Atzinums

Projekta ID
22-TA-419
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar informāciju par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" sniegt plānoto nodrošinājumu valsts aizdevuma gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda ietvaros pieeja Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmai tiks nodrošināta tikai par investīciju atbildīgajai iestādei (nozares ministrijai) un finansējuma saņēmējam, kas šīs investīcijas ietvaros ir sabiedrība "Altum", lūdzam precizēt noteikumu projekta 9.punktu. Gadījumā, ja sabiedrībai “Altum” būs arī savi iepirkumi, tad iepirkumu plānā, ko tas iesniegs Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā vajadzētu ietvert gan “Altum”, gan nekustamā īpašuma attīstītāju plānotos iepirkumus.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 17.punktā minētie nekustamā īpašuma attīstītāji, kuriem ir piemērojams publisko iepirkumu regulējums, lai nodrošinātu dzīvojamās īres mājas būvniecību, pirms iepirkumu izsludināšanas iesniedz iepirkumu plānu sabiedrībai “ALTUM”. Sabiedrība “ALTUM” iesniedz kopējo iepirkumu plānu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem attiecībā uz maksājumu veikšanas kārtību starp atbildīgo ministriju un sabiedrību “Altum”, t.sk. paredzot, ka pēc līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, finansējuma saņēmējam jāiesniedz plānotais maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiks. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu arī ar informāciju par iespējamajiem maksājuma pieprasījuma veidiem (avansa, starpposma, noslēguma maksājuma pieprasījums) un sasaisti ar projekta sasniedzamajiem atskaites punktiem un mērķiem atbilstoši Finanšu ministrijas Vadlīnijās informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka valsts atbalsta programmas ieviešanu nosaka Ministru kabineta noteikumi, kuri apstiprināti Attīstības finanšu institūcijas likumā noteiktajā kārtībā, ka arī privātpersonām ir saistošs tikai ārējā normatīvā akta regulējums. Ievērojot iepriekšminēto, lūdzam precizēt punktu, nosakot, ka atbalsta sniegšanu nosaka tikai Ministru kabineta noteikumi un līgums starp ministriju un sabiedrību "Altum" tiek slēgts par sadarbību – par ieviešanu, uzraudzību un savstarpēju informācijas apmaiņu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka fonda līdzekļi veidojas no publiskā finansējuma, lūdzam papildināt punktu ar informāciju, kādas izmaksas tiek noteiktas fonda īstenošanas un uzraudzības laikā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā fonda līdzekļi veidojas no publiskā finansējuma un Ministru kabinetam jānosaka, kā sabiedrība "Altum" izmantos fonda līdzekļus, lūdzam papildināt punktu, ar kādu mehānismu tiks nodrošināta sabiedrības informētība par fonda darbību. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu, ka nekustamā īpašuma attīstītāji tiks izvērtēti atbilstoši Finanšu regulā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Padomes 2021.gada 6.jūlija lēmumā par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināšanu noteiktajam, ka 101. un 102.mērķa ietvaros nepieciešams apliecināt, ka apstiprināto projektu ietvaros tiek nodrošināti mājokļi par zemu īres maksu (orientējoši 4,40 EUR/m²), aicinām Ekonomikas ministriju sadarbībā ar Finanšu ministriju saskaņot ar Eiropas Komisiju noteikumu projekta 19.punktā ietvertos nosacījumus attiecībā uz īres maksas aprēķinu, lai nepārprotami nodrošinātu atbilstību Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām.
Lūdzam vienlaikus saskaņot ar Eiropas Komisiju arī noteikumu projekta 66.punktā ietverto attiecināmo izmaksu ierobežojumu 59 447 euro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa vidēji par vienu dzīvojamās īres mājas dzīvokli.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka norma par nodokļa parāda esamību, kas kopsummā nepārsniedz 1000 euro, tika izveidota, lai sniegtu atbalstu plašākajam Covid-19 pandēmijā cietušo uzņēmumu lokam. Ņemot vērā, ka pārvaldnieki 3.1.1.4.i investīcijas ietvaros nav uzskatāmi par minētā atvieglojuma subjektu, aicinām noteikumu projektā ietvert līdzšinēji izmantoto horizontālo normu par nodokļu parādu neesamību 150 euro apmērā, vai arī sniegt detalizētu EM izvērtējumu un skaidrojumu par to, uz kāda pamata uz kuros atbalsta pasākumos tiek noteikts 1000 un kuros 150 euro parāda slieksnis un kā tiek kontrolēti riski parāda esamības gadījumā. Vēršam uzmanību, ka EM iepriekš sniegtais skaidrojums, ka 1000 euro izņēmums ir vērsts uz COVID seku mazināšanu esošajā COVID situācijā vairs nav īsti pamatots un rada bažas par nevienlīdzīgu, tai skaitā ne līdz galam izsekojamu izņēmuma gadījumu noteikšanu kopējā ES fondu atbalsta sniegšanas mehānismā.
