Atzinums

Projekta ID
22-TA-1600
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt rādītāja redakciju atbilstoši spēkā esošajam Padomes īstenošanās lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu noteiktajam “Iegādāto elektrisko skolas autobusu skaits”. Šobrīd piedāvātā redakcija ievērojami paplašina noteiktā sasniedzamā rādītāja tvērumu. Lai arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir iesniegusi grozījumu priekšlikumus Latvijas atveseļošanas un noturības plānā, vēršam uzmanību, ka par minētajiem grozījumiem vēl nepieciešams vienoties nacionālā līmenī, kā arī ar Eiropas Komisiju. Ņemot vērā minēto, atskaites punktu un rādītāju nosaukumi ir jānorāda atbilstošiem spēkā esošajam regulējumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt šo punktu vai to atbilstoši precizēt, ņemot vērā, ka PVN izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no AF un finansējuma saņēmējs no CFLA PVN izmaksu finansējumu nesaņems.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu (skat.izziņā nr.70). CFLA nevar piekrist veikt papildinošas saimnieciskas darbības uzraudzības kontroli, jo Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumi Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" tādu CFLA funkciju neparedz. Aicinām rīkot sanāksmi, lai varētu vienoties par racionālāko uzraudzības mehānismu konkrētās AF investīcijas ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 7.atsauces redakciju "Izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu." aiz vārda "pirmo" ar skaitļiem un vārdu "1.3 un 1.7".
Piedāvātā redakcija
Izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu.
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt rindkopu "Vērtējot, vai projekta iesniedzējs ir izpildījis savus pienākumus saistībā ar nodokļu nomaksu, pārbauda, vai tam Latvijas Republikā nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš  saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo un 1.3 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.", svītrojot aiz vārda "pirmo" vārdu "un" un papildinot aiz skaitļa "1.3" ar vārdu un skaitli "un 1.7", ņemot vērā, ka 2022.gada 1.augustā ir stājušies spēkā likuma "Par nodokļiem un nodevām" grozījumi. 
Piedāvātā redakcija
Vērtējot, vai projekta iesniedzējs ir izpildījis savus pienākumus saistībā ar nodokļu nomaksu, pārbauda, vai tam Latvijas Republikā nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš  saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3  un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt 23.1.1. apakšpunktu “būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāva, apliecinājuma kartes vai paskaidrojuma raksta izstrāde projektā paredzētajām darbībām” ar vārdiem “paziņojuma par būvniecību”, ņemot vērā grozījumus būvniecības regulējumā, kas ir spēkā no 01.03.2022.
 
Piedāvātā redakcija
būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāva, apliecinājuma kartes, paziņojuma par būvniecību vai paskaidrojuma raksta izstrāde projektā paredzētajām darbībām
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt, ka arī izmaksas, kas pārsniedz 23.1. un 23.3.punktos noteiktos procentuālos ierobežojumus ir norādāmas projekta iesniegumā un veicamas projekta ietvaros, bet nav attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma.
Ierosinām nenorādīt, ka finansējumu var aizņemties Valsts kasē, ņemot vērā, ka aizņemšanās iespējas un nosacījumi tiek regulēti Budžeta likumā.
Piedāvātā redakcija
Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas un izmaksas, kas pārsniedz noteikumu 23.1. un 23.3.punktā noteiktos procentuālos ierobežojumus, finansējuma saņēmējs norāda projekta iesniegumā un veic projekta ietvaros, bet tās nav attiecināmas finansēšanai no AF finansējuma. Finansējuma saņēmējs minētās izmaksas sedz no saviem līdzekļiem vai cita piesaistīta finansējuma, kas nav AF finansējums.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam aizstāt noteikuma projekta 26.1.apakšpunktā vārdus “projekta noslēguma maksājums finansējuma saņēmējiem” ar vārdiem “noslēguma maksājums dalībvalstij” vai “līdz 2031.gada beigām”, nevis finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu “atlases” ar vārdu “konkursa”, ņemot vērā noteikumu projekta 39.punktā noteikto, vai arī salāgot lietoto terminoloģiju visā noteikumu projektā.

 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām mainīt 6.atsauces redakciju "Vērtē Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļa vietnē https://www6.vid.gov.lv/NPAR pieejamo informāciju par nodokļu maksātājiem."
Piedāvātā redakcija
Informācija par projektu iesniedzēju nodokļu parādiem tiek pārbaudīta, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi (https://www6.vid.gov.lv/NPAR).
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijas 1.3.sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" iekļauto informāciju par demarkāciju ar Taisnīgas pārkārtošanās fonda investīcijām. Šobrīd anotācijā norādīts, ka dubultā finansējuma risks tiks nodrošināts projektu līmenī, jo netiks atbalstītas tās pašas atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas. Attiecīgi lūdzam skaidrot, vai investīcijas ietvaros plānotas tādas atbalstāmās darbības, piemēram, jaunu  M2 vai M3 kategorijas mehānisko  transportlīdzekļu, kas definēti Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK 4. panta 1. punkta a) apakšpunktā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam un kuri darbojas ar elektroenerģiju, iegāde, netiks atbalstīta Taisnīgas pārkārtošanās investīciju ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta anotācijas 1.sadaļas "Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un projektu iesniegumu atlases kārtība" 1.3.apakšpunktā nepieciešams precizēt pēdējo (desmito rindkopu), jo rindkopas pēdējie divi teikumi dublējas. 
Rindkopā norādīts: "Vērtējot, vai projekta iesniedzējs ir izpildījis savus pienākumus saistībā ar nodokļu nomaksu, pārbauda, vai tam Latvijas Republikā nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš  saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo un 1.3 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.   Informācija par projektu iesniedzēju nodokļu parādiem tiek pārbaudīta atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē norādītajai informācijai.   Informācija par projektu iesniedzēju nodokļu parādiem tiek pārbaudīta atbilstoši VID publiskojamā datu bāzē norādītajai informācijai."

Lūdzam novērst teikumu dublēšanos. 
Piedāvātā redakcija
-