Projekta ID
24-TA-1640Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma (turpmāk - Ziņojums) 8.lpp norādīts, ka "Finanšu ministrija, kas pieņem fiskālos lēmumus, t. sk. lēmumus par nepieciešamajiem ieguldījumiem valsts pārvaldes uzlabošanā, lai attīstītu valsts pārvaldes efektivitāti un ietekmi." Vēršam uzmanību, ka Finanšu ministrija izstrādā fiskālo politiku, bet lēmumus pieņem Ministru kabinets, attiecīgi nav korekti norādīt, ka Finanšu ministrija ir tā, kas pieņem fiskālos lēmumus. Lūdzam precizēt Ziņojuma tekstu 8.lpp.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 4. nodaļā 7. aktivitāte saskaņojama ar 3. nodaļas aktivitāti ”Testēt pieeju iepirkumam inovācijas jomā”, ņemot vērā IUB iebildumu par minēto aktivitāti: 4. nodaļas 7. aktivitātei kolonnā "Bezdarbības riski" risku "Nespēja atrast tirgus risinājumus publiskā sektora vajadzībām” attiecīgi lūdzam aizstāt ar "Nespēja definēt inovatīvu vajadzību". Papildus, līdzīgi kā citiem uzdevumiem 4. nodaļā, minētajai aktivitātei kolonnā "Bezdarbības riski" norādītajam riskam "ANM mērķis inovācijas iepirkumam" lūdzam norādīt atsauci uz attiecīgo ANM atskaites punktu.
Piedāvātā redakcija
Ziņojuma 4. nodaļā 7. aktivitāte saskaņojama ar 3. nodaļas aktivitāti ”Testēt pieeju iepirkumam inovācijas jomā”, ņemot vērā IUB iebildumu par minēto aktivitāti.
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par Ziņojuma 20./21. lpp. 3. nodaļas ”Rīcības virzieni un aktivitātes” sadaļas ”Rīcības virzieni” 2. rīcības virziena ”Darba vide” aktivitātes ”Testēt pieeju iepirkumam inovācijas jomā” ietvaros paredzēto ”Nodrošināt, ka ir pieejami mehānismi iepirkumu organizēšanai [..]” IUB paskaidro, ka publisko iepirkumu regulējums jau paredz iepirkuma procedūras, tajā skaitā prototipu iegādei, un attiecīgi arī šo iepirkuma procedūru veikšanas mehānismus inovāciju iepirkumiem. Atkārtoti norādām, ka problēma ir pasūtītāja nepietiekamā izpratne par inovācijām un vēlmes un kapacitātes trūkums šādus iepirkumus veikt, kā arī inovatīvas vajadzības apzināšana un formulēšana, ne pats iepirkums, kā arī ir nepieciešama uzraugošo iestāžu izglītošana, lai pasūtītājs nebaidītos iepirkt inovatīvus produktus un pakalpojumus.
IUB lūdz pārskatīt konkrēto aktivitāti un izvērtēt iespēju minētās aktivitātes aprakstu pārformulēt caur aprakstīto ietvaru.
IUB lūdz pārskatīt konkrēto aktivitāti un izvērtēt iespēju minētās aktivitātes aprakstu pārformulēt caur aprakstīto ietvaru.
Piedāvātā redakcija
IUB lūdz pārskatīt konkrēto aktivitāti un izvērtēt iespēju minētās aktivitātes aprakstu pārformulēt caur aprakstīto ietvaru.
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Norādām, ka šobrīd Ziņojuma 4.sadaļas tabulā iekļautā informācija nesniedz skaidru priekšstatu par visu aktivitāšu ietekmi uz valsts budžetu, līdz ar to nav saprotams par kādu papildu valsts budžeta līdzekļu apmēru jautājumu nepieciešams skatīt likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā atbilstoši Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktam. Attiecīgi lūdzam minētā Ziņojuma sadaļu papildināt ar jaunu tabulu, kurā pārskatāmi ir apkopota informācija par katrai aktivitātei piešķirto un papildu nepieciešamo valsts budžeta finansējumu sadalījumā pa gadiem, kā arī pievienot aprēķinu papildu nepieciešamā finansējuma apmēram. Vienlaikus attiecībā uz 1.aktivitāti, kas paredz 4 jaunu amata vietu izveidi, lūdzam norādīt vai tās būs nodrošinātas, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu valsts pārvaldē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā ir minēti (7.lpp. tabula) galvenie avoti un darbības, uz ko tiek balstīta Latvijas valsts pārvaldes inovācijas stratēģija, tostarp, uz "Pasaules labo praksi un Inovācijas laboratorijas līdzšinējo aktivitāšu izpēti". Lūgums skaidrot, kas tiek saprasts ar "pasaules labo praksi" un jēdziena "pasaule" tvērumu ziņojuma kontekstā, kā arī, kuru pasaules valstu prakse, kas nav ES dalībvalstis vai OECD valstis, ir pētīta, ņemot vērā to, ka tālākā Ziņojuma tekstā tiek minēta tikai OECD vai EK, tajā skaitā OECD un EK ekspertu piesaiste.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ierosinām Ziņojumu papildināt ar tekstu:
"Finanšu ministrija norāda, ka š.g. 30. aprīlī ir stājušies spēkā jaunie ES fiskālie noteikumi un saskaņā ar šiem noteikumiem tiks noteikta saistoša izdevumu pieaugumu ierobežojoša trajektorija. Vēršam uzmanību, ka iespējas piešķirt papildu finanšu resursus turpmākajos gados būs ierobežotas, vispārējās valdības izdevumu pieaugums bez kompensējošiem pasākumiem (diskrecionārajiem ieņēmumu pasākumiem) nav pieļaujams. Attiecīgi aicinām to ņemt vērā finansējuma plānošanā ."
"Finanšu ministrija norāda, ka š.g. 30. aprīlī ir stājušies spēkā jaunie ES fiskālie noteikumi un saskaņā ar šiem noteikumiem tiks noteikta saistoša izdevumu pieaugumu ierobežojoša trajektorija. Vēršam uzmanību, ka iespējas piešķirt papildu finanšu resursus turpmākajos gados būs ierobežotas, vispārējās valdības izdevumu pieaugums bez kompensējošiem pasākumiem (diskrecionārajiem ieņēmumu pasākumiem) nav pieļaujams. Attiecīgi aicinām to ņemt vērā finansējuma plānošanā ."
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ziņojuma tekstu un tabulas ar precīzām atsaucēm uz šādiem projektiem:
1) Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.3. reformu un investīciju virziena “Publiskās pārvaldes modernizācija” 6.3.1.3.i investīcijas “Publiskās pārvaldes inovācijas eko-sistēmas attīstība” projekts Nr. 6.3.1.3.i.0/1/22/I/VK/001 "Publiskās pārvaldes inovācijas eko-sistēmas attīstība" ar projekta īstenošanas laiku 2023.gada 1.februāris - 2026.gada 31.maijs;
2) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.2. pasākuma "Inovācijas laboratorija digitalizācijas priekšrocību izmantošanai" projekts Nr.1.3.1.2/1/23/I/001 "Inovācijas laboratorija digitalizācijas priekšrocību izmantošanai", kurš tiek līdzfinansēts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un tā īstenošanas laiks ir 2023.gada 29.novembris -2029.gada 31.decembrim.
Vienlaikus lūdzam ņemt vērā abu augstāk minēto projektu īstenošanas laiku.
1) Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 6.3. reformu un investīciju virziena “Publiskās pārvaldes modernizācija” 6.3.1.3.i investīcijas “Publiskās pārvaldes inovācijas eko-sistēmas attīstība” projekts Nr. 6.3.1.3.i.0/1/22/I/VK/001 "Publiskās pārvaldes inovācijas eko-sistēmas attīstība" ar projekta īstenošanas laiku 2023.gada 1.februāris - 2026.gada 31.maijs;
2) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.2. pasākuma "Inovācijas laboratorija digitalizācijas priekšrocību izmantošanai" projekts Nr.1.3.1.2/1/23/I/001 "Inovācijas laboratorija digitalizācijas priekšrocību izmantošanai", kurš tiek līdzfinansēts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un tā īstenošanas laiks ir 2023.gada 29.novembris -2029.gada 31.decembrim.
Vienlaikus lūdzam ņemt vērā abu augstāk minēto projektu īstenošanas laiku.
Piedāvātā redakcija
-
