Projekta ID
22-TA-3201Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra protokollēmuma Nr.74 6.paragrāfa 3.punktā noteikto, lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar tiesisko ietvaru, kā arī tehnisko mehānismu, kādā finansējuma saņēmējs pārbaudīs mērķa grupas dalībnieka atbilstību dalībai projektā. Atbilstošu skaidrojumu ietverot arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.3.punktā uz "plānoto un pieejamo finansējumu".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar kārtību, kādos gadījumos sadarbības iestāde var vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
1.6. vai 1.7. apakšpunkts: vienošanās/līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
Tālāk MK noteikumu tekstā punkts:
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:
- finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa, tā rādītāju sasniegšanu;
- citos gadījumos, kas paredzēti vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu.
Tālāk MK noteikumu tekstā punkts:
Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:
- finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa, tā rādītāju sasniegšanu;
- citos gadījumos, kas paredzēti vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam tiek noteikti tikai rezultāta un iznākuma rādītāji, lūdzam svītrot vārdu "specifiskais" noteikumu projekta 4.1.2., 4.1.3., 4.2.2. un 4.2.3.apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas norāda plānoto atbalsta veidu (piemēram: grantu atbalsts, nefinanšu atbalsts, finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 5.punktu, norādot kārtību, kā tiks iesniegts projekta iesniegums. Piemēram, 1) iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projekta iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. 2) Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros iesniedz vienu projekta iesniegumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 10.punktā precizēt, ka projekta iesniedzējs ir Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam veikt izvērtējumu par sadarbības partnera - "Valsts administrācijas skola" – veikto aktivitāšu (attiecībā uz konkrēto MK noteikumu 20.1.apakšpunktā minēto aktivitāti) atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm. Skaidrojam, ka, ja tiek konstatēta to vienlaicīga izpildīšanās attiecībā uz sadarbībās partnera īstenoto aktivitāti, piešķirot publiskos līdzekļus sadarbības partnerim, jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma normas un tās jāiekļauj noteikumu projektā.
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc Valsts administrācijas skola ir izvēlēta kā sadarbības partneris un vai tikai šis subjekts ir tāds, kas var nodrošināt noteikumu projektā minētās darbības. Gadījumā, ja šādas darbības var īstenot vēl kāds subjekts tirgū, tad Valsts administrācijas skola kā sadarbības partneris veic saimniecisko darbību un, tā kā tā nav izvēlēta atbilstošā procedūrā, kas ļautu izslēgt ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu, atbalstam jāpiemēro atbilstošs komercdarbības atbalsta regulējums. No publiski pieejamās informācijas "Valsts administrācijas skola" mājas lapā secināms, ka tā nodrošina apmācību pakalpojumus, t.sk. iekasējot par tiem samaksu - attiecīgi piedāvā pakalpojumus tirgū un ir kvalificējams kā saimnieciskās darbības veicējs.
Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk - EK paziņojums) 8.punktā noteiktajam, subjekta tiesiskais statuss saskaņā ar valsts tiesību aktiem nav noteicošs, vienīgais būtiskais kritērijs ir tas, vai subjekts veic saimniecisko darbību (piedāvā tirgū preces un pakalpojumus), lai tas Līguma 107. panta 1. punkta nozīmē būtu uzskatāms par uzņēmumu. EK paziņojumā arī uzsvērts, ka šis nosacījums attiecināms arī uz subjektu, kas oficiāli pieder pie valsts pārvaldes. Protams, iespējams arī, ka VAS rīkojas tikai tam uzticēto valsts pienākumu ietvaros, piesaistot citus pakalpojumu sniedzējus no tirgus, kuri sniegs apmācības mērķa grupai. Ja parasti LM savu funkciju ietvaros veiktu apmācību organizēšanu, bet šeit LM uztic apmācību organizēšanu VAS, lūdzam to izskaidrot anotācijā.