Papildus vēršam uzmanību, ka šobrīd nav pieejama atbilstoša tehniskā funkcionalitāte, lai veiktu automātisku datu apmaiņu starp Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu un VID datu bāzi par nodokļu parādiem līdz 1000 euro un šāda tehniskā pielāgojuma izstrāde radītu papildus izdevumus, kā arī būtu nepieciešami papildus izdevumi tā uzturēšanai.
Piedāvātā redakcija
pārvaldniekam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju uz atlases brīdi nav nodokļu vai nodevu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot atsauci uz meitas uzņēmumu, jo 29. un 30. punktā ir atsauce tikai uz Nekustamā īpašuma attīstītāju, kā arī vērtēt punkta nepieciešamību, lai tiktu ievērotas atklātas atlases procedūras.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt attiecīgo pienākumu un, ja attiecināms, precizēt. Saskaņā ar šo noteikumu 11.2.apakšpunktu SIA nodrošina atbalsta uzraudzības funkciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt attiecīgo pienākumu un, ja attiecināms, precizēt. Saskaņā ar šo noteikumu 11.2.apakšpunktu SIA nodrošina atbalsta uzraudzības funkciju. Minētais nosacījums būtu jāsaskaņo ar Altum, kurš ir atbalsta sniedzējs.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam spēkā Finanšu ministrijas š.g. 10.februāra iebildumu izziņas 25.punkts un noteikt minimālo un maksimālo sabiedrības "Altum" aizdevuma apmēru, un lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, pēc kādiem kritērijiem tiks vērtēts/noteikts valsts atbalsta apjoms aizdevumu veidā. Papildus aicinām papildināt MK noteikumu projektu, anotāciju ar informāciju, ar kādu pasākuma shēmu tiks nodrošināts, lai sabiedrība "Altum", atsevišķi sniedzot aizdevumu, nekonkurētu ar kredītiestādēm kreditēšanas tirgū.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu, ka nekustamā īpašuma attīstītājs, īstenojot projektu nodrošina, ka tiek ievēroti Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma nosacījumi.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka norma par nodokļa parāda esamību, kas kopsummā nepārsniedz 1000 euro, tika izveidota, lai sniegtu atbalstu plašākajam Covid-19 pandēmijā cietušo uzņēmumu lokam. Ņemot vērā, ka atbalsta saņēmēji 3.1.1.4.i investīcijas ietvaros nav uzskatāmi par minētā atvieglojuma subjektu, aicinām noteikumu projektā ietvert līdzšinēji izmantoto horizontālo normu par nodokļu parādu neesamību 150 euro apmērā, vai arī sniegt detalizētu EM izvērtējumu un skaidrojumu par to, uz kāda pamata uz kuros atbalsta pasākumos tiek noteikts 1000 un kuros 150 euro parāda slieksnis un kā tiek kontrolēti riski parāda esamības gadījumā. Vēršam uzmanību, ka EM iepriekš sniegtais skaidrojums, ka 1000 euro izņēmums ir vērsts uz COVID seku mazināšanu esošajā COVID situācijā vairs nav īsti pamatots un rada bažas par nevienlīdzīgu, tai skaitā ne līdz galam izsekojamu izņēmuma gadījumu noteikšanu kopējā ES fondu atbalsta sniegšanas mehānismā.
Papildus vēršam uzmanību, ka šobrīd nav pieejama atbilstoša tehniskā funkcionalitāte, lai veiktu automātisku datu apmaiņu starp Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu un VID datu bāzi par nodokļu parādiem līdz 1000 euro un šāda tehniskā pielāgojuma izstrāde radītu papildus izdevumus, kā arī būtu nepieciešami papildus izdevumi tā uzturēšanai.
Piedāvātā redakcija
kuram saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju ir nodokļu vai nodevu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums. Sabiedrība “Altum” atbilstību šim nosacījumam pārbauda līdz aizdevuma izsniegšanas uzsākšanai;
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 62.punkts paredz pienākumu Ekonomikas ministrijai līdz katra gada 30.maijam ieņēmumus no īres maksas pārskaitīt sabiedrībai “Altum” Mājokļu pieejamības fondā. Lūdzam anotācijā iekļaut papildu informāciju, skaidrojot kādā veidā ieņēmumi tiks ieplānoti Ekonomikas ministrijas budžetā, lai attiecīgi nodrošinātu to pārskaitījumu Mājokļu pieejamības fondā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu paredzēt, ka minētās pārbaudes tie nodrošinātas visa projekta īstenošanas laikā.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Uzturam spēkā Finanšu ministrijas š.g. 10. februāra iebildumu izziņas 44.punkts un lūdzam pievienot anotācijas pielikumu programmas rādītāju novērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam skaidrot par to, kāpēc izraudzīts Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Possessor” kā atbalsta partneris jau MK noteikumu līmenī. Skaidrojam, ka ANM plānā ietvertais neatceļ PIL prasības un pienākumu ievērot šāda SIA piesaistes nosacījumu horizontālās prasības, attiecīgi no audita un izsekojamības viedokļa anotācijas pamatojums būtu vērtējams kā atbalstošs tālākai šāda regulējuma īstenošanai un mazinātu iespējamos attiecināmības riskus nākotnē.
 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt skaitļus “19.3” ar skaitļiem “193
 
