Atzinums

Projekta ID
24-TA-376
Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
18.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrijas (turpmāk – KEM)  līdzšinējo nosaukumu ir nolemts saglabāt līdz visu ar reorganizāciju saistīto un procesu noslēgšanai.
Ņemot vērā, ka KEM tika izveidota tikai 2023. gada 1. janvārī, ministrijas nosaukuma maiņa papildus pārējiem ar reorganizāciju saistītājiem jautājumiem ievērojami palielinātu reorganizācijas izdevumus un ar to saistīto administratīvais slogu.  Mainot nosaukumu būtu papildus: 1)jāveic izmaiņas ministrijas  pārvaldes dokumentos, līgumos un reprezentācijas materiālos; 2)atkārtoti jāiegulda resursus ministrijas zīmola atpazīstamībā; 3)jāveic atkārtoti grozījumi tiesību aktos saistībā ar ministrijas nosaukumu.
Šāda pieeja nodrošinās efektīvu cilvēku un finanšu resursu izmantošanu. Jautājums par KEM nosaukumu pēc vides aizsardzības politikas pārcelšanas no VARAM tika izdiskutēts arī Klimata, vides un enerģētikas konsultatīvās padomes sēdē.
Līdz ar to Klimata un enerģētikas ministrijas nosaukums jāmaina visā dokumenta tekstā, kur rakstīts "Klimata, enerģētikas un vides ministrija". 

 
Piedāvātā redakcija
Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju un vides aizsardzības jomas pievienošanu Klimata un enerģētikas ministrijai un Dabas aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izveidošanu. 
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrijas līdzšinējo nosaukumu ir nolemts saglabāt līdz visu ar reorganizāciju saistīto un procesu noslēgšanai.
Ņemot vērā, ka KEM tika izveidota tikai 2023. gada 1. janvārī, ministrijas nosaukuma maiņa papildus pārējiem ar reorganizāciju saistītājiem jautājumiem ievērojami palielinātu reorganizācijas izdevumus un ar to saistīto administratīvais slogu.  Mainot nosaukumu būtu papildus: 1)jāveic izmaiņas ministrijas  pārvaldes dokumentos, līgumos un reprezentācijas materiālos; 2)atkārtoti jāiegulda resursus ministrijas zīmola atpazīstamībā; 3)jāveic atkārtoti grozījumi tiesību aktos saistībā ar ministrijas nosaukumu.
Šāda pieeja nodrošinās efektīvu cilvēku un finanšu resursu izmantošanu. Jautājums par KEM nosaukumu pēc vides aizsardzības politikas pārcelšanas no VARAM tika izdiskutēts arī Klimata, vides un enerģētikas konsultatīvās padomes sēdē.


 
Piedāvātā redakcija
Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta pirmo daļu un trešās daļas 3. punktu reorganizēt Klimata un enerģētikas ministriju un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un ar 2024.gada 1. jūliju pievienot Klimata un enerģētikas ministrijai  vides aizsardzības jomu un izveidot Dabas aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju. 
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums

Atbilstoši VARAM un KEM ministru vienošanās, svītrot 1,2 iekšējā audita amata vietas, atstājot iekšējo auditu kā bija noteikts iepriekš vienošanās starp KEM un VARAM par atbalsta funkciju veikšanu. KEM uztur prasību par 1,5  vides nozares padomnieka amata vietu nodošanu (kā tas bijis līdz šim) un 2 (divu) ES koordinatoru vietu nodošanu no VARAM uz KEM. Papildus ievērojot, ka līdz šim Latvijas vides un aizsardzības fonda administrēšanu (t.sk. projektu uzraudzību) veica septiņi cilvēki (astoņas štata vietas un viena vakance), nepieciešams gūt pārliecību, ka būtiski samazinātais cilvēkresurss spēs nodrošināt funkciju izpildi vai arī nepieciešams pārskatīt nodoto štata vietu skaitu. 

Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
KEM piekrīt, ka izmaksas daļēji būtu sedzams no KEM, jo reorganizācija ir abu ministriju –  KEM un VARAM atbildība. Lūgums anotācijā norādīt, kādas pozīcijas tiek iekļautas ar reorganizāciju saistītajos izdevumos.  
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
MK rīkojuma projekts paredz divu ES fondu atbalsta pasākumu nodošanu no VARAM uz KEM. Vienlaikus anotācijā tiek skaidrots, ka tehniskās palīdzības līdzekļi netiek pārdalīti. Līdz ar to KEM ieskatā minēto pasākumu ieviešana atbilstoši noteiktajiem termiņiem un nosacījumiem ir būtiski ierobežota, nenodrošinot alternatīvus risinājumus.
KEM uzskata, ka nepieciešams papildināt MK rīkojuma projektu par to, ka VARAM nodrošina tehniskās palīdzības finansējuma pārdali KEM proporcionāli šī rīkojuma 16. punktā minētajiem investīciju pasākumiem, kuri tiek nodoti KEM. Vienlaikus paredzot Finanšu ministriju kā atbildīgo iestādi tehniskās palīdzības finansējuma pārdalē (grozījumi veikšana 2022. gada 14. jūnija Ministru kabineta noteikumos Nr. 342 “Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2007. gadam tehniskās palīdzības īstenošanu”).
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar finansiālo un sociālo ietekmi un risku izvērtējumu, kas veidojas no šāda risinājuma ieviešanas - nodod jaunas funkcijas KEM bez nepieciešamajiem resursiem (finanšu un cilvēkresursa), vienlaikus nosakot KEM veikt maksājumu par šo funkciju īstenošanas nodrošināšanu VARAM.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā ar teikumu "Reorganizācijas izdevumus segs Klimata un enerģētikas ministrija (Klimata, enerģētikas un vides ministrija. Reorganizācijas izdevumi ietver grāmatvedību saistītos izdevumus (Pielikums Nr.1), kā arī pārcelšanās izdevumus.",  lūdzu papildināt ar argumentāciju, kādēļ reorganizācijas izmaksas vienpusēji ir jāsedz KEM un norādīt budžeta programmas minēto izmaksu segšanai.
Papildināt, ka VARAM sniedz atbalsta funkcijas kā līdz šim atbilstoši noslēgtajai starpresoru vienošanās.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā ar "Attiecībā uz ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam ietverto 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.3. pasākumu “Notekūdeņu dūņu pārstrāde” un 2.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz aprites ekonomiku veicināšana" 2.2.2.4. pasākumu “Aprites ekonomikas principu ieviešana” nodošanu no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas uz Klimata, enerģētikas un vides  ministriju kā Eiropas Savienības fondu atbildīgo iestādi ar 2024.gada 1.jūliju, netiek paredzēta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tehniskās palīdzības resursu pārdale Klimata, enerģētikas un vides ministrijai. Klimata, enerģētikas un vides ministrijai no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tiek nodoti tie ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam ietvertie investīciju pasākumi (2.2.2.3. pasākums “Notekūdeņu dūņu pārstrāde” un  2.2.2.4. pasākums “Aprites ekonomikas principu ieviešana”), kuros Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nav uzsākusi šo investīciju pasākumu regulējošo normatīvo aktu un projektu atlases kritēriju izstrādi. Tādējādi Klimata, enerģētikas un vides ministrija varēs nodrošināt pilnvērtīgu šo pasākumu izstrādi atbilstoši ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam paredzētajam un nozares vajadzībām.", lūdzu papildināt ar argumentāciju, kādēļ netiek paredzēta tehniskās palīdzības resursu pārdale un kāds ir risinājums līdzvērtīga resursu pārdalei, lai nodrošinātu minēto pasākumu ieviešanu.

Bez tehniskās palīdzības resursu pārdales vai līdzvērtīga resursus nodrošinoša risinājuma  2.2.2.3. pasākuma “Notekūdeņu dūņu pārstrāde” un  2.2.2.4. pasākuma “Aprites ekonomikas principu ieviešana” izstrāde atbilstoši ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam paredzētajam un nozares vajadzībām ir apgrūtināta.


