Atzinums

Projekta ID
23-TA-873
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
25.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu Ministru kabineta noteikumu 6.punktā un anotācijā noteiktā pasākuma mērķa sasniegšanu, proti, samazināt pirmsskolas vecuma bērnu vecāku izdevumus par bērnu pirmsskolas izglītības programmas apguvi, un lai veicinātu dzīvesvietai tuvāku pirmsskolas izglītības pakalpojumu pieejamību, lūdzam anotācijā iekļaut nosacījumu, ka projekta ietvaros ir saprotami arī kā atbalstāmā darbība aukļu dienesta pieskatīšanas pakalpojumu pieejamība darba vietās, t.i., nodrošināt bērnu uzraudzības pakalpojumu pieejamību ģimenēm pietuvinātām darba vietām (piemēram, apmaksāts aukļu dienests, kas ierīkots juridiskām personām piederošās telpās).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam Ministru kabinetu noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai atbalsts tiek turpināts sniegt arī gadījumos, kad ģimene atsaka pašvaldības piedāvātajai vietai pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē un vēlas turpināt izmantot aukļa dienesta vai privātās izglītības iestādes pakalpojumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam anotācijā skaidrot, kas tiek saprast ar “projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
42., 42.1.,42.2.,55.

Lai novērstu interpretācijas iespējas un pašvaldības varētu iesniegt kvalitatīvus projekta iesniegums pasākuma atlasē, lūdzam sniegt skaidrojumu, vai no 42.punktā izriet, ka pašvaldības var nesludināt iepirkuma procedūras par tiem privātās pirmsskolas pakalpojumu vai bērnu uzraudzības pakalpojumu iegādi, ja pašvaldībai jau ir noslēgts sadarbības (pakalpojuma) līgums ar tām iepriekš, neorganizējot iepirkuma procedūru. 
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam skaidrot, vai līguma par privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu sniegšanu vai par bērnu uzraudzības pakalpojumu sniegšanu termiņš 5 gadi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31.augustam, attiecas arī uz jau spēkā esošajiem (pašvaldībai noslēgtajiem) līgumiem vai tikai projekta ietvaros iepirkuma procedūras rezultātā noslēgtajiem pakalpojuma līgumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izvērtēt nepieciešamību paplašināt pasākuma mērķa grupu. Praksē ir gadījumi, kad vietu pirmsskolas izglītības iestādē pašvaldība var nodrošināt, bet vecāks vienalga izvēlas privāto izglītības iestādi un pašvaldībai jāmaksā līdzfinansējumu, jo tā paredz gan pašvaldības saistošie noteikumi, gan Izglītības likums, ka vecāki var izvēlēties izglītības ieguves vietu.
Anotācijā lūdzam skaidrot: vai projekts paredzēs finansējumu tikai tad, ja pašvaldība nevar nodrošināt vietu?
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Arī uzraudzības pakalpojuma sniedzējs – fiziska persona ir reģistrējies VID, ir saimnieciskās darbības veicējs un maksā nodokļus. Priekšlikums papildināt noteikumu 33.1 punktu – iekļaut arī fiziskas personas.
Skaidrojam, ka praksē pašvaldībās pārsvarā bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji ir fiziskas personas.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Jāparedz, ka atbalsts bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem tiek attiecināts arī par dienām, ja bērns nesaņem pakalpojumu attaisnojoša iemesla dēļ (ārsta zīme) līdzīgi kā privātajās izglītības iestādēs.
Piedāvātā redakcija
-