Piedāvātā redakcija
Izdoti saskaņā ar Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 193 panta pirmo, otro daļu un Attīstības finanšu institūcijas likuma  12. panta ceturto daļu
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt visā noteikumu projektā uz neattiecināmajām izmaksām lietoto terminoloģiju (svītrojot terminu "neattiecināmās" vai aizstāt vārdiem “izmaksas, kas netiek finansētas no Atveseļošanas fonda”), ņemot vērā, ka tās ir izmaksas, kas nav saskaņā ar reformas vai investīcijas īstenošanas nosacījumiem. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, PVN nav attiecināms no Atveseļošanas fonda finansējuma, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas Atveseļošanas fonda projekta ietvaros, līdz ar to nevar uzskatīt PVN par projekta neattiecināmajām izmaksām.
Tādejādi attiecībā uz PVN un citām izmaksām, kas šīs investīcijas ietvaros tiks finansētas no citiem finanšu resursiem, nepieciešams norādīt tām atbilstošos finanšu avotus atbilstoši Finanšu ministrijas “Vadlīniju informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 41.punktā noteiktajam un, ja iespējams, anotācijā papildināt, kāds varētu būt to potenciālais apjoms investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt ar vārdiem “par projekta īstenošanu” aiz vārda “līgumu”
Piedāvātā redakcija
10.  Atbalstu sniedz sabiedrība “Altum” saskaņā ar šo noteikumu nosacījumiem un līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgts ar ministriju, kas ir par 3.1.1.4. investīciju atbildīgā ministrija.
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar vienpusēja līguma laušanas nosacījumiem attiecībā uz atbildīgās ministrijas un sabiedrības “Altum” investīcijas īstenošanas līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļiem “19.1.”
 