 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā ar grozījumiem 2023. gada 24. februāra starpresoru vienošanās, kas noslēgta starp Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju, par sadarbību iepriekšminētajos ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027. gadam ietvertajos vides investīciju pasākumos, lūdzu papildināt, ka par minēto VARAM funkciju īstenošanu KEM neveic maksu, t.i. to dara VARAM no esošās tehniskās palīdzības līdzekļiem, kas piešķirti VARAM. 
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā jautājumu par  "Valdības rīcības plāna 32.12. pasākuma 2.punktā noteiktais rezultāts  paredz Klimata un enerģētikas ministrijai līdz 2024.gada 31.martam izstrādāt sadarbības un saskaņošanas mehānismu ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu darbības programmas 2021.-2027. gadam plānošanas pasākumu īstenošanai klimata pārmaiņu mazināšanas, pielāgošanās klimata pārmaiņām, vides aizsardzības un attīstības, un pārejas uz klimatneitralitāti prioritātēs.", lūdzu papildināt anotāciju ar informāciju attiecībā uz līdzšinējo progresu, ņemot vēra, ka uzdevuma izpildes termiņš ir noslēdzies.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saistībā ar to, ka "Klimata, enerģētikas un vides ministrijai saskaņā ar Ministru kabineta rīkojuma projektu tiek nodotas divas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārraudzībā esošās valsts iestādes – Valsts vides dienests un Vides pārraudzības valsts birojs. Kā arī Klimata, enerģētikas un vides ministrijai tiks nodotas turējumā valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” valstij piederošās daļas, jo sabiedrības mērķis ir nodrošināt vides informācijas apkopošanu, uzkrāšanu un sniegšanu sabiedrībai un valsts un pašvaldību institūcijām, vides monitoringa veikšanu, zemes dzīļu resursu apzināšanu un izvērtēšanu, valstij piederošo bīstamo atkritumu apsaimniekošanas objektu apsaimniekošanu, radioaktīvo atkritumu un kodolobjektu drošu apsaimniekošanu, kā arī piedalīties valsts politikas īstenošanā ģeoloģijas, meteoroloģijas, klimatoloģijas, hidroloģijas, ūdens un gaisa kvalitātes, pārrobežu gaisa piesārņojuma ietekmes un radioaktīvo un bīstamo atkritumu apsaimniekošanas jomā.", lūdzu papildināt ar informāciju, ka šī ir jauna funkcija KEM un tās sekmīgai īstenošanai -  budžeta plānošanai un uzraudzības funkcijai ir nepieciešami papildu resursi.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Teikumā "No Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas uz  Klimata, enerģētikas un vides ministriju plānots pārcelt Vides aizsardzības departamentu, tai skaitā visas darbinieku un ierēdņu amata vietas – kopā 36,7 amata vietas (slodzes), tostarp 1 (vienu) vides nozares padomnieka amata vietu, 0,5 valsts sekretāra vietnieka amata vietu, 1,2 iekšējā audita amata vietu." lūgums atšifrēt, cik darbinieku vietas un cik ierēdņu vietas tiek nodotas KEM. Tāpat lūdzam, atbilstoši VARAM un KEM ministru vienošanās, svītrot 1,2 iekšējā audita amata vietas, atstājot iekšējo auditu kā bija noteikts iepriekš Starpresoru vienošanās par atbalsta funkciju veikšanu starp VARAM un KEM.
KEM uztur prasību par 1,5  vides nozares padomnieka amata vietu nodošanu (kā tas bijis līdz šim VARAM) un 2 (divu) ES koordinatoru vietu nodošanu no VARAM uz KEM. 
Papildus ievērojot, ka līdz šim Latvijas vides un aizsardzības fonda administrēšanu (t.sk. projektu uzraudzību) veica septiņi cilvēki (astoņas štata vietas un viena vakance), nepieciešams gūt pārliecību, ka būtiski samazinātais cilvēkresurss spēs nodrošināt funkciju izpildi vai arī nepieciešams pārskatīt nodoto štata vietu skaitu. 