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc Valsts administrācijas skola ir izvēlēta kā sadarbības partneris un vai tikai šis subjekts ir tāds, kas var nodrošināt noteikumu projektā minētās darbības. Gadījumā, ja šādas darbības var īstenot vēl kāds subjekts tirgū, tad Valsts administrācijas skola kā sadarbības partneris veic saimniecisko darbību un, tā kā tā nav izvēlēta atbilstošā procedūrā, kas ļautu izslēgt ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu, atbalstam jāpiemēro atbilstošs komercdarbības atbalsta regulējums. No publiski pieejamās informācijas "Valsts administrācijas skola" mājas lapā secināms, ka tā nodrošina apmācību pakalpojumus, t.sk. iekasējot par tiem samaksu - attiecīgi piedāvā pakalpojumus tirgū un ir kvalificējams kā saimnieciskās darbības veicējs.
Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) (turpmāk - EK paziņojums) 8.punktā noteiktajam, subjekta tiesiskais statuss saskaņā ar valsts tiesību aktiem nav noteicošs, vienīgais būtiskais kritērijs ir tas, vai subjekts veic saimniecisko darbību (piedāvā tirgū preces un pakalpojumus), lai tas Līguma 107. panta 1. punkta nozīmē būtu uzskatāms par uzņēmumu. EK paziņojumā arī uzsvērts, ka šis nosacījums attiecināms arī uz subjektu, kas oficiāli pieder pie valsts pārvaldes. Protams, iespējams arī, ka VAS rīkojas tikai tam uzticēto valsts pienākumu ietvaros, piesaistot citus pakalpojumu sniedzējus no tirgus, kuri sniegs apmācības mērķa grupai. Ja parasti LM savu funkciju ietvaros veiktu apmācību organizēšanu, bet šeit LM uztic apmācību organizēšanu VAS, lūdzam to izskaidrot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, ka gadījumā, ja VI vai AI projekta īstenošanas laikā izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no 14. vai 15.punktā minētajām izmaksām, to piemēro ar tās spēkā stāšanās brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu arī citām izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par katru no noteikumu projekta 12.1.- 12.4.apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām (kādā tipa darbības/pasākumus tās ietvers, kāds rezultāts tiek sagaidīts, jo sevišķi par darba samaksas atšķirību mazināšanu, kā to būs iespējams ieviest reālajā dzīvē, vai ir zināmi kādi veiksmes stāsti citās valstīs), minot konkrētus piemērus. Vienlaikus lūdzam anotācijā skaidrot atbalstāmo darbību izmaksu (12.1.- 12.5.apakšpunkts) indikatīvo apmēru pa blokiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām (ne tikai algai, bet visām izmaksām, kas noteiktas kā atlīdzības izmaksas atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gada plānošanas periodā" 7.15.apakšpunktam), piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir izmantot līdz 20% vienoto likmi (bez metodikas izstrādes), ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tās apmērs jāsaskaņo ar vadošo iestādi.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 14.2.2.2.apakšpunktu, norādot, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Skaidrojam, ka atbilstoši vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 62.zemsvītras atsaucei, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no MK noteikumu projekta 16.punktā minētā izriet, ka paredzēts izmantot Regulas Nr. 2021/1060 54.panta a) apakšpunktā paredzēto iespēju piemērot netiešo izmaksu likmi 7% apmērā no tiešajām attiecināmajām izmaksām. Norādām, ka vēl papildu 7 % netiešo izmaksu likmes piemērošana sadarbības partnerim no tam paredzētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām šādi nav atbalstāma.
Šajā gadījumā iesakām izvērtēt iespēju piemērot netiešo izmaksu likmi līdz 25% no tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 54. panta c) apakšpunkta nosacījumiem.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt atbilstošus precizējumus MK noteikumu un anotācijas tekstā.
Šajā gadījumā iesakām izvērtēt iespēju piemērot netiešo izmaksu likmi līdz 25% no tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 54. panta c) apakšpunkta nosacījumiem.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt atbilstošus precizējumus MK noteikumu un anotācijas tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību (Eiropas Savienības fondu projektu izmaksu attiecināmības darba grupas ietvaros esam informējuši), ka Regula Nr.2021/1060 paredz, ka:
1) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma.
2) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir virs 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), turpināma 2014.-2020.gada plānošanas perioda prakse, proti, PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Līdz ar to, ņemot vērā, ka šajā gadījumā kopējās projekta izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR, aicinām precizēt MK noteikumu 17.punktu kā piedāvātajā redakcijā.
1) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma.
2) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir virs 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), turpināma 2014.-2020.gada plānošanas perioda prakse, proti, PVN ir attiecināms no ES fondu finansējuma gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Līdz ar to, ņemot vērā, ka šajā gadījumā kopējās projekta izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR, aicinām precizēt MK noteikumu 17.punktu kā piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
17. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis tiešajām attiecināmajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 64.panta 1.punkta “c” apakšpunkta nosacījumiem.
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs ievēro nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, kumulāciju, kā arī dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām, ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 18.punktā frāzi "atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja pārstāvji padomes darbībā piedalās", lai būtu nepārprotami skaidra atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja loma minētajā padomē un viņu tiesības. Piemēram, viņi ir kā balstiesīgie padomes locekļi.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.punktu, skaidri norādot, kas izveidos padomi, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projektam Labklājības ministrija pilda ne tikai atbildīgās iestādes funkcijas, bet arī finansējuma saņēmēja funkcija.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, noteikumu projekta 20., 22. un 23.punktā minēto, lūdzam skaidrot, kā plānots izvēlēties pakalpojuma sniedzēju. Aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas paredz piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu vai anotācijā skaidrot, kāpēc šajā pasākumā iepriekš minētos iepirkumus nav iespējams piemērot.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka Labklājības ministrijas kā atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja funkcijas tiek nošķirtas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju par pienākumu uzkrāt un uzskaitīt nepieciešamos datus projekta rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai, pētījumu vajadzībām u.c. vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt, ka noteikumu projektā tiek ietverts nosacījums par finansējuma saņēmēja pienākumu uzkrāt, uzskaitīt un iesniegt sadarbības iestādē apkopotus datus atbilstoši Regulas Nr. 2021/1057[1] I un II pielikumam, vai citiem normatīvajiem aktiem un SAM specifikai.
[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013.
[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.4.apakšpunktu ar atsauci uz Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā un tās 1.pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 25.4.apakšpunktā iekļauto atsauci uz 3.punktu ar atsauci uz 4.1.3. un 4.2.3.apakšpunktu, lai personu dati nebūtu jāvāc par visu pasākumu dalībniekiem, t.sk. konferences, semināri, tematiskās diskusijas, darba grupas, domnīcas, bet tikai par tiem, kas piedalīsies mācībās un saņems apliecības.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 26.punktu, jo tam nav juridiskā sloga.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma panta Nr. saskaņā ar kuru tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi par 4.3.4.1.pasākuma īstenošanu. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 20.pantā atrunāta "Projektu iesniegumu atlases" kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto "laika posmā no 2017. gada līdz 2023. gadam, darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū” 9.1.4.4. pasākuma “Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)”...", jo Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" projekta Nr. 9.1.4.4/16/I/001 "Dažādības veicināšana" ieviešanas sākuma datums bija 2016.gada 4.janvāris, savukārt plānotais projekta ieviešanas beigu datums ir 2023.gada 31.decembris.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju/skaidrojumu/ iemesliem, kādēļ Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā tiek mainīts pasākuma īstenošanas mehānisms (iepriekš projekta iesniedzējs bija Sabiedrības integrācijas fonds, šobrīd tiek plānots Labklājības ministrija).
Ierobežotas projektu iesniegumu atlases gadījumā noteikumu projektā vai tā anotācijā ir jābūt ietvertai informācijai par plānotajiem projektu iesniedzējiem, kuri tiks aicināti iesniegt projekta iesniegumus vai arī jābūt ietvertai informācijai, kādā dokumentā (piemēram, atsevišķā MK rīkojumā) tiks noteikti plānotie projektu iesniedzēji, t.sk. anotācijā ir ietverta informācija, kas pamato izvēlēto projektu iesniedzēju loku (piemēram, informācija par veiktu priekšatlasi).
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju/skaidrojumu/ iemesliem, kādēļ Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas periodā tiek mainīts pasākuma īstenošanas mehānisms (iepriekš projekta iesniedzējs bija Sabiedrības integrācijas fonds, šobrīd tiek plānots Labklājības ministrija).
Ierobežotas projektu iesniegumu atlases gadījumā noteikumu projektā vai tā anotācijā ir jābūt ietvertai informācijai par plānotajiem projektu iesniedzējiem, kuri tiks aicināti iesniegt projekta iesniegumus vai arī jābūt ietvertai informācijai, kādā dokumentā (piemēram, atsevišķā MK rīkojumā) tiks noteikti plānotie projektu iesniedzēji, t.sk. anotācijā ir ietverta informācija, kas pamato izvēlēto projektu iesniedzēju loku (piemēram, informācija par veiktu priekšatlasi).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot informāciju par sinerģiju, papildinātību ar Eiropas Savienības un citiem atbalsta instrumentiem, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības. Norādām, ka kā vienu no iespējamiem uzraudzības instrumentiem var paredzēt Finanšu ministrijas Dubultfinansējuma riska kontroles matricu (pieejama: www.esfondi.lv).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 2.punktu papildināt ar informāciju, kad indikatīvi ir plānots uzsākt apmācības par iekļaujošas darba vides un diskriminācijas novēršanas jautājumiem. Skaidrojam, ka 9.1.4.4.pasākuma projektā apmācības ir plānots nodrošināt līdz 2023.gada beigām, tādejādi pastāv dubultā finansējuma risks. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt un papildināt anotāciju un noteikumu projektu, nosakot demarkāciju ar 9.1.4.4.pasākumu, ņemot vērā to, ka gan apmācību saturs, gan mērķa grupa ir viena un tā pati.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
9.1.4.4.pasākuma projekta ietvaros ir izstrādāta vietne www.skatupunkti.lv, kurā visiem interesentiem ir iespēja iepazīties ar izstrādātajām mācību programmām un tām pieteikties. Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 2.punktā skaidrot vai ir plānots pārņemt un pēc vajadzības aktualizēt jau izstrādātās mācību programmas un vietni, vai arī ir plānots izstrādāt jaunus risinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums papildināt anotāciju, ietverot informāciju par to, ka pasākuma ietvaros elastības finansējums nav plānots un kura cita attiecīgās prioritātes un fonda specifiskā atbalsta mērķa pasākumu ietvaros tiks noteikts elastības finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Iebildums
Lūdzam vērtēt, vai anotācijas 1.5.sadaļa "Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums nebūtu papildināma ar informāciju par ES fondu 2014.—2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība" 9.prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" ex-post izvērtējumu (noslēguma izvērtējums), kura mērķis ir izvērtēt ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – fondu) 2014. – 2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk - DP) 9.prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana” (turpmāk - 9.PV) ieguldījumu lietderību, efektivitāti, ietekmi un ilgtspēju, ņemot vērā izvirzīto 9.PV mērķi – veicināt sociālo iekļaušanu paaugstināta riska iedzīvotāju grupām un uzlabot sociālo un veselības pakalpojumu pieejamību visiem iedzīvotājiem. Tostarp arī 9.1.4. SAM: "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū” 9.1.4.4.pasākums.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.3.4.1.pasākumā plānotajam izmēģinājumprojektam nebūtu nepieciešamība pēc ex-post izvērtējuma.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda 4.3.4.1.pasākumā plānotajam izmēģinājumprojektam nebūtu nepieciešamība pēc ex-post izvērtējuma.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar informāciju par Labklājības ministriju, kurai tiks noteikts projekta iesniedzēja un finanšu saņēmēja pienākums.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
2.2.6. uz nodarbinātību:
Iebildums
Lūdzam pārvērtēt, vai tiesiskā akts neskar uzņēmējdarbības vidi, ņemot vērā, ka 4.3.4.1.pasākuma mērķa grupa ir mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi un to darbinieki. Vēl jo vairāk, ja viena no atbalstāmajām darbībām ir darba samaksas atšķirību mazināšanai īstenošana šai u.c. mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punkta 1. un pirmspēdējo rindkopu par 4.3.4. SAM 4.3.4.1.pasākumu, svītrojot vārdu “projekta” finansējums, jo noteikumu projektā noteiktais ir
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbinātību” 4.3.4.1.pasākuma “Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana” (“pasākumam”) plānotais un pieejamais kopējais finansējums. "Projekta" finansējums tas būs tikai tad, kad tiks pieņem lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un tiks noslēgts līgums/ vienošanās par tā īstenošanu.
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.3.4. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbinātību” 4.3.4.1.pasākuma “Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana” (“pasākumam”) plānotais un pieejamais kopējais finansējums. "Projekta" finansējums tas būs tikai tad, kad tiks pieņem lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un tiks noslēgts līgums/ vienošanās par tā īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 7.punktu "Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)", skaidrojot kā Labklājības ministrija kā projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs nodrošinās 4.3.4.1.pasākuma projekta īstenošanu un vadību. Norādām, ka projektā Nr. 9.1.4.4/16/I/001 "Dažādības veicināšana" projekta iesniedzējs bija Sabiedrības integrācijas fonds.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, kurā Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā tiks plānots finansējums noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai. Vienlaikus lūdzam norādīt, ka LM iesniegs priekšlikumu par noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamo finansējumu 2024.gadam un turpmākajiem gadiem, sagatavojot likumprojektu par valsts budžetu kārtējam gadam un vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam saskaņot anotācijas sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā norādīto informāciju par 4.3.4.1.pasākuma īstenošanas termiņu (norādīta pasākuma ieviešana no 2023. gada II ceturkšņa līdz 2028. gada I ceturksnim) ar anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīto (norādīta pasākuma īstenošana no 2023.gada I ceturkšņa līdz 2028.gada IV ceturksnim).
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
41.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar jauniem punktiem. Vēršam uzmanību, ka ja projekta izmaksas paredzēts attiecināt no MK noteikumu spēkā stāšanās dienas, vai pirms tam un finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, anotācijā ir jāsniedz pamatojums un MK noteikumu projektam ir jāpievieno MK sēdes protokollēmuma projekts, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
Piemēram,
3.Līdz ESF+ līdzfinansēta projekta iesnieguma apstiprināšanai sadarbības iestādē un finansējuma nodrošināšanai normatīvos aktos noteiktā kārtībā atļaut izmaksas, kas radušās noteikumos paredzētā
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.3.4.specifiskā atbalsta mērķa "..." 4.3.4.1.pasākuma "..." (turpmāk – specifiskā atbalsta mērķa pasākums) īstenošanai finansēt:
3.1. LM no valsts pamatbudžeta apakšprogrammas 00.00.00 ""administrēšanai apstiprinātā finansējuma;
3.2. Pēc finansējuma nodrošināšanas apstiprināta projekta iesnieguma īstenošanai LM nodrošināt veikto izdevumu pārgrāmatošanu tā saimnieciskā gada ietvaros, kad veikti izdevumi, uz noteikumos noteiktā specifiskā atbalsta mērķa pasākuma īstenošanai Valsts kasē atvērto pamatbudžeta izdevumu kontu.
4. Labklājības ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu gadījumā, ja izmaksas, kas specifiskā atbalsta mērķa pasākumā veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda Plus, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā norādīts detalizēts apraksts par radušos situāciju, neatbilstības rašanās cēloņiem un finansiālo ietekmi un sniegts apraksts par iespējamo risinājumu, lai turpinātu projekta īstenošanu.