Piedāvātā redakcija
19.2. īres maksu var paaugstināt reizi gadā, saskaņā ar gada vidējo valsts inflācijas līmeni, kas noteikts atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes datiem, un šādā gadījumā tā var pārsniegt šo noteikumu 19.1.apakšpunktā noteikto maksimālo īres maksas apmēru.
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 23.1.apakšpunktā minēts “pagaidu” energoefektivitātes sertifikāts, ņemot vērā, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna Darbības kārtībā pie mērķu pamatojošās dokumentācijas minēts, ka nepieciešams sniegt pierādījumus par energoefektivitātes prasību izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Latvijā nacionālajā likumdošanā tiek lietots jēdziens "komercdarbības atbalsts" (skat. Komercdarbības atbasta kontroles likums), aicinām izskatīt iespēju šajā punktā vārdus: "valsts atbalsta" aizstāt ar vārdiem: "komercdarbības atbalsta".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai minetajā punktā noteiktie termiņi ir atbilstoši tam, kā plānots saņemt un ieplānot Ekonomikas ministrijas budžetā līdzekļus no sabiedrības "Possesor", kā arī izdevumus (dotācijas veidā) sabiedrībai "Altum". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar normatīvajiem aktiem budžeta plānošanas un izpildes jomā, valsts budžeta iestādēm (tai skaitā Ekonomikas ministrijai) var tikt atvērti konti tikai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. Ja pēc ekonomiskās būtības šādu resursu saņemšana un izdevumu veikšanu nav plānojama budžetā (un tas tiek atbalstīts no budžeta metodologu puses), tad jāparedz normatīvajā aktā šādu resurus turēšana kontā, kas atvērts budžeta iestādei saskaņā ar MK 28.12.2010. noteikumu Nr.1220 "Asignējumu piešķiršanas un izpildes kārtība" 47.punktu, kur noteikts, ka līdzekļi, kurus nevar attiecināt uz budžeta iestādes saimniecisko darbību un kas ieskaitīti Valsts kasē atvērtajā deponēto līdzekļu kontā saskaņā ar normatīvajiem aktiem vai konkursa nolikumu, tai skaitā drošības nauda, saistību izpildes nodrošinājums, pansionātos dzīvojošo deponētās pensijas, aizturētām personām līdz tiesas lēmumam atsavinātie līdzekļi, ieslodzīto personu personīgā nauda, tiek uzskaitīti deponēto līdzekļu kontā Valsts kasē ar attiecīgo naudas līdzekļu vai noguldījumu finansēšanas klasifikācijas kodu. Naudas līdzekļu izskaitīšana no šāda konta un pārskaitījums sabiedrībai "Altum" netiek klasificēts kā valsts budžeta izdevumi (valsts budžeta dotācija kapitālsabiedrībai), līdz ar to šos līdzekļus sabiedrība "Altum" nevarēs turēt kontā Valsts kasē atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 27.panta pirmajai daļai.
Lūdzam arī izvērtēt, vai korektāk nav norādīt atsauci uz 36.punktu (43.2.apakšpunkta vietā).
Papildus lūdzam skaidrot anotācijā, ka ar iepriekšējā gadā gūtiem ienākumiem saprot sabiedrības “Possesor” iepriekšējā gadā saņemtās iemaksas no nekustamā īpašuma attīstītāja vai saistību pārņēmēja (pārmērīgās kompensācijas summas un iemaksas no īres maksas ieņēmumiem), kas saņemtas kā iemaksas mājokļa pieejamības fondā, bet vēl nav tur ieskaitītas, jo tiek turētas sabiedrības "Possesor" kontā (tad skaitītas ministrijai, un tad - sabiedrībai "Altum" - tikai tad iemaksas nonāk līdz mājokļu pieejamības fonda administrētāja).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot vai šīs funkcijas pēc jēgas un būtības nav piederīgas Altum kā līgumslēdzējiem un līdz ar to arī uzraugošajai iestādei. Vienlaikus lūdzu papildināt kam tiek piemēroti līgumsodi, kā arī lūdzu skaidrot kā “Possessor” var ietekmēt attīstītāja un Altum līgumattiecības?
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot kāpēc Altum jāsedz attīstītāja neattiecināmās izmaksas?
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar krāpšanas pārbaudēm.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu vārdus “un Atveseļošanas fonda” pārcelt aiz vārda perioda.
 
Piedāvātā redakcija
75. Nekustamā īpašuma attīstītājs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
32.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "apraksts" atsauci "Attīstības finanšu institūcijas likuma  12. panta ceturtā daļa" izdalīt  kā atsevišķu tiesību aktu uz kuru pamatojas.

 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu pirms saīsinājuma lietošanas norādīt pilno AF nosaukumu.
 
Piedāvātā redakcija
Šāda prakse tiek piemērota maksātnespējas procesā, kad sākotnēji tiek segtas kredītiestādes vai citas finanšu institūcijas saistības, pēc kurām attiecīgi sabiedrības “Altum” saistības, un zaudējumu gadījumā sabiedrībai “Altum” ir paredzēts publiskais riska segums – Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanās fonds) finansējums.

 
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam saskaņot anotācijā iekļauto informāciju par sasniedzamajiem rādītājiem atbilstoši noteikumu projektā precizētajai informācijai, kā arī viennozīmīgai finansējuma saņēmēja izpratnei par Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā ievadāmo informāciju – lūdzam uzskaitīt rādītāja sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju katram sasniedzamajam mērķim atbilstoši Darbības kārtībā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzu izmantot iepriekš tekstā norādīto saīsinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
Nepieciešamo finansējumu Ministrija lūgs pārdalīt no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.


 
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk