iestāde iesniedz uz Veselības inspekcijas e-adresi reģistrācijas iesniegumu, norādot šādu informāciju:
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 6. pantu:
Oficiālā elektroniskā adrese sastāv:
1) valsts iestādei — no Uzņēmumu reģistra piešķirtā reģistrācijas numura;
3) maksātnespējas procesa administratoram — no Maksātnespējas administrācijas piešķirtā amata apliecības numura;
4) reģistros reģistrētam tiesību subjektam — no Uzņēmumu reģistra piešķirtā reģistrācijas numura;
5) reģistros nereģistrētai personai — no Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtā 11 zīmju nodokļu maksātāja reģistrācijas koda, bet, ja tāda nav, — no oficiālo elektronisko adrešu informācijas sistēmā piešķirtā identifikatora;
6) fiziskajai personai — no personas koda.
Līdz ar to, nav pamatoti un lietderīgi prasīt privātpersonai norādīt informāciju, kuras saturs noteikts likumā. Savukārt, e-adreses esamības faktu apliecina ieraksti Oficiālo elektronisko adrešu informācijas sistēmā, ko iestādei ir iespējams pārbaudīt. Minētie ieraksti turklāt būs aktuāli, nevis tādi, kuru statuss ir fiksēts iesnieguma iesniegšanas brīdī. Līdz ar to, Veselības inspekcijai pašai jāspēj pārbaudīt, vai informācijas iesniedzējam ir e-adrese.
Piedāvātā redakcija
iestādes kontaktinformācija (adrese, tālrunis);
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta pirmo daļu, ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi. Līdz ar to, Veselības inspekcijai pašai jāspēj pārbaudīt, vai personai ir e-adrese.
Piedāvātā redakcija
vadītāja vai paraksttiesīgās personas (pilnvarotās personas) tālrunis.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, lai būtu skaidri saprotams, ka arī elektroniski atvasinājumi apliecināmi ar drošu elektronisko parakstu, lai tie iegūtu juridisku spēku.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
7.​​​​​ un 8. punktā minēti arī dokumentu atvasinājumi. Līdz ar to, punkts papildināms.
Piedāvātā redakcija
Veselības inspekcija izvērtē ārstniecības iestādes reģistrācijas iesniegumu un pievienotos dokumentus, nepieciešamības gadījumā lūdzot uzrādīt šo noteikumu 7.​​​​​ un 8. punktā minēto dokumentu oriģinālus vai atvasinājumus.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iesnieguma iesniedzējam jābūt arī pienākumam nodrošināt piekļuvi klātienē.
Piedāvātā redakcija
Veselības inspekcija ir tiesīga pirms ārstniecības iestādes vai ārstniecības iestādes jaunas filiāles reģistrēšanas, kā arī ārstniecības iestādes adreses maiņas gadījumā  veikt iesniegtās informācijas atbilstības pārbaudi klātienē. Iesnieguma iesniedzējam ir pienākums nodrošināt piekļuvi klātienē.
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā par e-adreses piemērošanas prioritāti un dublēšanu e-adreses kontā, ja tāds ir aktivizēts.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vai nav paredzēts automātisks datu apmaiņas risinājums? Ir pretrunā vienreizes principam un objektīvās izmeklēšanas principam administratīvajā procesā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kā Veselības inspekcija to uzzinās? Vai būs automātiska datu apmaiņa? Vai tas ir jau šobrīd nodrošināts vai tiek plānots? Lūgums atspoguļot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam reģistra informāciju publicēt Latvijas Atvērto datu portālā data.gov.lv, nevis Veselības inspekcijas tīmekļa vietnē.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmo daļu Oficiālās elektroniskās adreses izmantošana ir obligāta valsts iestādei un reģistros reģistrētam tiesību subjektam. Saskaņā ar pārejas noteikumu 3. punktu reģistros reģistrēts tiesību subjekts oficiālās elektroniskās adreses kontu aktivizē no 2019. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim un šā likuma 5. panta pirmo daļu piemēro no 2023. gada 1. janvāra. Līdz ar to, lūdzam papildināt informāciju ar oficiālo elektronisko adresi.
Piedāvātā redakcija
kontaktinformācija (adrese, oficiālā elektroniskā adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese, tīmekļvietnes adrese);
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nesakrīt ar 7. punktā iesniedzamo informāciju, piemēram, nav paraksttiesīgās personas. Nepieciešams pamatojums, kādēļ netiek publiskoti visi dati.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams pamatojums, kādēļ "atvērtie dati"" nesakrīt ar 7. un 8. punktā minēto iesniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vai divreiz gadā nav pārāk rets termiņš? Kā praktiski notiks salīdzināšana, vai process būs automatizēts? Un tādā gadījumā, vai pastāv iespēja salīdzināšanu veikt ikdienā?
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmo daļu Oficiālās elektroniskās adreses izmantošana ir obligāta valsts iestādei un reģistros reģistrētam tiesību subjektam. Saskaņā ar pārejas noteikumu 3. punktu reģistros reģistrēts tiesību subjekts oficiālās elektroniskās adreses kontu aktivizē no 2019. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim un šā likuma 5. panta pirmo daļu piemēro no 2023. gada 1. janvāra. Līdz ar to, lūdzam svītrot informāciju par oficiālo elektronisko adresi, jo to iespējams norādīt jau tagad.
Piedāvātā redakcija
18.10. apakšpunkts stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēlamies vērst uzmanību uz to, ka šobrīd Ministru kabinetā ir iesniegti ar ministrijām saskaņoti grozījumi Valsts izglītības sistēmas likumā (VSS-413), saskaņā ar kuriem no Valsts izglītības sistēmas likuma tiek izslēgts valsts informācijas sistēmas (VIS) turētāja termins un tā skaidrojums: “valsts informācijas sistēmas turētājs — valsts informācijas sistēmas pārzinis vai tā pilnvarota institūcija, kas uztur šīs sistēmas informācijas un tehnisko resursu funkcionalitāti un nodrošina informācijas apriti”. (Šo grozījumu pamatojums: VIS turētājs sniedz VIS pārzinim IKT pakalpojumus, lai nodrošinātu VIS darbību – lai vienkāršotu tiesisko regulējumu šim procesam, VIS pārzinim tiek dotas tiesības savu funkciju izpildes atbalstam izmantot citu institūciju vai arī privātpersonu sniegtus IKT pakalpojumus.)
Piedāvātā redakcija
-