3.Līdz ESF+ līdzfinansēta projekta iesnieguma apstiprināšanai sadarbības iestādē un finansējuma nodrošināšanai normatīvos aktos noteiktā kārtībā atļaut izmaksas, kas radušās noteikumos paredzētā
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam 4.3.4.specifiskā atbalsta mērķa "..." 4.3.4.1.pasākuma "..." (turpmāk – specifiskā atbalsta mērķa pasākums) īstenošanai finansēt:
3.1. LM no valsts pamatbudžeta apakšprogrammas 00.00.00 ""administrēšanai apstiprinātā finansējuma;
3.2. Pēc finansējuma nodrošināšanas apstiprināta projekta iesnieguma īstenošanai LM nodrošināt veikto izdevumu pārgrāmatošanu tā saimnieciskā gada ietvaros, kad veikti izdevumi, uz noteikumos noteiktā specifiskā atbalsta mērķa pasākuma īstenošanai Valsts kasē atvērto pamatbudžeta izdevumu kontu.
4. Labklājības ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu gadījumā, ja izmaksas, kas specifiskā atbalsta mērķa pasākumā veiktas pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, varētu netikt vai netiek attiecinātas finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda Plus, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā norādīts detalizēts apraksts par radušos situāciju, neatbilstības rašanās cēloņiem un finansiālo ietekmi un sniegts apraksts par iespējamo risinājumu, lai turpinātu projekta īstenošanu.
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, Ministru kabineta protokollēmuma projekta (nosaukumu), kā arī anotācijas tekstu attiecībā par Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda Programmas nosaukumu. T.i. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam (vārds "kohēzijas" ar mazo burtu "k").
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdz izteikt noteikumu projekta 1.4.punktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
prasības Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim.
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja EECO18 nosaukumu uz "Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu".
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja EECO18 nosaukumu uz "Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu".
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot no noteikumu projekta 7.punkta vārdu "attiecināmais" pirms vārda "finansējums".
Piedāvātā redakcija
Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir x euro, tai skaitā ESF+ finansējums, valsts budžeta līdzfinansējums x euro.
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros nav noteikts elastības finansējums, līdz ar ko plānotais un pieejamais finansējums ir vienāds, ierosinām precizēt punkta redakciju, vārdu "pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums" vietā norādot "pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums".
Piedāvātā redakcija
7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 2 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 1 700 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 300 000 euro.
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikuma projektā noteikto projekta izmaksu attiecināmības termiņš. Vēršam uzmanību, ja noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža - tad nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta II sadaļas nosaukumu uz "Prasības projekta iesnieguma iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim".
Vēršam uzmanību, ka šajā sadaļā iekļaujama informācija par nosacījumiem, kurus jāizpilda projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim, lai projektu iesniegumu vērtēšanas laikā būtu iespējams novērtēt to atbilstību vienotajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un vienotajiem izvēles projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, piemēram: 1) sadarbības partneris atbilst MK noteikumos noteiktajām prasībām; 2) projekta iesniegumā ir definētas sadarbības partnera tiesības un pienākumi projekta īstenošanā (attiecināms, ja projektu plānots īstenot sadarbībā ar sadarbības partneri).
Ja tiek slēgts sadarbības līgums, MK noteikumos ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas, utt.), taču MK noteikumos nedublē MK noteikumu Nr._ [1] 6.punktā ietvertos nosacījumos, kādam regulējumam ir jābūt noteiktam sadarbības līgumā (kā piemēram, piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtība).
[1] Ministru kabineta 20_.gada _.___ noteikumi Nr._ “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā”.
Vēršam uzmanību, ka šajā sadaļā iekļaujama informācija par nosacījumiem, kurus jāizpilda projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim, lai projektu iesniegumu vērtēšanas laikā būtu iespējams novērtēt to atbilstību vienotajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un vienotajiem izvēles projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, piemēram: 1) sadarbības partneris atbilst MK noteikumos noteiktajām prasībām; 2) projekta iesniegumā ir definētas sadarbības partnera tiesības un pienākumi projekta īstenošanā (attiecināms, ja projektu plānots īstenot sadarbībā ar sadarbības partneri).