 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta rīkojuma projekta 2.pielikumā ir uzskaitīti ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie un finansētie projekti un pasākumi. Lūdzu papildināt ar informāciju par funkciju izpildi attiecībā uz projektu pēcieviešanas uzraudzību un kontroli, t.i. kas šis funkcijas nodrošina šobrīd un kādi cilvēkresursi un finanšu resursi tam tiek izmantoti. KEM šobrīd neveic uzraudzības funkcijas, t.i. šī ir jauna funkcija, kuras īstenošanai nepieciešami papildu resursi, līdz ar to attiecīgi tas jāatspoguļo gan MK rīkojuma projekta, gan anotācijā.
Piedāvātā redakcija
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzu papildināt 6. punktā teikumu "Pilns saraksts ar Klimata, enerģētikas un vides ministrijai pārdalāmo finansējumu no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas budžeta programmām un apakšprogrammām attiecībā uz Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošanu tiks sastādīts Ministru kabineta rīkojuma projekta 8.punktā minētas reorganizācijas komisijas darbības laikā." ar šādu teikumu:

"Papildus komisijas darbības laikā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija sniegs informāciju par iepriekšminēto budžeta programmu un/vai apakšprogrammu mērķiem, darbības rezultātiem, rezultatīvajiem rādītājiem, kā arī par veiktajām iemaksām starptautiskajās organizācijās."
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzu norādīt, kad tiks papildināta informācija par:
1.Par plānotajām reorganizācijas izmaksām, kā arī nepieciešamajām finansējuma izmaiņām 2023.gada 24.februāra starpresoru vienošanās, kas noslēgta starp Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju;
2.Ministru kabineta rīkojuma projekta
16.punkts paredz divu ES fondu atbalsta pasāķumu nodošanu no VARAM uz KEM, t.i. kas šis funkcijas nodrošina šobrīd un kādi cilvēkresursi un finanšu resursi tam tiek izmantoti. KEM šī ir jauna funkcija, kuras īstenošanai nepieciešami papildu resursi, līdz ar to attiecīgi tas jāatspoguļo gan MK rīkojuma projekta, gan anotācijā.
3.Ministru kabineta rīkojuma projekta 2.pielikumā ir uzskaitīti ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētie un finansētie projekti un pasākumi. Lūdzu papildināt ar informāciju par funkciju izpildi attiecībā uz projektu pēcieviešanas uzraudzību un kontroli, t.i. kas šis funkcijas nodrošina šobrīd un kādi cilvēkresursi un finanšu resursi tam tiek izmantoti. KEM šobrīd neveic uzraudzības funkcijas, t.i. šī ir jauna funkcija, kuras īstenošanai nepieciešami papildu resursi, līdz ar to attiecīgi tas jāatspoguļo gan MK rīkojuma projekta, gan anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
2. pielikums
Tabulā “Budžeta programmas/ apakšprogrammas finansējums pa gadiem un sadalījumā pa ministrijām” iesniedzam KEM apakšprogrammas, uz kurām jāpārdala VARAM līdzekļi no attiecīgajām apakšprogrammām:
21.02.00 Vides aizsardzības projekti
21.13.00 Nozares vides projekti
21.20.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās
23.01.00 Valsts vides dienests
23.02.00 Vides pārraudzības valsts birojs
24.09.00 Atbalsts biedrībai "Pēdas LV" Lielās talkas nodrošināšanai
28.00.00 Meteoroloģija un bīstamo atkritumu pārvaldība
32.00.00 Valsts reģionālās attīstības aģentūra*
97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana”
66.07.00 Eiropas Zivsaimniecības fonda (EZF) un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonds (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošana (2021-2027)
69.06.00 Mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība" pārrobežu sadarbības projekti
69.51.00 Atmaksas valsts pamatbudžetā par Pārrobežu sadarbības programmu finansējumu (2021-2027)
70.06.00 LIFE programmas projekti
70.08.00 Izdevumi citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu un pasākumu īstenošanai
70.06.00 Latvijas pārstāvju ceļa izdevumu kompensācija, dodoties uz Eiropas Savienības Padomes darba grupu sanāksmēm un Padomes sanāksmēm
71.06.00 Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti
74.06.00 Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi.
    
Lūdzam precizēt tabulas D kolonnā informāciju par kopējo 2024. gadā ieplānoto finansējumu VARAM budžetā zemāk minētajām apakšprogrammām, lai KEM ir informācija par kopējo 2024. gada finansējuma apjomu. Pašlaik nav saprotams, kā veidojas norādītā summa D kolonnas 8 rindā. Piekrītam, ka starpministriju reorganizācijas komisijas laikā VARAM sniegs informāciju, cik liels finansējums ir apgūts līdz 30.06. 2024. šo VARAM apakšprogrammu ietvaros un cik tiks pārdalīts uz KEM budžetu.

Attiecībā uz VARAM valsts pamatbudžeta izdevumiem “ Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana” lūdzu papildināt , kas ir konkrēto projektu īstenotāji – kuras VARAM padotības iestādes tos īsteno, kā arī lūdzam papildināt  ar informāciju par projekta kopējo finansējumu summu, kas ir apgūta līdz 2023. gadam, kā arī projektu īstenošanas termiņu. Lūdzu precizēt (skaidrot) kopējo izdevumu summu “Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošanai.

4. pielikums
Tabulā “Aprēķins finansējuma pārdalei no VARAM 97.programmas uz KEM (bāzes izdevumi 2025.-2027.gada budžetam)” lūdzam skaidrojumu, cik liels finansējums VARAM paredzēts vides blokam 2024. gadā (tai skaitā atlīdzībai un precēm un pakalpojumiem)
Tabulā “Aprēķins finansējuma pārdalei no VARAM 32.programmas uz KEM (bāzes izdevumi 2025.-2027.gada budžetam)”, lūdzam precizēt programmas avotu (pašlaik ir 97.00.00), būtu jābūt 32.00.00.

Lai KEM varētu izpildīt MK 26.09.2023. protokolā Nr. 47#43 15. punktā norādīto, tabulā “Amatu slodzes pārdalei KEM”, lūdzam skaidrojumu un piedāvāt risinājumu saistībā ar amata vietām, kuras tiek nodotas KEM zem attiecīgās mēnešalgu grupas skalas intervāla minimuma. KEM nav pieņemama situācija, ka vienā iestādē dažādiem departamentiem ir atšķirīgas atalgojuma politikas. Lūdzam iekļaut arī plānoto aprēķinu atalgojumam vakancei, kas šobrīd nav aizpildīta.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot tekstā vārdu "politkas", jo atbilstoši MK 14.07.2022. noteikumiem Nr.434 "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nolikums" 4. punktu VARAM izstrādā politiku šādās jomās: "vides aizsardzība, tai skaitā dabas aizsardzība".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši MK 20.12.2022. noteikumiem Nr.817 "Klimata un enerģētikas ministrijas nolikums" 1.punktu KEM ir vadošā iestāde klimata politikas un enerģētikas politikas jomā. Lūgums attiecīgi papildināt 4.punktu.

Piedāvātā redakcija
-
18.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību 1.punktam un mazinātu interpretācijas iespējas, lūdzu papildināt punktu ar konkrētu datumu "ar 2024. gada 1. jūliju". 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību 1.punktam un mazinātu interpretācijas iespējas, lūdzu papildināt ar konkrētu datumu "ar 2024. gada 1. jūliju". 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību 1.punktam un mazinātu interpretācijas iespējas, lūdzu papildināt punktu ar konkrētu datumu "ar 2024. gada 1. jūliju". 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūgums mainīt visā tekstā KEM nosaukumu pēc reorganizācijas, aizstājot "Klimata, enerģētikas un vides ministrija" ar līdzšinējo ministrijas nosaukumu "Klimata un enerģētikas ministrija". Saīsinājumā "KEVM" vietā lietot "KEM". 

Klimata un enerģētikas ministrijas (turpmāk – KEM)  līdzšinējo nosaukumu ir nolemts saglabāt līdz visu ar reorganizāciju saistīto un procesu noslēgšanai.

Ņemot vērā, ka KEM tika izveidota tikai 2023. gada 1. janvārī, ministrijas nosaukuma maiņa papildus pārējiem ar reorganizāciju saistītājiem jautājumiem ievērojami palielinātu reorganizācijas izdevumus un ar to saistīto administratīvais slogu.  Mainot nosaukumu būtu papildus: 1)jāveic izmaiņas ministrijas  pārvaldes dokumentos, līgumos un reprezentācijas materiālos; 2)atkārtoti jāiegulda resursus ministrijas zīmola atpazīstamībā; 3)jāveic atkārtoti grozījumi tiesību aktos saistībā ar ministrijas nosaukumu.
Šāda pieeja nodrošinās efektīvu cilvēku un finanšu resursu izmantošanu. Jautājums par KEM nosaukumu pēc vides aizsardzības politikas pārcelšanas no VARAM tika izdiskutēts arī Klimata, vides un enerģētikas konsultatīvās padomes sēdē.

