Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-1462
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka par grozījumiem ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam (programma) joprojām turpinās neformālais konsultāciju process ar Eiropas Komisiju (EK) un konceptuāls EK atbalsts programmas grozījumiem par STEP investīciju tvērumam vēl nav panākts, un sadarbībā ar Ekonomikas ministriju turpinās komunikācijas process ar EK, lūdzam Ekonomikas ministriju noteikumu projektu apstiprināšanai valdībā virzīt pēc vienošanās panākšanas ar EK.  Tāpat vēršam uzmanību, ka pēc sarunām ar EK par programmā ietveramo STEP investīciju tvērumam vēl var izrietēt papildus nepieciešamie precizējumi noteikumu projektā. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta atbilstību Eiropas Komisijas izteiktajiem apsvērumiem ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (programma) grozījumu saskaņošanas procesā, t.sk. atbilstoši Ekonomikas ministrijas aktualizētajam grozījumu priekšlikumam programmā, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka STEP pasākuma ietvaros attīstītā infrastruktūra tiks izmantota tikai vēja enerģijas tehnoloģiju komponenšu ražošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 4.punkta izteikto komentāru un atkārtoti lūdzam precizēt noteikuma projekta 7. un 8.punktā norādīto līdzfinansējuma avotu, valsts budžeta finansējumu aizstājot ar privāto finansējumu kā līdzfinansējuma avotu. Atkārtoti vēršam uzmanību, ka līdzšinējie nacionālā līmenī pieņemtie lēmumi paredz novirzīt finansējumu STEP investīciju īstenošanai, t.sk. iezīmējot konkrētu ES fondu finansējumu, vienlaikus nepieciešamais līdzfinansējums plānotajam projektu iesniedzējam jānodrošina no saviem (privātajiem) līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 14.punktā norādīto, ka pasākuma ietvaros ir iespējams iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu, skaidrojam, ka tam ir jābūt iesniegtam par kopējo projekta summu (norādot kopējo projekta īstenošanai nepieciešamo publiskā finansējuma apmēru), jo pēc tam, kad projekta iesniegums būs iesniegts sadarbības iestādē, izvērtēts un projekts apstiprināts, papildus finansējumu šim projektam piesaistīt no komercdarbības atbalsta viedokļa nevarēs (stimulējošās ietekmes nosacījums). Attiecīgi aicinām precizēt noteikumu projekta 8.un 11.punktu, paredzot, ka projekts tiks iesniegts vienu reizi par kopējo noteikumos noteikto finansējumu, kas izriet no noteikumu projekta 7.punkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti aicinām papildināt noteikumu projektu arī ar terminu definīcijām, kas konkrētās attiecināmās darbības un ar tām saistītās attiecināmās izmaksas sasaistītu ar piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma, piemēram, Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta, tvērumu, tādējādi gūstot pārliecību par piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu katrai konkrētajai atbalstāmajai darbībai. Vēršam uzmanību, ka  Komisijas regulas Nr.651/2014 56b.pants piemērojams noteiktām darbībām un izmaksām un, ja projektā plānotās darbības un izmaksas tām neatbilst, tad jāvērtē, kurš cits Komisijas regulas Nr.651/2014 pants (vai cits komercdarbības atbalsta regulējums) piemērots, lai nodrošinātu plānotā atbalsta saderību ar ES iekšējo tirgu. Skaidrojam, ka vienā pasākumā un vienā projektā var būt piemēroti arī vairāki Komisijas regulas Nr.651/2014 panti vai pat dažādi komercdarbības atbalsta regulējumi; jāvērtē plānotās izmaksas un darbības. Lūdzam, piemēram, izvērtēt "20.6. inženiertīklu izbūve, 20.7. apakšstaciju izbūve un 20.8. tīklu jaudas palielināšana" atbilstību noteikumu projektā šobrīd ietvertajām komercdarbības atbalsta regulējuma normām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai arī Ekonomikas ministrija izziņas 7.punktā ir skaidrojusi, ka noteikumu projekts ir precizēts un katrai no atbalstāmajām darbībām ir norādīts piemērojamais komercdarbības atbalsta regulējums, secināms, ka noteikumu projektā nav noteikts, kāds komercdarbības atbalsta regulējums tiks piemērots 20.1.apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai - projekta vadības nodrošināšanai. Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu.

Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ekonomikas ministrija ne izziņas 7.punktā, ne anotācijā nav skaidrojusi neko par to, kā atšķiras noteikumu projekta 20.9.un 20.18.apakšpunktos minētās atbalstāmās darbības - jaunu pievedceļu un dzelzceļa pārbrauktuves izveide un pievadceļu izveide ostas teritorijā, vienlaikus abas tās saglabājot noteikumu projektā, atkārtoti lūdzam Ekonomikas ministriju sniegt skaidrojumu noteikumos un anotācijā par abu minēto atbalstāmo darbību atšķirībām. Pretējā gadījumā nav skaidrs, kādēļ pēc satura un būtības vienādas atbalstāmās darbības tiek minētas kā atsevišķas atbalstāmās darbības.

Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai arī no izziņas 9.punktā un anotācijā sniegtā Ekonomikas ministrijas skaidrojuma izriet, ka atmežošanas darbi tiks veikti ostas teritorijā, t.i. teritorijā, kuru projekta ietvaros paredzēts attīstīt, un ka tiks nodrošināts, ka minētie izdevumi atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantā noteikto attiecināmo izmaksu tvērumam, minētais nesniedz atbildi uz to, kas veiks atmežošanu un vai tā tiks veikta Rīgas brīvostas teritorijā, un kas saņems minēto kompensāciju, kā arī to, kā minētā atbalstāmā darbība atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantam vai cita Komisijas regulas Nr.651/2014 pantam.

Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka noteikumu projekta 22.punktā noteiktā personāla izmaksu vienotā likmes 2 procentu apmērā vēl nav saskaņota ar Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi (VI) atbilstoši nosacījumiem par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros – proti, atbildīgā iestāde, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu investīcijas ietvaros, saskaņo šo pieeju ar VI MK noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa (SAM) īstenošanu izstrādes procesā, bet konkrētā izmaksu vienotā likme, pēc saskaņošanas ar VI, tiek noteikta MK noteikumos par SAM īstenošanu; MK noteikumos nosaka attiecināmo izmaksu pozīcijas, no kurām tiek aprēķināta konkrētā vienotā likme. Lūdzam 2 procentu vienotās likmes aprēķinu nosūtīt uz elektroniskā pasta adresi sco@fm.gov.lv neformālai saskaņošanai, kā arī jautājumu vai konsultāciju nepieciešamības gadījumā, rakstiet uz iepriekš norādīto e-pasta adresi, lai Ekonomikas ministrija iespējami operatīvi varētu saņemt vienotās likmes saskaņojumu.
Vienlaikus lūdzam norādīt likmes apmēra pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēlamies vērst uzmanību, ka noteikumu projekta 52.punkts jau paredz nosacījumu par stimulējošo ietekmi. 
Vienlaikus secināms, ka noteikumu projekta 3.1.apakšpunkts paredz darbu sākumu definīciju, nosakot, ka sagatavošanās darbi kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana nav uzskatāma par ieguldījumu uzsākšanu. Lūdzam norādīt, vai šīs izmaksas plānots attiecināt šī atbalsta pasākuma projektā un no kādiem finanšu līdzekļiem tās plānots segt. Ja tās plānots segt no publiskiem resursiem, lūdzam piemērot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu (visdrīzāk, de minimis regulējumu).







Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Noteikumu projekta 24., 26., 54. un 55.punkta regulējums joprojām rada interpretācijas problēmas, tostarp par noteikumu projektā noteikto izmaksu attiecināmības termiņu.

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63.panta 7.punktu izdevumi, kas kļūst attiecināmi programmas grozījumu rezultātā, ir attiecināmi no dienas, kad Komisijai iesniegts attiecīgs pieprasījums.
No noteikumu projekta 24.punkta izriet, ka izmaksas par ieguldījumiem ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, savukārt noteikumu projekta 54.punkts nosaka, ka izmaksas ir attiecināmas no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam  (turpmāk – programma) grozījumu ar šajos noteikumos paredzētā pasākuma apstiprināšanas Ministru kabinetā. Lūdzam salāgot un precizēt noteikumu projekta 24. un 54.punktu, ievērojot augstākminētajā regulā noteikto nosacījumu.

Tāpat, ņemot vērā iepriekš uzskaitītos nepieciešamos veicamos precizējumus noteikumu projektā, lūdzam arī pārskatīt noteikumu projekta 24. un 26.punktu, savstarpējo nedublējot normās noteikto, un skaidri noteikt, no kura brīža projekta iesniedzējs var veikt atbalstāmās darbības, jo šobrīd 24.punkts nosaka, ka nav atbalstāmas darbības pirms darbu sākuma, ja tās ir radušās pirms programmas grozījumu ar šajos noteikumos paredzēta atbalsta apstiprināšanas Ministru kabinetā un projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Vienlaikus noteikumu projekta 26.punktā noteikts, ka finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, un gadījumā, ja projekta iesniegums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda atbalsta. Savukārt noteikumu projekta 55.punks nosaka, ka šie noteikumi stājas spēkā pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par programmas grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu. Tādējādi nav saprotams noteikumu projekta 24., 26. un 55.punktā noteiktais regulējums. Vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu atlasi var izsludināt un izrietoši iesniegt projekta iesniegumu tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu. Savukārt Eiropas Komisijas saskaņojums par grozījumiem programmā var tikt saņemts tikai pēc tam, kad programmas grozījumi jau ir apstiprināti Ministru kabinetā. Līdz ar to nav viennozīmīgi skaidrs izmaksu attiecināmības brīdis un atbalstāmo darbību uzsākšanas brīdis, kā arī nav viennozīmīga izpratne, kādā gadījumā projekta iesniedzējs izmaksas segs no saviem līdzekļiem. Tādējādi lūdzam precizēt noteikumu projektu, lai nodrošinātu normu viennozīmīgu interpretāciju par izmaksu attiecināmības un atbalstāmo darbību uzsākšanas termiņiem, un papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādos gadījumos projekta iesniedzējs segs no saviem līdzekļiem.

Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 24., 26. un 54. punktu, kā arī lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 55. un 56.punktu nepieciešamību.

Papildus lūdzam anotācijā norādīt, vai kāda no noteikumu projekta 20.punktā minētajām atbalstāmajām darbībām sevī ietver noteikumu projekta 24.punkta trešajā teikumā minētos sagatavošanās darbus (tādus kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana). Ja tā, lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punkta trešo teikumu, skaidri nosakot, par kuru no noteikumu projekta 20.punkta apakšpunktā norādītajām atbalstāmajām darbībām izmaksas var tikt attiecinātas ātrāk, norādot arī konkrētu izmaksu attiecināmības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 42.punkta redakciju, jo atbalsta sniedzējam ir jāpārbauda finansējuma saņēmēja atbilstība Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta nosacījumiem, savukārt projekta iesniedzēja apliecinājums par atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta “c” apakšpunktam iesniedzams papildus, lai pārbaudītu atbilstību tikai konkrētajam apakšpunktam. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros pieļaujamā maksimālā intensitāte noteikumu projektā ir atspoguļota, ņemot vērā arī atbalsta intensitātes palielinājumu, ko paredz Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 6.punkts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 43.punktu un anotācijā ietverto teikumu "Pasākuma ietvaros maksimālā atbalsta intensitāte tiek noteikta saskaņā ar  Komisijas regulas Nr.651/2014 56. b) panta 5.punktu  atkarībā no  projekta kopējām attiecināmām izmaksām:", papildinot abus arī ar atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 6.punktu. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kā atbalsta pasākuma ietvaros iespējams piemērot atbalsta intensitātes palielinājumu par 10% punktiem, proti, izskaidrojot atbilstību piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam.

Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka no Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 5.punkta izriet tas, ka atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 % no attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta b) un c) apakšpunktā, un nepārsniedz summu, kas paredzēta 4.panta 1.punkta ee) apakšpunktā. Attiecīgi lūdzam Ekonomikas ministriju norādīt anotācijā, kādēļ noteikumu projekta 44.punktā ir noteiktas tikai Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta c) apakšpunktā noteiktās izmaksas (bagarēšana), pēc būtības paredzot stingrākus nosacījumus attiecībā uz ieguldījumiem piekļuves infrastruktūras izbūvē, nomaiņā vai modernizācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 4.punkts nosaka atbalsta summas aprēķinu, nevis atbalsta intensitāšu aprēķinu (tas ir noteikts citā regulējuma punktā un abus punktus jāpiemēro), lūdzam precizēt noteikumu projekta 45.punktu, nodrošinot korektu un precīzu tā atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 4.punktā noteiktajam, proti, ka atbalsta summa nepārsniedz starpību starp attiecināmajām izmaksām un pamatdarbības peļņu no ieguldījuma vai bagarēšanas. Pamatdarbības peļņu atskaita no attiecināmajām izmaksām iepriekš saskaņā ar pamatotām prognozēm vai izmanto atgūšanas mehānismu. Lūdzam arī noteikumu projektā noteikt, kura metode tiks izmantota.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros iespējama ne tikai Komisijas regulas Nr.651/2014 piemērošana, aicinām noteikumu projekta 47.punktu izteikt piemēram, piedāvātajā redakcijā:
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, tai skaitā plānoto komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, komercdarbības atbalsta intensitāti, komercdarbības atbalsta sniedzēju, komercdarbības atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto komercdarbības atbalsta summu.". Atbilstoši aicinām precizēt arī anotācijā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā sniegto priekšlikumu pie noteikumu projekta 45.punkta par to, ka gadījumā, ja attiecīgajā projektā vai projekta daļā projekta dzīves cikla laikā ir radusies lielāka peļņa no pamatdarbības, nekā projektā plānots, finansējuma saņēmējam projekta dzīves cikla beigās jāveic pārrēķinu un jāatmaksā sadarbības iestādei starpību starp faktisko un plānoto peļņu no pamatdarbības, aicinām Ekonomikas ministriju kā atbalsta programmas izstrādātāju paredzēt pienākumu finansējuma saņēmējam nodrošināt informācijas pieejamību visā projekta dzīves ciklā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai arī konkrētais atbalsta pasākums ir nosaukts kā atbalsta programma, nevis ad hoc atbalsta pasākums, atbilstoši noteikumu projekta 15.punktam projekta iesniedzējs atbalsta pasākuma ietvaros ir viens - Rīgas brīvostas pārvalde, un tāpēc pēc būtības jāpiemēro nosacījumi, kas attiecas uz ad hoc projektu. Līdz ar to aicinām noteikumu projektu papildināt ar nosacījumu par stimulējošo ietekmi uz ad hoc projektu, proti, paredzot Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 3.punkta b) apakšpunkta nosacījuma ievērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām atkārtoti izskatīt un noteikt izmaksu ierobežojumus atsevišķām izmaksu pozīcijām, piemēram, autoruzraudzībai, būvuzraudzībai, projektēšanai kopā pret kopējām attiecināmām projekta izmaksām.

Lūdzam atkārtoti  kritiski izvērtēt kontekstā ar attīstāmo teritoriju un projekta gatavības pakāpi, vai ir ietverti visi atbalstāmo darbību veidi, kā arī ņemot vērā zemo gatavības stadiju, iespējams strukturēt atbalstāmo darbību veidus plašākās grupās, jo uz iesniegšanas brīdi ir salīdzinoši izaicinoši prognozēt pozīciju izmaksas un attiecīgi vēlāk īstenošanā pie ne tik detalizēta strukturējuma būs mazāka līgumu grozījumu nepieciešamība pozīciju izmaksu izmaiņu gadījumā.

Lūdzam skatīt kā piemēru 3.1.1.3.i. "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumu 21.un 22.punktu vai, piemēram, 6.1.1.3. pasākuma "Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku" īstenošanas noteikumu 30. un 32.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precīzāk anotācijā skaidrot, kādi tieši juridiskie pakalpojumi,  mārketinga materiāli, mārketinga pasākumi un citi ārpakalpojumi ir attiecināmi, kā arī noteikt tiem izmaksu ierobežojumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt, vai nav plānots projektā attiecināmās izmaksās ļaut iekļaut komunikācijas un vizuālās identitātes  nodrošinošus pasākumus. Šobrīd no noteikumu projekta nav nolasāms, ka šādas izmaksas var attiecināt.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt punkta redakciju, precizējot, uz kādu komersantu šis attiecas - uz finansējuma saņēmēju vai komersantu, kurš nomās no finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attīstīto teritoriju un infrastruktūru.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta ar šādu punktu:
Ja attiecīgajā projektā vai projekta daļā projekta dzīves cikla laikā ir radusies lielāka peļņa no pamatdarbības, nekā projektā plānots, finansējuma saņēmējs projekta dzīves cikla beigās veic pārrēķinu un atmaksā sadarbības iestādei starpību starp faktisko un plānoto peļņu no pamatdarbības.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību starp noteikumu projektā un tā anotācijā iekļauto informāciju, lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu attiecībā uz atbalsta kumulāciju atbilstoši tam, kā tas ir noteikts noteikumu projekta 46.punktā.

Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka stimulējošās ietekmes nosacījums, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkta, ir attiecināms uz Rīgas Brīvostas pārvaldi kā finansējuma saņēmēju, nevis uz komersantu, jo no noteikumu projekta mērķa izriet, ka uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantu var pretendēt finansējuma saņēmējs. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas 6.punkta rindkopā, kas sākas ar "Lai saņemtu atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantu, komersantam jāievēro šādi nosacījumi" ietverto informāciju, aizstājot vārdu "komersantam" ar "Rīgas brīvostas pārvaldei".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt sadaļu "Sasniedzamie rādītāji", norādot, ka Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde ir atbildīga par nacionālo rādītāju uzraudzību. Papildus vēršam uzmanību, ka precizētajā noteikumu projektā un anotācijā norādītā informācija par nacionālajiem rādītājiem neskaidro, kādi dokumenti apliecina nacionālo rādītāju sasniegšanu. Lai finansējuma saņēmējam būtu nepārprotami skaidrs, vai un kāda informācija tam ir jāuzkrāj par nacionālo rādītāju izpildi, lai Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta 3.punkta 10) apakšpunktam var pārliecināties par rādītāju sasniegšanu, rosinām papildināt anotāciju ar informāciju, kādi dati finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj, lai apliecinātu rādītāja izpildi (kurā brīdī/kādi ir apliecinošie dokumenti, kas liecina, ka rādītājs ir izpildīts, finansējuma saņēmējam ir jāiesniedz).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 2., 2.1. un 6.punktā norādītais finansējuma izlietojums pa gadiem veido kopsummu 64 570 016 euro apmērā, savukārt noteikumu projekta 7.punktā pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 64 570 017 euro, attiecīgi lūdzam veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
28.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši valsts atbalsta nosacījumiem projekta iesniegums ir jāiesniedz par maksimālo pieejamo finansējumu, ņemot vērā, ka pēc tam, kad projekta iesniegums būs iesniegts sadarbības iestādē un izvērtēts, papildus finansējumu šim projektam piesaistīt no komercdarbības atbalsta viedokļa nevarēs (stimulējošās ietekmes nosacījums). Attiecīgi gadījumā, ja risinājums paredz virzīt valdības līmeņa lēmumu par elastības finansējuma izmantošanu 2.5.1.specifiskā atbalsta mērķa "Ieguldījumi, kas atbalsta STEP mērķu sasniegšanu" īstenošanai pirms Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskata pieņemšanas, lūdzam papildināt Ministru kabineta protokollēmumu ar attiecīgu punktu šādam risinājumam. 
Piedāvātā redakcija
-