Projekta ID
24-TA-1475Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
10.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Inspekcija nevar uzskatīt par ņemtu vērā iepriekš izteikto iebildumu turpmāko apsvērumu dēļ.
Proti, likumprojekta 121. panta trešajā daļā paredzēta personas datu apstrāde, savukārt atbilstoši Datu regulai ikkatrai datu apstrādei ir jābūt noteiktam nolūkam. No likumprojekta un tā anotācijas būtības izriet, ka datu apstrādes nolūki nav saprotami.
Likumprojektā noteikts, ka datu apstrādes nolūks ir enerģētiskās nabadzības skarto mājsaimniecību skaita novērtēšana, kas ietver ne tikai konkrēto mājsaimniecību skaita noteikšanu, bet arī iespējamu mājsaimniecību identificēšanu, lai šos datus nodotu citām institūcijām turpmāku darbību veikšanai. Anotācijā vērsta uzmanība gan uz mājsaimniecību skaita noteikšanu, gan konkrētas mājsaimniecības identificēšanu. No likumprojekta un anotācijas nav izprotams, kāds ir enerģētiskās nabadzības riska skarto mājsaimniecību novērtēšanas mērķis. Proti, vai tā ir tikai šo mājsaimniecību skaita identificēšana vai arī citu turpmāku darbību veikšana, piemēram, konkrētas mājsaimniecības noteikšana, lai veiktu citus pasākumus attiecībā jau uz konkrēto mājsaimniecību.
No minētā izriet, ja konkrēto grozījumu mērķis ir tikai mājsaimniecību skaita noteikšana, likumprojekta tiesību norma attiecīgi precizējama, nosakot, ka "Enerģētiskās nabadzības skarto mājsaimniecību skaita noteikšanai izmanto Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā minēto energoresursu izmaksu kompensācijas informācijas sistēmu". Šādā gadījumā sistēma var tikt izmantota tikai minētajam nolūkam, lai noteiktu mājsaimniecību skaitu, kas atbilst enerģētiskās nabadzības riskam.
Savukārt, ja mērķis ir ne tikai noteikt šādu mājsaimniecību skaitu, bet apstrādāt šos datus citos nolūkos, tad šiem citiem nolūkiem ir jābūt noteiktiem likumā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt likumprojektu un tā anotāciju.
Proti, likumprojekta 121. panta trešajā daļā paredzēta personas datu apstrāde, savukārt atbilstoši Datu regulai ikkatrai datu apstrādei ir jābūt noteiktam nolūkam. No likumprojekta un tā anotācijas būtības izriet, ka datu apstrādes nolūki nav saprotami.
Likumprojektā noteikts, ka datu apstrādes nolūks ir enerģētiskās nabadzības skarto mājsaimniecību skaita novērtēšana, kas ietver ne tikai konkrēto mājsaimniecību skaita noteikšanu, bet arī iespējamu mājsaimniecību identificēšanu, lai šos datus nodotu citām institūcijām turpmāku darbību veikšanai. Anotācijā vērsta uzmanība gan uz mājsaimniecību skaita noteikšanu, gan konkrētas mājsaimniecības identificēšanu. No likumprojekta un anotācijas nav izprotams, kāds ir enerģētiskās nabadzības riska skarto mājsaimniecību novērtēšanas mērķis. Proti, vai tā ir tikai šo mājsaimniecību skaita identificēšana vai arī citu turpmāku darbību veikšana, piemēram, konkrētas mājsaimniecības noteikšana, lai veiktu citus pasākumus attiecībā jau uz konkrēto mājsaimniecību.
No minētā izriet, ja konkrēto grozījumu mērķis ir tikai mājsaimniecību skaita noteikšana, likumprojekta tiesību norma attiecīgi precizējama, nosakot, ka "Enerģētiskās nabadzības skarto mājsaimniecību skaita noteikšanai izmanto Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā minēto energoresursu izmaksu kompensācijas informācijas sistēmu". Šādā gadījumā sistēma var tikt izmantota tikai minētajam nolūkam, lai noteiktu mājsaimniecību skaitu, kas atbilst enerģētiskās nabadzības riskam.
Savukārt, ja mērķis ir ne tikai noteikt šādu mājsaimniecību skaitu, bet apstrādāt šos datus citos nolūkos, tad šiem citiem nolūkiem ir jābūt noteiktiem likumā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt likumprojektu un tā anotāciju.
Piedāvātā redakcija
Enerģētiskās nabadzības skarto mājsaimniecību skaita noteikšanai izmanto Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likumā minēto energoresursu izmaksu kompensācijas informācijas sistēmu.