Ja tiek slēgts sadarbības līgums, MK noteikumos ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas, utt.), taču MK noteikumos nedublē MK noteikumu Nr._ [1] 6.punktā ietvertos nosacījumos, kādam regulējumam ir jābūt noteiktam sadarbības līgumā (kā piemēram, piešķirto finanšu līdzekļu izmaksas apturēšanas, izmaksas turpināšanas un atgūšanas kārtība).
[1] Ministru kabineta 20_.gada _.___ noteikumi Nr._ “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā”.
Piedāvātā redakcija
Prasības projekta iesnieguma iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un projekta sadarbības partnerim
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai norma būtu uztveramāka, lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 10.punktu šādā redakcijā:
"10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu – Labklājības ministrija, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk - finansējuma saņēmējs)." Atbilstošu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" otrajā rindkopā.
"10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu – Labklājības ministrija, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk - finansējuma saņēmējs)." Atbilstošu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" otrajā rindkopā.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu – Labklājības ministrija, kas pēc projekta iensieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju (turpmāk - finansējuma saņēmejs).
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 20.1.apakšpunktā minēto mācību viendabīgo saturu un plānoto dalībnieku skaitu (1200), lūdzam izvērtēt iespēju VAS īstenotajām mācībām piemērot vienkāršotās izmaksas (vienas vienības izmaksu standarta likmi), kas ietvertu visas ar mācību nodrošināšanu saistītās izmaksas - lektorus, telpas, aprīkojumu, kafijas pauzes, izdales materiālus, kancelejas preces u.c.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 14.2.1.apakšpunktu ar vārdiem "šo noteikumu" pirms skaitļa "12.2.".
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām 14.2.1.–14.2.3.apakšpunktos norādītās izmaksas noformēt kā pastāvīgas izmaksu pozīcijas (14.2.–14.5.apakšpunktus), nevis kā apakšpozīcijas zem 14.2.apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai uz noteikumu 12.3.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanu ir attiecināmas noteikumu 15.1.apakšpunktā norādītās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai 15.5.punktā (piemēram tulka pakalpojumieim; bērnu uzraudzības pakalpojumiem) minētājam izmaksām var izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodikas, nodrošinot vienkāršoto izmaksu plāšāku piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 15.5.apakšpunktu, norādot, kādu darbību īstenošanai ir paredzētas 15.5.apakšpunktā minētās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 24.2.apakšpunktu ar skaitļiem un vārdiem "47. un 50.pantu" aiz vārda "politikai".
Piedāvātā redakcija
nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 24.3. punktu, norādot, ar kādu regularitāti ievietojama aktuālā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto VINP HP specifisko darbību un noteikumu 15.5.apakšpunktā plānotās izmaksas bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai mācību dalībniekiem, lūdzam izvērtēt, vai nebūtu uzkrājami dati arī par VINP HP rādītāju “Bērnu pieskatīšanas pakalpojumu saņēmušās personas”.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādi ir līdzšinēji sasniegtie rezultāti, secinājumi, gūtās atziņas, stiprās, vājās puses no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas periodā īstenotā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" projekta Nr.9.1.4.4/16/I/001 "Dažādības veicināšana" īstenošanas (projekta ieviešanas beigu datums 31.12.2023.).
