Projekta ID
24-TA-1050Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret šāda punkta iekļaušanu noteikumos, jo mākoņdatošanas platformas lietotājam nav alternatīva - t.i. nav atļauts veikt investīcijas savā instrastruktūrā, savārtu faktiskajā "monopolā" noteiktajiem pakalpojumu sniedzējiem šis punkts ļauj savu plānotu darbu veikšanai pātraukt sniegt pakalpojumu, kas var kritiski ietekmēt mākoņdatošanas platformas lietotāja kritisko funkciju nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, ka piecu dienu izskatīšana var būt tikai sākotnējai pieteikšanās apstrādei, lai slēgtu vienošanos par pakalpojuma sniegšanu, bet ne pakalpojuma maiņai. Lūdzam precizēt, ka mākoņdatošanas platformas pārzinim jānodrošina pašapkalpošanās sistēma, kuras ietvaros pakalpojuma saņēmējs var pakalpojumu pieteikt, paplašināt/sašaurināt, apturēt vai pārtraukt tiešsaistes režīmā (reālā laikā) izmantojot pašapkalpošanās sistēmu, t.sk ar automatizācijas API (piemēram Terraforms sktipti) virtuālo serveru un resursu apgabalu izveidei un, ka norēķini par pakalpojumiem tiek veikti atbilstoši faktiski izmantotajiem resursiem atbilstoši laika uzskaitei par izmantoto pakalpojumu. Respektīvi pēc būtības nepiekrītam, ka jaunu virtuālo serveru vai resursu izmaiņu veikšanai būtu jāpiesaka pieteikumu un jāraksta vienošanās, turklāt iesaistot vēl trešo pusi (VIRSIS). Piekrītam, ka tur varētu tik fiksēts pats pakalpojuma saņemšanas fakts no konkrētā pakalpojuma sniedzēja, bet operatīvai virtuālās infrastruktūras pārvaldībai obligāti nepieciešams nosacījums (de facto standarts jebkurā vispāratzītā starptautiskā mākoņpakalpojumā) ir pašapakalpošanās vide t.sk. iekļaujot automatizācijas API resursu pārvaldībai, kā arī elastīgi norēķini, kur pakalpojuma maksa tiek aprēķināta no pašapkalpošanās vidē veiktajām resursu izmaiņām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 17.punktā nav atrunāts gadījums, kad incidents ar “informācijas sistēmu pieejamību, integritāti un konfidencialitāti, datiem” ir noticis nevis platformas lietotāja pusē, bet pakalpojuma sniedzēja pusē. Piedāvātā redakcija paredz, ka neatkarīgi no situācijas, atbildīgs ir platformas lietotājs. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt regulējumu ar atbildību gadījumos, kad incidents noticis platformas uzturētāja dēļ.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Ministru kabineta 26.03.2024. sēdes protokola Nr. 13 64.§ “Informatīvais ziņojums "Par valsts datu apstrādes mākoņa attīstības plānu"” 6.punktā noteikto, ka ministrijām un citām valsts pārvaldes iestādēm pasākumus attiecībā uz valsts datu apstrādes mākoņa attīstību, kurus nav plānots īstenot no 2014.–2020. gada perioda Eiropas Savienības struktūrfondu 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķim "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību", Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virzienam "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķim "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" paredzētā finansējuma, nodrošināt tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 21.punktu un tā apakšpunktus, nosakot, ka pārzinis un lietotājs nepieciešamo finansējumu nodrošina tam pieejamo valsts budžeta līdzekļu ietvaros, kā arī īstenojot projektus Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 21.punkta ievadā noteikto, jo šobrīd tas paredz, ka uzskatītie apakšpunkti ir par to, kā lietotājs norēķinās par pakalpojumu, bet noteikumu projekta 21.1. un 21.3.apakšpunktā ir norāde uz pārziņa budžetu. Anotācijas 1.3. sadaļā sniegtā informācija liecina, ka lietotājs var veikt finansējuma pārdali no sev pieejamā budžeta uz pārziņa budžetu, vai arī situācijā, ja pārzinim apstiprināts projekts Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansējuma ietvaros, tad lietotāja samaksa par pakalpojumu var tiks samazināta, bet noteikumu projekta 21.punktā un tā apakšpunktos šāda informācija tieši neuzrādās.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot sniegtos iebildumus pie noteikumu projekta 21.punkta, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju par noteikumu projekta 21.punktu un tajā noteikto finansēšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Risinājuma apraksta pirmspēdējā rindkopā ir noteikts, ka "Valsts datu apstrādes mākoņa pakalpojumu izmantošanai mākoņdatošanas platformas lietotājam nav jāpiemēro Publisko iepirkumu likums". Bez papildu skaidrojuma nav saprotams šādas atrunas mērķis. Vienlaikus noteikumu projekta 6.4. un 6.5.apakšpunktā noteikts, ka mākoņdatošanas platformas pārzinis nodrošina mākoņdatošanas platformas darbību un uzturēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām par publisko iepirkumu un zaļo iepirkumu, kas savukārt nav pieminēts anotācijā.
Lūgums apsvērt anotācijas papildināšanu ar informāciju, kas paskaidro, kāpēc platformas lietotājam nav jāpiemēro Publisko iepirkumu likums (vai arī attiecīgo teikumu dzēst), kā arī lūgums papildināt anotāciju ar informāciju, atbilstoši noteikumu projekta 6.4. un 6.5.apakšpunktā noteiktajam.
Lūgums apsvērt anotācijas papildināšanu ar informāciju, kas paskaidro, kāpēc platformas lietotājam nav jāpiemēro Publisko iepirkumu likums (vai arī attiecīgo teikumu dzēst), kā arī lūgums papildināt anotāciju ar informāciju, atbilstoši noteikumu projekta 6.4. un 6.5.apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ievērojot sniegtos iebildumus pie noteikumu projekta 21.punkta, lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt informāciju atbilstoši precizētajam noteikumu projekta 21.punktam.
Piedāvātā redakcija
-