Līdz ar to Klimata un enerģētikas ministrijas nosaukums pēc reorganizācijas jāmaina visā dokumenta tekstā. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar argumentāciju, kādēļ tiek piemērots proporcionālitātes princips, nevis finansējuma izmantošanas mērķis un prioritātes par "Attiecīgi vidējā termiņa budžeta līdzekļu kopums dalās vienādās daļās uz pusēm, proti EUR 2 701 202 katrai pusei."


 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums precizēt teikumu: "Savukārt LVAF līdzekļu turētāji būs Dabas aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Klimata, enerģētikas un vides ministrija, kuras attiecīgi LVAF administrāciju funkcijas". Tūkst teikuma daļa vai vārds.

 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu sniegt precizējošu informāciju un norādīt, ka nepieciešamais finansējums ceļa izdevumu kompensācijām, dodoties uz ES Padomi 2025. -2027. gadā, tiks nodrošināts pēc reorganizācijas no VARAM.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Priekšlikums redakcionāliem labojumiem: "Klimata pārmaiņas ir viens no mūsdienu lielākajiem globālajiem izaicinājumiem, kas rada arvien nozīmīgākus izaicinājumus cilvēku veselībai, drošībai, labklājībai, kā arī tautsaimniecībai un videi kopumā. Ņemot vērā pašreizējo situāciju, kurā saskaramies ar vides un klimata izaicinājumiem, tostarp bioloģiskās daudzveidības zudumu, piesārņojumu, kā arī lai nodrošinātu Latvijas saistību izpildi klimata, enerģētikas, vides aizsardzības un dabas resursu pārvaldības mērķu sasniegšanā, ir nepieciešams nodrošināt visaptverošu un saskaņotu pārvaldību, risinot vides aizsardzības un klimata pārmaiņu politikas jautājumus. Lai veiksmīgi izpildītu Latvijas saistības, ir nepieciešams nodrošināt, vides aizsardzības un klimata politikas saskaņotu ieviešanu. Nododot vides aizsardzības jomu Klimata un enerģētikas ministrijai, tiks optimizēta politikas veidošana, kā arī tiks veicināta efektīvāka un saskaņotāka pieeja vides risku mazināšanai un klimata jautājumu risināšanai."

 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Lūdzu svītrot vārdu "politikas" no teikuma "Minētā uzdevuma ietvaros, cita starpā līdz 2024.gada 30.jūnijam jāveic Klimata, enerģētikas un vides ministrijas izveide - vides aizsardzības politikas jomas, izņemot dabas aizsardzības, un ar to saistīto funkciju un attiecīgā personāla, tiesību, saistību, mantas un budžeta programmu pārcelšanu no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas uz Klimata, enerģētikas un vides  ministriju.",  jo atbilstoši MK 14.07.2022. noteikumiem Nr.434 "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nolikums" 4.punktu VARAM izstrādā politiku šādās jomās: "vides aizsardzība, tai skaitā dabas aizsardzība".
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam svītrot sadaļā Skaidrojums pēdējo teikumu, jo attiecībā uz ES fondu ietvaros nododamajiem atbalsta pasākumiem un projektu pēcieviešanas nodrošināšanu, tas neatbilst reālajai situācijai, atstājot tikai pirmo teikumu "Ar Ministru kabineta rīkojumu projektu tiek izpildīts Valdības rīcības plāna pasākumu 32.12.punktā dotais uzdevums - reorganizēt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju."

 
Piedāvātā redakcija
-
28.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt vai anotācija papildināt informāciju par to, kas un kādos termiņos veic grozījumus tiesību aktos, t.i. ne tikai Latvijas vides aizsardzības fonda likumā.
Piedāvātā redakcija
-