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto "Neskatoties uz augstajiem sieviešu un vīriešu nodarbinātības rādītājiem, Latvijā ir izteiktas darba samaksas atšķirības starp sievietēm un vīriešiem.", skaidrojot uz kādiem datiem balstīts ir šis apgalvojums, kā arī attiecībā pret ko Latvijā ir augsti sieviešu un nodarbinātības rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sadaļā "Risinājuma apraksts" attiecīgos vārdus "Tiešās izmaksas" precizēt uz "Tiešās attiecināmās izmaksas"
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.sadaļas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļas "Risinājuma apraksts" 3.punktā "Pasākumu darba samaksas atšķirību mazināšanai īstenošana" norādīt pilno Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas nosaukumu un pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas tekstā pieturēties pie atrunātiem saīsinājumiem, piemēram, LM, 4.3.4.1.pasākums, EK, LR un citi, neizmantojot gan pilnus nosaukumus, gan saīsinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.4.sadaļu "Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību" aprakstus ar skaidrojumu kā tieši minētie plānošanas dokumenti pamato šī tiesību akta nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Priekšlikums
Lūdzam pārvērtēt, vai tiesiskā akts neskar uzņēmējdarbības vidi, ņemot vērā, ka 4.3.4.1.pasākuma mērķa grupa ir mikrouzņēmumi, mazie vai vidējie uzņēmumi un to darbinieki. Vēl jo vairāk, ja viena no atbalstāmajām darbībām ir darba samaksas atšķirību mazināšanai īstenošana šai u.c. mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
5.2. Citas starptautiskās saistības
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācijas 5.2.sadaļā nebūtu pieminams anotācijas 2.zemsvītras atsaucē norādītais Līgums par Eiropas Savienības darbību.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā precizēt terminoloģiju svītrojot vārdus "struktūrfondu un Kohēzijas fondu", jo Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā: Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Eiropas Sociālā fonds Plus, Kohēzijas fonds vai Taisnīgas pārkārtošanās fonds (turpmāk kopā — Eiropas Savienības fondi, katrs atsevišķi — Eiropas Savienības fonds)*. Savukārt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas periodā: Eiropas Savienības struktūrfonda vai Kohēzijas fonda (turpmāk — Eiropas Savienības fonds).
*Skat. Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums https://likumi.lv/ta/id/331743-eiropas-savienibas-fondu-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
*Skat. Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums https://likumi.lv/ta/id/331743-eiropas-savienibas-fondu-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, norādot mērķi personas datu apstrādei, kā arī tiesisko pamatojumu, t.i., ietverot anotācijas skaidrojumā atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka Labklājības ministrija š.g. 29.decembrī iesniegusi izskatīšanai 4.3.4.1.pasākuma projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus 2021.–2027. gada plānošanas perioda Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda apakškomitejas (turpmāk – AK) sēdē 2023.gada 2.februārī.
Turpmāk aicinām Labklājības ministriju ņemt vērā, ka Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu par SAM/pasākumu īstenošanu projekts un tā anotācija tiek virzīta saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP) vienlaicīgi vai pēc projektu iesniegumu atlases specifisko atbilstības kritēriju un kvalitātes kritēriju (ja attiecināms) izskatīšanas AK sēdē.
Tādēļ vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izskatīšanas laikā, MK noteikumu projekta par SAM/pasākuma īstenošanu virzības ietvaros var tikt iekļautas papildu prasības, kuras nepieciešams iekļaut projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos un otrādāk – projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju saskaņošanas ietvaros var tikt identificētas prasības, kas ir iekļaujamas MK noteikumos par SAM/pasākuma īstenošanu.
Turpmāk aicinām Labklājības ministriju ņemt vērā, ka Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu par SAM/pasākumu īstenošanu projekts un tā anotācija tiek virzīta saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā (TAP) vienlaicīgi vai pēc projektu iesniegumu atlases specifisko atbilstības kritēriju un kvalitātes kritēriju (ja attiecināms) izskatīšanas AK sēdē.
Tādēļ vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izskatīšanas laikā, MK noteikumu projekta par SAM/pasākuma īstenošanu virzības ietvaros var tikt iekļautas papildu prasības, kuras nepieciešams iekļaut projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos un otrādāk – projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju saskaņošanas ietvaros var tikt identificētas prasības, kas ir iekļaujamas MK noteikumos par SAM/pasākuma īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-